Trwa ładowanie...

Telewizor wygrywa ze smartfonem? Zobacz, z jakich urządzeń najczęściej korzystamy

Prawie równorzędnym liderem w grupie najmłodszych jest smartfon.

Telewizor wygrywa ze smartfonem? Zobacz, z jakich urządzeń najczęściej korzystamy
d3id9hk
d3id9hk

Jak pokazuje badanie "Kids' Power 2016", najczęściej używanym przez dorosłych urządzeniem elektronicznym jest telewizor. Jeżeli jednak w tej samej kwestii weźmiemy pod uwagę tylko dzieci, to odpowiedź nie jest już tak jednoznaczna. Prawie równorzędnym liderem w grupie najmłodszych jest smartfon.

W badaniu przeprowadzonym przez IQS, w odpowiedzi na pytanie "Którą z rzeczy wymienionych poniżej miałaś/miałeś do czynienia w ciągu ostatniego tygodnia?", 88 procent dorosłych wskazało na telewizor. W przypadku dzieci odsetek ten jest podobny. W odpowiedzi na pytanie "Proszę zaznaczyć, z którą z rzeczy wymienionych poniżej miało do czynienia Pani dziecko w ciągu ostatniego tygodnia?" 87 procent wskazało na telewizor.

Najczęściej oglądamy filmy i seriale. Biorąc pod uwagę tylko dzieci, na dalszych miejscach występuje już rozróżnienie ze względu na płeć. Dziewczynki częściej oglądają programy typu talent show, reality show i programy kulinarne, a chłopcy wolą programy sportowe i historyczne. ##Smartfon konkurencją dla telewizora Sytuacja zmienia się na pozycji wicelidera tego badania. W obydwu grupach na drugim miejscu znalazł się smartfon, jednakże na jego użytkowanie wskazało 72 procent matek i aż 86 procent dzieci. Oznacza to, że wśród najmłodszych to urządzenie idzie "łeb w łeb" z telewizorem.

- Smartfony dają dzieciom dużo szerszy i łatwiejszy dostęp do szeroko rozumianej rozrywki, w której interakcja jest kluczowym elementem. Zapewniają stały kontakt z rówieśnikami, umożliwiają korzystanie z social mediów, dają możliwość pobierania różnego rodzaju aplikacji, które nie pozwalają się nudzić. Pokolenie Z nie chce już tylko biernie oglądać programów telewizyjnych, oczekuje tego samego rodzaju interakcji, które dają im smartfony. Szansą dla tradycyjnej telewizji może być silny trend rodzinnego spędzania czasu, który o dziwo, jest wysoko ceniony przez pokolenie Z - uważa Sebastian Błasiak, organizator Family Thinking Forum, cytowany w komunikacie dotyczącym badania.

d3id9hk

Katarzyna Krzywicka-Zdunek, liderka badania "Kids' Power 2016" dodaje, że jeżeli w domu są urządzenia typu smartfon czy tablet, to dzieci w naturalny sposób zaczynają z nich korzystać i robią to intuicyjnie, bez potrzeby zaglądania do instrukcji.

[

Źródło: Badanie Kids' Power 2016 przeprowadzone przez IQS/GENERATIONS ]( # )

Dzieci również dużo częściej korzystają z laptopów, tabletów czy konsoli do gier. Różnica procentowa w przypadku laptopów wyniosła 5 procent, w przypadku tabletów 11 procent, a w przypadku konsoli do gier 12 procent. ##"Stale on-line" Najmłodsi częściej także korzystają z internetu. Autorzy badania wskazują, że dzieci są "niemal stale on-line". Dużą rolę w tym odgrywają serwisy społecznościowe, gdyż młodzi chcą być w kontakcie ze znajomymi. Służą one również do bycia na bieżąco z najnowszymi trendami, na co wskazało 30 procent dzieci, pomagają szukać informacji o ciekawych wydarzeniach - 40 procent, dają im również możliwość poznawania nowej muzyki - 35 procent, czy umożliwiają dostęp do nowych gier i aplikacji - 39 procent. Dzięki mediom społecznościowym mogą oni też łatwiej poznawać opinie innych osób na temat produktów i marek - 21 procent.

d3id9hk

- Rośnie pokolenie bardzo świadomych konsumentów. Często wiedza dzieci na temat marek i produktów przez nie oferowanych jest większa niż u ich rodziców. Stają się równoprawnymi decydentami w rodzinach - komentuje Sebastian Błasiak.

Według "Kids' Power 2016", najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest facebook, z którego korzysta 83 procent dzieci i 86 procent dorosłych biorących udział w badaniu. Na drugim miejscu znalazł się Snapczat, z którego użytkuje 33 procent dzieci i 30 procent dorosłych, a na dalszych miejscach jest Instagram, Twitter.

d3id9hk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3id9hk