Trwa ładowanie...
d4kd6fk
11-07-2014 14:41

Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 11.07.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 7-11 lipca br.

d4kd6fk
d4kd6fk

BIZNES I FINANSE: RYNEK

E-commerce: Polski rynek e-commerce ma duży potencjał wzrostu, szacowany na 25% rocznie i wchodzi w kolejną fazę już nieco dojrzalszego rozwoju. Według prognoz, do 2020 roku jego wartość zwiększy się do ponad 90 mld zł z 26 mld zł w 2013 r. Czynnikiem, który pozwoli firmom handlującym w sieci utrzymać przewagę konkurencyjną i wpłynie na wzrost liczby lojalnych klientów będzie jakość i umiejętność reagowania na nowe trendy oraz zbudowanie całego łańcucha wartości ? od zamówienia złożonego przez klienta, do odbioru przez niego towarów. Z punktu widzenia firm logistycznych, największe zmiany dotyczyć będą ostatniej mili, np. dynamicznego zarządzania miejscem i czasem dostawy, uważają uczestnicy IX debaty eksperckiej ISBnews pt. "Rynek e-commerce. Perspektywy rozwoju w Polsce, potencjał rynku i szanse dla firm z różnych branż".

Wartość polskiego rynku e-commerce szacowana jest na ok. 26 mld zł obecnie, a szacunki mówią, że sięgnie ponad 90 mld zł w 2020 roku. Oznacza to zwiększenie udziału e-commerce w całkowitym handlu detalicznym do 10% wobec 4% na koniec 2013 roku. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi obecnie 12%, a w Niemczech 9%. W ciągu ostatniej dekady rynek e-handlu w Polsce zwiększył się dwudziestopięciokrotnie i jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Według badania przeprowadzonego przez IBM, za 5 lat co druga złotówka wydana przez Polaków będzie pochodzić z e-commerce.

Boston Consulting Group szacuje także, że w 2020 roku liczba internautów w Polsce wzrośnie do ok. 25 mln wobec 20 mln w 2013 roku i będą oni spędzali online 2 godziny dziennie wobec 1-,1,5 godziny obecnie. Z badania wynika także, że polscy internauci należą do światowych liderów pod względem aktywności i otwartości w sieci, wyjątkowo chętnie korzystają z wyszukiwarek i chętnie dzielą się prywatnymi informacjami online.

d4kd6fk

"W Polsce mamy już ponad 19,5 mln internautów, z czego 73% zdarzyło się zrobić zakupy w Internecie choć raz. Szacując potencjał rynku e-commerce nie można wykluczyć tej grupy, którą można nazwać straconą dla internetu, tj. grupy osób często o niskim wykształceniu, które nawet korzystają z internetu, bo np. mają rodzinę za granicą i zostały nauczone, jak posługiwać się komunikatorem, natomiast osoby te nie korzystają z aplikacji ani sieci społecznościowych i można oczekiwać, że nie będą też robić zakupów w internecie" - ocenia ekspert firmy Gemius Mateusz Gordon.

W jego opinii, czynnikiem spowalniającym skłonność do zakupów w internecie nadal pozostaje ryzyko. "Jest to jedyny czynnik przez wszystkich podkreślany, bo to, że jest lepiej, że jest taniej, szybciej, wygodniej, to, że jest większy wybór, możliwość porównania cen są rozumiane nawet przez niekupujących w sieci" - powiedział Gordon, powołując się na raport Gemiusa "E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska".
Oczywiście, rozwój e-commerce nie mógłby się wydarzyć bez rozwoju technologii, w tym technologii mobilnych. Według PwC, liczba smartfonów w Polsce wzrośnie w tym roku do 27 mln sztuk z 22 mln z ub.r., co będzie stanowić prawie 48% wszystkich telefonów komórkowych. W tym czasie liczba tabletów ma się podwoić i wynieść 4 mln sztuk (co oznaczałoby penetrację na poziomie 9,7% wobec 6,0% w ub.r.).

Prognozy BCG w tym zakresie są jeszcze optymistyczniejsze i mówią o tym, że w 2020 roku Polacy będą mieli ok. 50 mln smartfonów, a liczba tabletów wzrośnie do 15-25 mln sztuk wobec ponad 2 mln obecnie.

