Trwa ładowanie...
d3z4w17
20-10-2014 08:32

Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 20.10.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 13-17 października br.

d3z4w17
d3z4w17

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Aukcja LTE: Polkomtel ocenia pozytywnie fakt ogłoszenia przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) aukcji na rezerwacje częstotliwości z zakresów 800 i 2600 MHz, podała spółka. Zdaniem operatora, warunki ogłoszonej aukcji zmierzają we właściwym kierunku i dają potencjał na korzystne rozwiązania dla rynku telekomunikacyjnego w obszarze rozdysponowania częstotliwości na potrzeby szybkiego Internetu LTE.

?Polkomtel nadal stoi na stanowisku, że najlepszym rozwiązaniem dla Polski jest koncepcja jednej sieci, której realizacja jest potencjalnie możliwa zgodnie z obecną dokumentacją" - czytamy w komunikacie.

Polkomtel uważa również, że biorąc pod uwagę zobowiązania inwestycyjne zawarte w ogłoszonej aukcji, w tym w pokrycie zasięgiem obszarów tzw. białych plam, celowym jest, aby podmioty wyłonione w wyniku postępowania aukcyjnego mogły - na zasadach równych i niedyskryminujących w stosunku do innych uczestników rynku i dla potrzeb związanych z inwestycją w wybudowanie sieci i dostarczenie usług szerokopasmowego dostępu do internetu w technologii LTE - korzystać ze środków europejskich, w szczególności zarezerwowanych dla Polski w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, podkreślono również.

d3z4w17

?Tylko mix technologiczny LTE w sieciach ruchomych oraz technologii opartych o łącza światłowodowe w sieciach stacjonarnych, pozwoli na dostarczenie do wszystkich gospodarstw domowych na terytorium kraju usług spełniających wymogi Europejskiej Agendy Cyfrowej w terminach i na zasadach jakie przyjęła na siebie Polska" - czytamy dalej.

Pod koniec ub. tyg. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) ogłosił aukcję na 19 rezerwacji częstotliwości z pasma 800 MHz i 2,6 MHz. Oferty wstępne składa się w formie określonej w dokumentacji aukcyjnej w terminie do dnia 24 listopada 2014.

Źródło: ISBnews

Operatorzy komórkowi: Około 1,1 mln numerów komórkowych przeniesiono do innego operatora w ciągu I-III kw. bieżacego roku, wynika z danych operatorów o tzw. rynku MNP (ang. mobile number portability), podała "Rzeczpospolita".

d3z4w17

"Teoretycznie raporty wszystkich sieci komórkowych (firmy niechętnie się nimi dzielą publicznie) powinny być takie same, ale jednak nieznacznie się różnią. Należy jednak przyjąć, że liczba przenoszonych numerów mobilnych się stabilizuje, a w omawianym okresie mogła być nieco niższa niż rok wcześniej" - podkreśla gazeta.

Liderem MNP pozostał Play z ok. 590 tys. przeniesionych do tego operatora numerów (wobec 680 tys. rok wcześniej). Uwzględniając fakt, że konkurencyjni operatorzy odebrali Playowi w tym roku 153 tys. numerów, sieć zdobyła na czysto na rynku MNP około 437 tys. użytkowników. Dla porównania, w analogicznym okresie 2013 r. bilans Play wyniósł aż 579 tys. Pozostali operatorzy mieli ujemne bilanse netto pod względem migracji, wskazuje "Rz".

Źródło: ISBnews

d3z4w17

e-commerce: Wartość internetowej sprzedaży detalicznej wzrośnie w tym roku w Polsce o 15,0% r/r i wyniesie 27,3 mld zł, prognozuje firma analityczna PMR. Według jej szacunków, w ub.r. sektor e-commerce odnotował wzrost o 12,9% r/r do 23,8 mld zł.

"E-handel jest obecnie tym kanałem rynku detalicznego, który notuje stabilną dynamikę wzrostu i według naszych prognoz osiągnie wartość ponad 27 mld zł na koniec bieżącego roku. Co więcej, na wartość rynku nie wpływają znacząco negatywne informacje na temat kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi "Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019".
PMR zaznacza, że prognozy dla tego rynku są także bardzo obiecujące i mówią o podwojeniu jego wartości w przeciągu pięciu lat.

