Trwa ładowanie...
d1c9ei6
giełda
24-04-2017 09:16

Onex Group: Firmy MSP doceniają chmurę za usprawnienie komunikacji, pracę zdalną

Warszawa, 24.04.2017 (ISBnews) - Firmy korzystające na co dzień z rozwiązań chmurowych doceniają w nich przede wszystkim: sprawność komunikacji w firmie (77%), możliwość pracy zdalnej (74%) oraz łatwość przechowywania i przetwarzania danych (72%), wynika z badania ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?".

d1c9ei6
d1c9ei6

"Niestety, nadal istnieje spora grupa przedsiębiorców, którzy nie ufają chmurze z uwagi na bezpieczeństwo - ta zaleta została wskazana przez 45% firm (wzrost o 27 pkt proc. r/r). Eksperci Onex Group zwracają uwagę, że w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania zyskały na znaczeniu wszystkie zalety rozwiązań chmurowych. To natomiast stanowi wyraźny sygnał, że chmura stała się nieodłącznym elementem biznesowej rzeczywistości w Polsce" - czytamy w komunikacie.

"Mali i średni przedsiębiorcy w Polsce adaptują usługi chmurowe w tempie, które przekroczyło oczekiwania. Dużą dynamikę widzimy również w krajach zachodnich, co wskazuje, że ten rynek będzie się rozwijał, a tendencja będzie jednoznacznie wzrostowa. Z jednej strony, będzie to ekspansja związana z zastępowaniem własnych serwerowni usługami chmurowymi, bo będą one tańsze, szybsze i bardziej elastyczne. Z drugiej strony, postęp spowoduje, że chmura stanie się prostsza w obsłudze" - powiedział dyrektor zarządzający w Onex Group Jakub Hryciuk, cytowany w komunikacie.

Dodał, że dzięki temu sięgną po nią ci, którzy na razie nie korzystają z usług chmurowych, bo wydają im się zbyt skomplikowane.

Badanie "Chmura w MŚP 2017. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group na próbie 205 przedsiębiorców z sektora MŚP. Wśród respondentów znaleźli się m.in. administratorzy IT, właściciele firm, specjaliści IT. Badanie zostało zrealizowane za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w lutym 2017 roku.
(ISBnews)

d1c9ei6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1c9ei6