Gordon podkreśla, że rosnąca dynamicznie liczba urządzeń mobilnych wpływa na zupełnie inne zachowania użytkowników, bo odnosi się do form spędzania czasu wolnego, częstotliwości przeglądania treści w sieci, ale również zakupów. Polacy stali się multikanałowi w sferze zakupów i ta zmiana powinna wpłynąć wyznaczyć nowy model w biznesie e-commerce.

d4kd6fk

Polacy szybko polubili kupowanie w internecie i jesteśmy w tym podobni do Anglików, którzy kupują online nie tylko sprzęt AGD, książki, ale także jedzenie i ubrania. Choć handel w sieci w Polsce rozwija się od ponad 10 lat, to jednak nie wszystkie kategorie produktów cieszą się taką samą popularnością. Z raportu Gemiusa wynika, że największy zasięg prezentują kategorie: odzież dodatki, akcesoria (80%), książki, płyty, filmy (77%), sprzęt RTV/ AGD (66%). Na przeciwległym biegunie znalazły się ubezpieczenia (22%), produkty spożywcze (24%), czy artykuły dla kolekcjonerów (26%).

Źródło: ISBnews

E-commerce: Opinie o e-zakupach nie zmieniły się znacząco w przeciągu ostatnich dwóch lat. Okazuje się, że liczba internautów, którzy uważają je za ryzykowne nie zmieniła się i wynosi 22 proc. (tyle samo wskazań respondentów, co w 2012 roku). Natomiast w opinii 12 proc. są one całkowicie bezpieczne (10 proc. w 2012 roku). Również więcej, niż przed dwoma laty, internautów twierdzi, że zakupy online są tańsze niż zakupy w tradycyjnych sklepach (36 proc. vs. 33 proc.) oraz dają większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne ” 37 proc. (34 proc.).

d4kd6fk

Jak wynika z badania serwisem e-zakupów, który najczęściej przychodzi na myśli internautom to strona allegro.pl (76 proc. internautów spontanicznie podało nazwę tego właśnie serwisu). Rozpoznawalnością cieszą się również serwisy tablica.pl (28 proc.), który ostatnio zmienił nazwę na OLX.pl oraz e-Bay (16 proc.).

Serwis allegro.pl jest również najpopularniejszym serwisem, na którym internauci poszukują odzieży (40 proc. internautów spontanicznie wskazało ten serwis WWW jako miejsce zakupu ubrań), RTV i AGD (29 proc.) oraz multimediów (15 proc.) online. W przypadku produktów spożywczych, liderem jest e-sklep alma24.pl (17 proc.), najpopularniejszą e-perfumerią sephora.pl (10 proc.), a e-apteką doz.pl (6 proc.).

Źródło: Gemius dla e-Commerce Polska

d4kd6fk

E-commerce: Najczęściej przeglądanym w sieci sprzętem RTV są telewizory, nawigacja samochodowa oraz słuchawki. Z kolei najwięcej możliwości wyboru spośród produktów różnych marek mają internauci szukający baterii, ładowarki lub akumulatora, najmniej rozważający zakup kamery cyfrowej ? wynika z raportu przygotowanego przez RTB House, agencję technologiczną specjalizującą się w precyzyjnym doborze reklam do preferencji zakupowych internautów.

Przeanalizowano dane z blisko 100 działających w Polsce sklepów online zintegrowanych z rozwiązaniem dla producentów od RTB House. Wyniki pokazują, że w I kwartale 2014 roku elektroniki w sklepach szukało 2,3 mln internautów. Największe zainteresowanie budziły telewizory (1,4 mln), nawigacja samochodowa (179 tys.) oraz słuchawki (175 tys.).

Źródło: RTB House

d4kd6fk

VOD: W Polsce jest już 49 serwisów z wideo na żądanie. Branża wciąż szuka dobrego standardu do ich badania.