Źródło: ISBnews

d3z4w17

Reklama TV: Nowe badanie Discovery Networks i Future Foundation pokazało, że reklama telewizyjna nadal odgrywa dominującą rolę dla widzów z regionu CEEMEA. Dzieje się tak, pomimo rosnącej w całym regionie popularności urządzeń z dostępem do Internetu, coraz większej ilości czasu spędzanego w sieci oraz trendu związanego z oglądaniem treści na wielu ekranach. Raport analizuje ewolucję konsumpcji mediów w drugiej dekadzie XXI w. i stwierdza że ponad połowa respondentów ogląda telewizję przez więcej niż trzy godziny dziennie oraz że w opinii przeciętnego konsumenta skuteczność reklamy telewizyjnej jest nadal większa niż reklamy w Internecie.

Źródło: spółka

Contact Center: Integrated Solutions (IS), integrator ICT należący do Orange Polska, zrealizował badanie dotyczące potrzeb polskich przedsiębiorstw w zakresie systemów Contact Center. Łatwa integracja ze środowiskiem IT firmy (35%) i szybki czas wdrożenia (30%), to dwa czynniki, na które firmy zwracają szczególną uwagę, decydując się na wdrożenie systemu CC. Z kolei organizacje, które już posiadają rozwiązania do zarządzania centrum obsługi klienta oprócz kwestii integracji, za priorytetowe uznają także ergonomiczny interfejs systemu (75%) oraz obecność funkcji do raportowania (38%).

d3z4w17

Źródło: spółka

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Poczta Polska: Weźmie udział w przetargu na operatora wyznaczonego, który będzie świadczył powszechne usługi pocztowe w latach 2016-2025, poinformował agencję ISBnews prezes Jerzy Jóźkowiak. Konkurs będzie ogłoszony przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) do końca tego roku.

"Decyzja o wystartowaniu w przetargu jest dla nas oczywista. Posiadana przez nas sieć około 7500 placówek pocztowych i liczba zatrudnionych ponad 25 tysięcy listonoszy może zagwarantować efektywne i bezpieczne usługi pocztowe na terenie całej Polski. Służymy Polakom od ponad 455 lat, zmiany które wdrożyliśmy w ostatnich latach i nowe inicjatywy sprawiają, że jesteśmy dobrze przygotowani na nadejście ery komunikacji cyfrowej" - powiedział Jóźkowiak ISBnews.

d3z4w17

Podkreślił, że analiza wymagań sprecyzowanych w ustawie Prawo pocztowe z 23 listopada 2012 r. wskazuje, że obecnie tylko Poczta Polska ma zdolność ekonomiczną i techniczną stawianą podmiotowi, który chce przystąpić do konkursu na operatora wyznaczonego.

W świetle przepisów operator wyznaczony powinien posiadać sieć placówek i centrów rozdzielczych, które umożliwią ciągłe świadczenie usług pocztowych, czyli w praktyce - dostarczanie i odbieranie korespondencji pięć dni w tygodniu.

Do usług powszechnych zalicza się doręczanie listów do 2 kg, paczek do 10 kg (20 kg, gdy są one nadesłane z zagranicy) i przesyłek dla niewidomych. Ponadto operator wyznaczony powinien być gotowy do wykonywania zadań na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego.

Poczta podkreśla, że nie bez znaczenia jest także kwestia zapewnienia przez operatora wyznaczonego dostępu do właściwej obsługi osób z niepełnosprawnościami np. poprzez przyjmowanie od nich przesyłek w miejscu zamieszkania, doręczania przesyłek bezpośrednio do mieszkań, a nie do skrzynek oddawczych.

Jak poinformował agencję ISBnews rzecznik UKE Dawid Piekarz, przetarg na operatora wyznaczonego zostanie ogłoszony do końca tego roku.

