Trwa ładowanie...

Dyskonty spożywcze przebudowują sklepy. Dwupiętrowy eko-Lidl i "zabytkowa" Biedronka

Dyskonty walczą o klientów nie tylko asortymentem, cenami i promocjami. Przyciągnąć mają również architektura i wyposażenie sklepów.

Dyskonty spożywcze przebudowują sklepy. Dwupiętrowy eko-Lidl i "zabytkowa" BiedronkaFot: materiały prasowe
d2c4eub
d2c4eub

Dwukondygnacyjny Lidl, zabytkowa Biedronka, ekspresowy format, toalety czy kasy bezobsługowe. Dyskonty walczą o klientów nie tylko asortymentem, cenami i promocjami. Przyciągnąć mają również architektura i wyposażenie sklepów.

Do coraz bardziej wymyślnych form promocji w popularnych dyskontach już się przyzwyczailiśmy. Po fali remontów w Tesco, Lidlu czy Biedronce, w wyniku których powstały marketowe mini piekarnie ze świeżym pieczywem prosto z pieca, a w innych, jak choćby Piotr I Paweł kasy bezobsługowe, sieci spożywcze szukają nowych form.

Od połowy ubiegłego roku Lidl burzy, remontuje i buduje sklepy w całej Polsce. Dwukondygnacyjne sklepy już powstają. Zwykle na parterze mieści się powierzchnia handlowa, na piętrze biura.

Jednak podczas ubiegłorocznych targów budowlanych Expo Real 2016 w Hamburgu niemiecka sieć zaprezentowała nowy koncept sklepu przygotowany specjalnie pod duże miasta i metropolie – podaje portal wiadomościhandlowe.pl.

d2c4eub

W tym roku również w Polsce Lidl chce zbudować sklepy w lokalizacjach dotychczas dla niego niedostępnych ze względu na brak wolnego miejsca na parking i format sklepu. Teraz w ciasno zabudowanych miastach mają powstać piętrowe sklepy z parkingiem na dole i powierzchnią handlową na piętrze.

To niejedyne zmiany w niemieckiej sieci, która w tym roku – jak pisaliśmy w Wirtualnej Polsce - planuje otworzyć kilkadziesiąt nowych sklepów oraz uruchomi swoje dziewiąte centrum dystrybucyjne w Polsce. Lidl testuje nowe rozwiązania.

Przykład? Poznański sklep tej sieci, otwarty w październiku ubiegłego roku, wyposażony został w rozwiązania ekologiczne – światła LED, gruntowe pompy ciepła oraz instalację fotowoltaiczną. Dodatkowo większy parking zewnętrzny, dwie stacje do ładowania pojazdów elektrycznych, toalety z przewijakami dla dzieci oraz kabinami dla niepełnosprawnych.

W Niemczech natomiast testowana jest nowa formuła tych sklepów. Oprócz wielkopowierzchniowych mają powstać małe sklepy Lidl Express, o których więcej pisaliśmy tutaj. Priorytetem w nowych sklepach Lidla ma być szybkość obsługi. W tym celu sieć przygotowała specjalnie wydzieloną strefę, gdzie można sprawnie odebrać zakupy zamówione przez internet. To jednak niejedyna zmiana. Lidl Express to także okrojona, ale lepiej dostosowana do klientów oferta. Konsumenci znajdą tam przede wszystkim tzw. produkty convenience.

d2c4eub

Konkurencja jednak nie śpi. Zmiany i przeobrażenia mają miejsce w również w innych sieciach. Największy konkurent niemieckiej sieci, portugalska Biedronka od pewnego czasu dostosowuje swoje sklepy do zabytkowych budynków i historycznego otoczenia.

Na koniec marca otwarty został sklep w budynku Pałacu Spiskiego przy Rynku Głównym w Krakowie - o czym pisaliśmy w Wirtualnej Polsce. Ze względu na historyczny charakter tego miejsca dla sklepu przygotowano specjalną identyfikację wizualną. Projekt przebudowy pomieszczeń musiał zaakceptować wojewódzki konserwator zabytków. I tak w sklepie zawisły archiwalne fotografie pałacu oraz informacje o bogatej historii zabytkowego budynku.

Czarno-biały logotyp, jaki znalazł się na wejściu do dyskontu Pałacu Spiskim, jak również ten w brązowe odcienie, jak w przypadku wrocławskiego sklepu przy zabytkowym centrum Renoma, to rozwiązania obejmujące specjalną identyfikację wizualną tych "zabytkowych" Biedronek.

d2c4eub

Podobne zmiany wizualne sieć wprowadziła w innych swoich sklepach m.in. w Warszawie, w budynku dawnego kina Femina czy przy ul. Nowy Świat oraz pięciu historycznych dworcach kolejowych - Poznań Główny, Kraków Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia oraz Wrocław Główny.

Walka o klienta trwa na wielu polach. Być może w przyszłości na parkingach popularnych sieci zobaczymy również specjalne myjnie dla wózków sklepowych? Bakterie E.coli, gronkowca, a nawet jaja groźnych pasożytów - to wszystko czyha na klientów hipermarketów. Kolejne kontrole pokazują, że przez lata niewiele się tu zmienia. Sklepy przekonują, że dokładają wszelkich starań, by wózki były czyste. WBiedronce dezynfekuje się je... dwa razy w roku.

O polskim wynalazku pisaliśmy już w Wirtualnej Polsce. Choć pomysłodawca i konstruktor ostrzega, że wózki sklepowe są brudniejsze niż publiczna toaleta, to żadna sieć jeszcze nie kupiła pomysłu.

d2c4eub
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2c4eub