Źródło: Rzeczpospolita

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Poczta Polska, PGP: Sąd Okręgowy w Krakowie oddalił skargę Poczty Polskiej na wynik przetargu na obsługę korespondencji sądów i prokuratur. Oznacza to, że kontrakt realizowany przez Polską Grupę Pocztową ? jest ważny i spełnia wszystkie warunki wygranego w ubiegłym roku przetargu, poinformowała PGP. Na obecnym etapie postępowania wyrok zaskarżyć może jeszcze Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

d4kd6fk

Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Krakowie toczyło się od 7 stycznia br., gdy Poczta Polska zaskarżyła wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, podtrzymujący wynik przetargu Centrum Zakupów dla Sądownictwa na korzyść Polskiej Grupy Pocztowej (PGP). Skarga Poczty Polskiej dotyczyła przede wszystkim deklaracji PGP, która w dokumentacji przetargowej oświadczyła, że posiada placówki pocztowe w każdej gminie.

?Obsługa pocztowa sądów i prokuratur to kwestia zaufania publicznego i profesjonalizmu. Jesteśmy zdania, że tylko Poczta Polska posiada doświadczenie, sieć placówek i wykwalifikowanych pracowników, którzy mogą zagwarantować terminowe i bezpieczne dostarczanie korespondencji sądowej" ? powiedział rzecznik Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że skargę kasacyjną od tego wyroku może złożyć prezes UZP.

W ocenie Poczty Polskiej wybór PGP jako podmiotu obsługującego korespondencję z sądów i prokuratur został dokonany pomimo niespełniania przez PGP warunków przetargu. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), podstawowym wymogiem było posiadanie przynajmniej jednej stałej placówki pocztowej w każdej gminie. Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 16 grudnia 2013 r. uznała jednak, że chodzi o placówki, którymi wykonawca będzie dysponował w chwili rozpoczęcia realizacji kontraktu, a nie w dniu w dniu składania oferty.

?Sąd Okręgowy, przedstawiając uzasadnienie, odniósł się jedynie do samego faktu złożenia oświadczenia przez PGP o posiadaniu wymaganej liczby placówek (co zresztą było bezsporne, że takie oświadczenie PGP złożyło), a nie zajął stanowiska wobec tego, czy placówki, których dotyczyło oświadczenie, w ogóle istniały. Tymczasem weryfikacja dokonana przez Pocztę Polską wykazała, że w niektórych lokalizacjach podawanych przez PGP nie ma budynków mogących pełnić takie funkcje, lub też istniejące punkty usługowe nie świadczą usług pocztowych" ? czytamy w komunikacie Poczty.

W komunikacie przesłanym dziś agencji ISBnews przez Polską Grupę Pocztową (PGP) spółka poinformowała, że Sąd uznał jednak, że nie chodzi o faktyczne posiadanie placówek pocztowych, ale o możliwość wykorzystania placówek pocztowych.

?Z definicji termin ?posiadania" oznacza bowiem także możliwość wykorzystania placówek nienależących do operatora. W ocenie sądu wcale nie wynika, że operator musiał wykazać się posiadaniem placówek pocztowych już w momencie składania oferty. Nie było więc w jego opinii jakichkolwiek podstaw do odrzucenia oferty PGP SA" ? czytamy w komunikacie PGP.

Sąd Okręgowy oświadczył również, że nie zajmował się w ogóle etapem wykonywania umowy PGP ze Skarbem Państwa. Poczta Polska podkreślała natomiast, że już pierwsze miesiące obsługi korespondencji przez PGP (we współpracy z InPostem i RUCHem) spowodowały poważne utrudnienia pracy sądów i prokuratur.

Źródło: ISBnews

T-Mobile Polska, Polkomtel: Sąd Okręgowy w Warszawie w celu zabezpieczenia roszczenia Polkomtelu przeciwko T-Mobile o zaniechanie niedozwolonych działań stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji, zakazał T-Mobile wysyłania sms-ów namawiających klientów Plusa do kontaktu z przedstawicielami niemieckiego operatora w celu przeniesienia numeru do sieci T-Mobile.