Źródło: ISBnews

T-Mobile Polska: Po zakończeniu roll-out swojej sieci, zapowiada dalszy jej rozwój przy jednoczesnej realizacji programu systematycznej poprawy jakości użytkowania sieci przez klientów, poinformował członek zarządu operatora Milan Zika.

"Jesteśmy zadowoleni ze współdzielenia sieci [z Orange Polska w ramach spółki Networks!]. Samodzielnie musielibyśmy wydać na tę sieć ponad dwukrotnie więcej. Obecnie kluczowa dla nas jest satysfakcja klientów przez jakość oferowanej im sieci. Chcemy, żeby chociażby klienci przechodzący do nas zauważyli, że jest tu coś wyjątkowego. Najistotniejsze wyzwania, jakie przed nami stoją to powiększający się traffic, kompleksowość sieci i łatwość dostępu do danych. Już 70% przesyłanych danych to wideo, za chwilę spodziewam się że wzrośnie do 80-90%" - powiedział Zika na spotkaniu z dziennikarzami.

Wskazał on, że T-Mobile oferuje pokrycie 99% populacji przez technologię UMTS 900 oraz niemal 60% i 20% terenu kraju w przypadku LTE. Według danych za lipiec 2014 r., za pośrednictwem operatora przesłano 3322 TB danych (wobec 1850 TB rok wcześniej).

Według słów przedstawicieli T-Mobile, najważniejsze z perspektywy klienta w skonsolidowanej sieci są: usługi głosowe i minimalizacja liczby zerwanych rozmów, a także jak najlepsza jakość przesyłanego wideo. W tym celu operator wprowadza programy badania i poprawy jakości swojej sieci oraz segmentuje klientów, aby dostarczać im jak najlepsze pasmo (podział wynika chociażby z rodzaju pracy - na klienta stacjonarnego pracującego w biurze lub podróżującego biznesowo). Jak wskazano, program poprawy jakości połączeń w T-Mobile pozwolił na zwiększenie współczynnika do 417 km/zerwane połączenie (drop) z 250 km/drop wcześniej, przy jednoczesnej poprawie jakości prowadzonych rozmów.

"Oferujemy UMTS z prędkością 1,5-2 Mb na na terenie niemal całej Polski. To unikalne osiągnięcie. Mamy 4,7 tys. stacji bazowych i liczba ta zwiększy się do 5,2 tys. na koniec roku. Z kolei w 2015 planujemy postawienie od 1000 do 1200 kolejnych stacji w warstwie 1800, ponieważ daje ona dobrą szybkość i łatwość instalacji. W ciągu 3 kolejnych lat chcemy rozwijać infrastrukturę w rytm rozwoju polskiej gospodarki. Gdyby udało się docelowo mieć liczbę stacji na km2 na poziomie Niemiec, co oznacza kolejne kilka tysięcy stacji, to byłaby to sytuacja idealna" - ocenił członek zarządu.

Przedstawiciele operatora wskazują, że do poprawy jest jakość sieci na wschodnim nadgraniczu.

"W zależności od wyników aukcji LTE, docelowo chcemy, aby każda miejscowość powyżej 5 tys. mieszkańców była w jej zasięgu wobec pokrycia miejscowości 30-tysięcznych obecnie. Jednocześnie jest ona najlepsza do pokrycia właśnie takich obszarów, jak ściana wschodnia. Roll-uot LTE trochę potrwa, bo raczej nikt nie posiada anten dostosowanych do pasma 800 MHz. Będą konieczne pozwolenia na budowę" - podkreślił Zika.

W kwestii WiFi w pociągach - widzi on obecnie wyzwania głównie logistyczne. "Będziemy mieli 300 wagonów do końca roku, co oznacza praktycznie, że każdy pociąg PKP Intercity będzie miał nasz internet. Popularne są video call i streaming, ale niejednokrotnie 'zapychają' one sieć i możemy być zmuszeni do ich ograniczania, tak aby wszyscy użytkownicy korzystali z WiFi na satysfakcjonującym poziomie" - podsumował członek zarządu T-Mobile.