Sąd uznał roszczenia Plusa za uprawdopodobnione i zakazał T-Mobile na czas przyszłego procesu wysyłania sms-ów nakłaniających klientów Plusa do kontaktu w celu przejścia do sieci T-Mobile. W związku z powyższym chcemy prosić wszystkich naszych klientów o kontakt z nami w przypadku otrzymania takiego lub podobnego sms-a nakłaniającego do kontaktu w celu zmiany operatora, wysłanego przez T-Mobile lub innego operatora działającego na polskim rynku.

Źródło: spółka

CI Games: Spółka kończy prace nad "Lords of the Fallen" i rozpoczyna prace nad kolejnymi dwoma dużymi projektami, poinformował prezes spółki Marek Tymiński. Firma oczekuje, że wpływy z "Lords of the Fallen" zapewnią spłatę obligacji i dalszy rozwój.

"Rozpoczynamy prace nad kolejnymi dwoma dużymi projektami, które będą kontynuowane w ciągu dwóch najbliższych lat. Jeden z nich wykorzysta część kontentu 'Snajpera', ale za wcześnie aby określićm czy będzie to bezpośredni sequel tej gry. Będzie nam też zależało na walorach artystycznych tych tytułów, tak aby osiągnąć nie tylko sukces komercyjny, ale również dobre opinie recenzentów" - powiedział Tymiński na spotkaniu z dziennikarzami.

Dyrektor finansowy CI Games Adam Pieniacki wskazał ponadto, że firma ma finansowanie do końca roku, a przyszły rok będzie finansowany wpływami z "Lords of the Fallen". Tłoczenie płyt tytułu będzie finansowane wpływami od dystrybutorów, a obligacje, których wykup przypada w grudniu tego roku i I kw. przyszłego roku, mają być spłacone także z wpływów z "Lords of the Fallen".

CI Games zapowiedziało dziś premierę "Lords of the Fallen" na terenie USA i Ameryki Południowej na 28 października. W Europie tytuł pojawi się 31 października. Łączny budżet produkcji wraz z marketingiem wyniesie ok. 40 mln zł.

"Już ruszają preordery" - dodał Tymiński. Firma spodziewa się certyfikacji gry w końcówce września.

W 2013 roku CI Games zanotowało rekordowe wyniki sprzedaży. Łącznie przychody ze sprzedaży wyniosły 107 mln zł przy zysku netto na poziomie ponad 11 mln zł (wyłączając efekt podatku odroczonego od wartości nabytych znaków towarowych). Na wynik największy wpływ miała sprzedaż "Sniper: Ghost Warrior 2", która do tej pory wyniosła 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie seria "Sniper" sprzedała się w liczbie ponad 5 mln egzemplarzy.

Źródło: ISBnews

Plagiat.pl: Firma Plagiat.pl, która planuje debiut na warszawskiej GPW, weźmie udział w targach CeBIT Bilisim Eurasia w Stambule. Targi odbędą się w dniach 11-14 września 2014 roku. Obecność na tym wydarzeniu jest jednym z elementów ekspansji zagranicznej firmy Plagiat.pl, która planuje oferować swoje usługi na rynku tureckim.

Źródło: spółka

Twitter: Twitter wspólnie z firmą 140 Media będzie przekonywać polskie marki do promocji w swoim kanale social media.

Źródło: Puls Biznesu

Komputronik: Sprzedaż Komputronika (z uwzględnieniem prognoz dotyczących otrzymania bonusów i premii posprzedażnych) wyniosła według wstępnych danych 463 mln zł w II kwartale kalendarzowym 2014 roku (tj. I kw. r. obr. 2014/2015), podała spółka. Oznacza to wzrost o 33,3% r/r.

"Emitent, wg najnowszym szacunków, w drugim kwartale kalendarzowym 2014 roku (pierwszy kwartał roku obrachunkowego 2014/2015) osiągnął w ujęciu jednostkowym: szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 463 mln zł wobec analogicznych przychodów w roku ubiegłym o wartości 347,2 mln zł (wzrost o 33,3%); szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży o wartości 29,0 mln zł, wobec analogicznych dochodów o wartości 22,7 mln zł rok wcześniej (wzrost o 28%)" - czytamy w komunikacie.

W samym czerwcu 2014 roku Komputronik osiągnął w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 10,1 mln zł wobec 8,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 24,7%), podano również.

"Zarząd emitenta pozytywnie ocenia niesłabnącą dynamikę wzrostu sprzedaży, której nie towarzyszy erozja marż w poszczególnych kanałach, obserwowana w branży, w której działa emitent, na przestrzeni ostatnich 3 lat" - podkreślono w komunikacie.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1715,56 mln zł w roku obrotowym 2013/2014 (zakończonym 31 marca 2014 r.)

Źródło: ISBnews

GIEŁDA, EMISJE, M&A

Tele-Polska Holding: Akcje Tele-Polska Holding (TPH) zadebiutowały dzisiaj na rynku głównym GPW. Na otwarciu kurs akcji wynosił 2,15 zł i nie zmienił się wobec kursu odniesienia. Jest to 459. spółka notowana na głównym rynku oraz 14. debiut na tym rynku w 2014 roku i 6. spółka, która przeszła z NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy.
Na początku czerwca Tele-Polska Holding pozyskała łącznie 4,77 mln zł z oferty publicznej nowej emisji akcji serii E. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowanie bazy abonenckiej.

Niedawno członek zarządu spółki Marek Montoya informował agencję ISBnews, że TPH liczy na przejście na GPW z NewConnect na początku lipca.

W skład Grupy Kapitałowej Tele-Polska Holding wchodzi siedem firm (Tele-Polska Holding S.A., e-Telko Sp. z o.o., Teltraffic Sp. z o.o.. DiD Sp. z o.o., TelePolska Sp. z o.o., Telekomunikacja dla Domu Sp. z o.o., Mail-box Sp. z o.o.), świadczących pełen zakres usług telekomunikacyjnych klientom indywidualnym, biznesowym, instytucjom publicznym oraz operatorom telekomunikacyjnym.

Źródło: ISBnews

MCI: Travelata.ru, rosyjska spółka z segmentu online travel pozyskała 7 mln USD z drugiej rundy finansowania. Kapitał pochodzi od nowego inwestora jakim jest fundusz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz funduszu MCI.TechVentures (TV) i Mezzanine Management (MM), dotychczasowych inwestorów, będących jednocześnie akcjonariuszami spółki portfelowej Invia, podał MCI.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój działalności i umocnienie pozycji lidera w sprzedaży internetowych pakietów wakacyjnych na rynku rosyjskim. Ponadto, fundusze TV oraz MM odkupią część udziałów Travelata od Invia.cz.

?Będąc spółką na wczesnym etapie rozwoju, Travelata była inkubowana w ramach grupy Invia, korzystając ze wsparcia kapitałowego i merytorycznego całej grupy. Poprzez kolejną rundę finansowania z udziałem inwestorów międzynarodowych, spółka będzie realizowała kolejny etap wzrostu, przy zachowaniu współpracy poprzez wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk" ? powiedział Investment Partner w MCI Management Tomasz Danis, cytowany w komunikacie.

Według analiz rynkowych sprzedaż wycieczek online to jeden z najlepiej rozwijających się segmentów e-commerce. MCI zaangażował się w ten segment w 2000 r., nabywając pakiet akcji w Travelplanet, a następnie Invia.cz. W drugiej połowie 2012 roku MCI, poprzez Invia, rozpoczął ekspansję na rynek rosyjski, gdzie został inwestorem Travelata.

?Jesteśmy przekonani co do dużego potencjału wzrostu zarówno rosyjskiego sektora e-travel jak i Travelata, dlatego postanowiliśmy dokapitalizować tę spółkę. Inwestycja w Travelata opiera się na modelu, w którym fundusz wnosi kapitał oraz kompetencje w zakresie sprawdzonego modelu biznesowego, co pozwoli na szybsze zbudowanie wartości spółki. W naszej ocenie jest to jednocześnie optymalny model inwestycji funduszu na rynku rosyjskim, gdyż doświadczenie funduszu zdobyte w regionie pozwala na lepszą ocenę możliwości inwestycyjnych oraz znaczące wsparcie przedsiębiorców" ? powiedział zarządzający MCI. TechVenture Sylwester Janik, cytowany w komunikacie.

MCI Management SA - utworzony w 1999 r., to jeden z wiodących w regionie CEE, publicznie notowany fundusz private equity o charakterze multistage. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od lutego 2001 r.

Źródło: ISBnews

Telestrada, NOM, Exatel: Telestrada podpisała warunkową umowę zakupu 100% udziałów w NOM od Exatela, podała spółka. Warunków transakcji nie podano.

"Zarząd spółki Telestrada. informuje, że w dniu 9 lipca 2014 r. została zawarta warunkowa umowa sprzedaży udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością Niezależny Operator Międzystrefowy Sp. z o.o. w wyniku której, po spełnieniu warunku zawieszającego Telestrada nabędzie 100% udziałów w spółce Niezależny Operator Międzystrefowy Sp. z o.o. od spółki Exatel" - głosi komunikat.

Spełnienie warunku zawieszającego spodziewane jest do dnia 2 sierpnia 2014 r. Po spełnieniu warunku zawieszającego spółka poinformuje o szczegółach transakcji, podano także.

W październiku Exatel zaprosił do negocjacji w sprawie nabycia 100% udziałów Niezależnego Operatora Międzystrefowego (NOM). Jak podała wtedy spółka, przedmiotem negocjacji miały być w szczególności cena za jeden udział spółki oraz cena za cały pakiet udziałów. Na początku br. spółka przeprowadizła proces due-diligence.

NOM specjalizuje się w świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Powstał w 1999 r.

Telestrada jest operatorem telekomunikacyjnym, działającym na rynku usług biznesowych i domowych od 2003 roku. Od listopada 2007 jest notowana na NewConnect.

Źródło: ISBnews

MCI, Hawe: Planujący wycofać się z inwestycji w Hawe Marek Falenta poinformował, że udzielił wyłączności na negocjacje w tej sprawie jednemu z zainteresowanych inwestorów. Termin wyłączności upływa z końcem lipca.

"Odkąd postanowiłem sprzedać wszystkie akcje, które posiadam w Hawe S.A., otrzymałem wiele interesujących ofert ich kupna. Obecna sytuacja związana z moją osobą wydaje się nie mieć na tę sprawę większego wpływu. Rozmowy w tej kwestii są już bardzo zaawansowane. Został wybrany inwestor, który ma udzieloną wyłączność do końca lipca" - napisał Falenta w oświadczeniu.

"Puls Biznesu" podał dziś, powołując się na swoje ustalenia, że MCI Management, Michał Sołowow i grupa Investors starają się o przejęcie 35% akcji Hawe od Marka Falenty.

Falenta ogłosił w ub. tygodniu, że prowadzi rozmowy na temat sprzedaży wszystkich swoich udziałów w Hawe i liczy na jej finalizację do końca lipca. Powodem podjęcia tej decyzji jest negatywny wpływ na spółkę oskarżeń skierowanych wobec niego w tzw. aferze taśmowej.

Grupa Kapitałowa Hawe świadczy kompleksowe usługi operatorskie na bazie posiadanej infrastruktury światłowodowej oraz usługi projektowe i budowlane dla branży telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej i samorządów terytorialnych. Jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 175 mln zł w 2013 r.

Źródło: ISBnews

ZmienTaryfe.pl: Startująca porównywarka mediów on-line ZmienTaryfe.pl chce już do końca tego roku pozyskać 1 mln użytkowników - zarówno indywidualnych, jak i małych firm, poinformował agencję ISBnews członek zarządu spółki Zmień Taryfę Piotr Miernik. Według niego, do dalszego rozwoju konieczne może być pozyskanie inwestora strategicznego, a w kolejnej fazie - debiut na rynku NewConnect.

"Do końca roku chcemy chcemy mieć 1 mln użytkowników. Polski rynek usług mediowych jest spory, jest na nim 60 mln kart SIM i ponad 13 mln gospodarstw domowych, wyposażonych w internet, telewizję, prąd i gaz. Chcemy obsługiwać Polaków w zakresie dostarczania rzetelnych porównań usług świadczonych przez operatorów takich jak Orange, Play, Plus, TMobile, Netia, Cyfrowy Polsat, PGE, Tauron czy Enea" - powiedział ISBnews Miernik.

Członek zarządu dodał, że dla firm przygotowywana jest usługa redukcji kosztów poprzez uczestnictwo w programie zakupowym, który zostanie uruchomiony po wakacjach. Zapewnia, że dziś do ZmienTaryfe.pl zgłaszają się małe firmy z prośbą o analizę kosztów zakupu mediów i pomoc w wyborze korzystniejszych ofert.

"Obecnie zakończyliśmy etap wdrożenia naszego produktu, podpisaliśmy umowy z sieciami afiliacyjnymi i zapoznajemy się z operatorami. Kolejny etap to uruchomienie porównywarki prądu i gazu oraz usług dla firm, co powinno się udać na przełomie września i października. Udało nam się zbudować bazę porównań usług operatorów, dalszy etap to aplikacja, spinająca wszystkie usługi mediowe w jednym miejscu, monitorująca koszty i pomagająca wybrać najkorzystniejszą ofertę" - dodał.

Miernik podkreślił, że obecnie spółka sporo inwestuje i planuje osiągnąć rentowność operacyjną w połowie przyszłego roku. Zastanawia się więc nad możliwością wpuszczenia do spółki inwestora strategicznego posiadającego know-how, który przyspieszyłby wzrost w obecnej fazie. Ale to nie jedyny pomysł na dokapitalizowanie Zmień Taryfę.

"Na początku przyszłego roku planujemy wejść na NewConnect. Nie zakładamy dużej emisji, w celu pozyskania finansowania bardziej będziemy skupiać się na znalezieniu inwestora strategicznego" - podsumował Miernik.

ZmienTaryfe.pl jest pierwszą w Polsce niezależną porównywarką mediów online, która dostarcza swoim użytkownikom internetu, telewizji, prądu i gazu. Porównywarka mediów zaproponowana przez firmę Zmień Taryfę powstała, aby szybko i wygodnie porównać i wybrać najkorzystniejszą obecnie na rynku taryfę

Porównanie taryf odbywa się na platformie 24 godziny na dobę, na podstawie wprowadzonych przez użytkownika danych dotyczących danej usługi w wyszukiwarce. Wynik porównania stanowi ranking ofert dopasowany przez ZmienTaryfe.pl do wprowadzonych przez użytkownika danych. Wartością dodaną porównywarki są specjalnie zaprojektowane dedykowane scenariusze, które łatwiej i szybciej pozwolą przebić się przez gąszcz ofert i wybrać tę najkorzystniejszą.

Źródło: ISBnews

KADRY

RTB House: Firma wzmacnia struktury globalne i nominuje trzy osoby na nowo utworzone stanowisko regional commercial director. Od lipca 2014 roku obowiązki te pełnią: Omer Aras, Vladimir Houba oraz Paweł Mazurek.

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

PGNiG, telefonia komórkowa: PGNiG weźmie od operatorów w ciągu 3 lat od 25 do 125 tys. kart SIM. Będą służyć do transmisji danych GPRS w urządzeniach m2m (ang. machine-to-machine).

Źródło: Telepolis.pl

ATM: Właściciel i operator ogólnopolskiej sieci światłowodowej ATMAN oraz dostawca usług centrów danych w Polsce (świadczonych pod markami ATMAN i Thinx Poland), informuje, że z nowego obiektu F4, który powiększa dotychczasowy metraż Centrum Danych ATMAN o kolejne 1000 m kw. netto, mogą korzystać zarówno duże, jak i małe firmy.

? W F4 oferujemy kompleksowe i stojące na najwyższym poziomie usługi kolokacyjne i hostingowe: od pojedynczych U, poprzez szafy serwerowe i wydzielone serwerownie dla dużych klientów, aż po wynajem serwerów dedykowanych małym i średnim firmom. Każdy klient ma przy tym zapewniony najwyższy poziom bezpieczeństwa pod względem technicznym i organizacyjnym. F4, tak jak pozostałe obiekty współtworzące Centrum Danych ATMAN, wyposażony jest w rezerwowe źródła zasilania i łącza telekomunikacyjne, niezawodne systemy gaszenia i chłodzenia, a także całodobową ochronę fizyczną, monitoring, kontrolę dostępu oraz serwis w trybie 24/7, który umożliwia natychmiastowe reagowanie na potencjalne zagrożenia ? wyjaśnił Maciej Krzyżanowski, Prezes Zarządu ATM S.A.

Firmy korzystające z infrastruktury serwerowej i sieciowej w F4 mają zapewniony ponadto równie szybki, co wydajny transfer danych za sprawą sieci światłowodowej należącej do ATM S.A., świadczącej usługi przy wykorzystaniu łączy symetrycznych, o pełnej gwarancji pasma i zerowym poziomie utraty pakietów IP. Sieć ATMAN ma bezpośrednie punkty styku o dużej przepustowości z ponad tysiącem sieci telekomunikacyjnych na świecie, a także węzły dostępowe w największych punktach wymiany ruchu IP w Polsce (PWR Thinx, PLIX, TPIX, EPIX) i Europie (Amsterdam, Frankfurt, Londyn, Moskwa), co w sumie zapewnia najwyższą jakość i niezawodny dostęp do zasobów internetowych.

? Dzięki rozbudowanej i spełniającej wysokie parametry jakościowe infrastrukturze serwerowej i sieciowej tempo komercjalizacji F4 powinno być szybkie. Podpisaliśmy już umowę na wykorzystanie 25 proc. powierzchni kolokacyjnej nowego obiektu z jedną z największych instytucji finansowych w Polsce. Umowa jest długoterminowa. Równolegle prowadzimy intensywne rozmowy z innymi potencjalnymi klientami, którzy chcą skoncentrować się na swojej podstawowej działalności oraz zoptymalizować koszty gromadzenia i przetwarzania danych. Perspektywy sprzedaży usług w nowym obiekcie kolokacyjnym są bardzo dobre ? powiedział Maciej Krzyżanowski.

Popyt na usługi centrów danych jest stymulowany przez wiele nasilających się czynników, m.in. cyfryzacja biznesu i sektora publicznego, rozwój technologii LTE, wzrost liczby urządzeń mobilnych oraz ilości przesyłanych danych, rozwój mediów społecznościowych, a także e-commerce. Duży wpływ ma również rosnący popyt na rozwiązania chmurowe.

Źródło: spółka

Polkomtel, Cyfrowy Polsat: ?Bezpieczne wakacje", to cykl programów realizowanych przez sieć Plus oraz Telewizję POLSAT i Polsat News we współpracy z wodnymi i górskimi służbami ratowniczymi. Przez całe wakacje w soboty i niedziele, między godz. 7.00, a 13.00, na antenach telewizji POLSAT i Polsat News emitowane będą krótkie wejścia antenowe prowadzone przez Krzysztofa Ibisza i Marka Horczyczaka. W programach tych pojawią się eksperci, z którymi prowadzący będą rozmawiać o bezpieczeństwie w górach i nad wodą oraz o atrakcjach turystycznych w danym rejonie kraju. Dzięki pokazom ratownictwa górskiego i wodnego widzowie będą mieli też okazję zapoznać się ze specyfiką pracy służb ratowniczych. Dowiedzą się jak bezpiecznie wypoczywać i jakich błędów nie popełniać podczas wakacji nad wodą i w górach.

Łączenia telewizyjne realizowane będą z wykorzystaniem mobilnego Internetu LTE dostarczonego przez sieć Plus, a na imprezach ?Bezpieczne wakacje" nad wodą pojawią się specjalne sterowce z routerami Wi-Fi promujące ofertę Power LTE, dzięki którym każdy będzie miał możliwość skorzystania z bezpłatnego Internetu.

Źródło: spółka

Dentsu Aegis Network: Mecz Brazylia-Niemcy wywołał rekordową aktywność polskich internautów, w najgorętszym momencie publikowali oni nawet 1400 wpisów na minutę. Dentsu Aegis Network przygotowało analizę porównującą zaangażowanie kibiców przed telewizorami i w social media.

Źródło: spółka

(ISBnews)

d4kd6fk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kd6fk