Źródło: ISBnews

Hawe: Grupa uczestniczy w czterech przetargach na wybór operatorów regionalnych sieci szerokopasmowych o wartości ponad 150 mln zł brutto, poinformował agencję ISBnews prezes Piotr Kubaszewski.

"Spółki z grupy Hawe są zaangażowane w cztery postępowania dotyczące wyboru operatorów infrastruktury, którzy będą zarządzać Regionalnymi Sieciami Szerokopasmowymi. Oceniamy ich potencjalną wartość na ponad 150 mln zł brutto. W naszej ocenie, mamy duże szanse na sukces" - powiedział ISBnews Kubaszewski.

Postępowania są prowadzone przez województwa: lubelskie, podlaskie, świętokrzyskie i dolnośląskie. Wszystkie mają na celu wybór operatora infrastruktury, który dostarczy tzw. infrastrukturę aktywną (urządzenia IP, urządzenia DWDM, Centrum Zarządzania Siecią, systemy IT), a następnie będzie operował lokalnymi sieciami przez okres od 7 do 20 lat.

"Projekty teleinformatyczne realizowane ze środków publicznych przyśpieszają. To, oczywiście, nas bardzo cieszy. Cztery postępowania o których mówimy powinny zostać rozstrzygnięte najpóźniej na początku przyszłego roku. Liczymy też na uruchomienie kolejnych" - zaznaczył prezes Hawe.

Dodał, że wszystkie mają być realizowane przy wykorzystaniu doświadczenia, zasobów i synergii Hawe Telekom.

W przetargu na wybór OI w województwie lubelskim uczestniczy spółka zależna od Mediatel - Telepin. W pozostałych przetargach biorą udział spółki zależne Hawe Telekom: Świętokrzyskie Sieci Szerokopasmowe (woj. świętokrzyskie), Incendo (woj. dolnośląskie) oraz Podlaskie Sieci Szerokopasmowe (woj. podlaskie).

Za pośrednictwem spółki Otwarte Regionalne Sieci Szerokopasmowe (ORSS), grupa realizuje projekty budowy, a następnie eksploatacji i zarządzania siecią szerokopasmową o długości ponad 2,2 tys. km w województwie warmińsko-mazurskim oraz sieci w województwie podkarpackim o długości ponad 2 tys. km.

"Te projekty, których łączna wartość wynosi 627 mln zł są realizowane terminowo" - powiedział Kubaszewski. W województwie warmińsko-mazurskim potwierdzone i odebrane zadania w projekcie na dzień 2 października 2014 r. stanowią już 31,78% wartości kontraktu w zakresie relacji i węzłów sieci. Do stycznia 2015 roku przewidywane jest osiągnięcie kamienia milowego 60% realizacji projektu, a zakończenie fazy projektowania i budowy jest planowane na wrzesień 2015 r. Wykonanie tego drugiego kamienia milowego oznacza płatność na rzecz wykonawcy na poziomie ok. 93 mln zł.

"Od początku 2016 r. oba projekty wejdą w fazę operacyjną. Zarządzanie kilkoma sieciami regionalnymi, pozwoli Hawe które ma swoją własną infrastrukturę w całym kraju na dodatkowe synergie. Hawe Telekom jest jedynym w Polsce operatorem operatorów i dlatego ma największe know-how w zakresie operowania sieciami otwartymi" - zaznaczył prezes Hawe.

W województwie podkarpackim na koniec czerwca 2014 ORSS złożyło dokumentację projektową dla 25% relacji sieci światłowodowej co stanowi ponad 50 kompletów dokumentacji wraz z projektami węzłów na ponad 100 km. Obecnie trwa proces opiniowania dokumentacji, wprowadzania do niej poprawek oraz odbiorów technicznych dokumentacji.

Prezes Hawe poinformował, że spółka wciąż prowadzi proces poszukiwania inwestora, a "zainteresowanie nim jest duże". Spółka nie komentuje go jednak szerzej, przed zakończeniem procesu. Kubaszewski objął stanowisko prezesa Hawe w połowie września. "W ciągu miesiąca, po uzyskaniu aprobaty rady nadzorczej, przedstawimy dokładnie naszą strategię i plany" - zadeklarował prezes.

Źródło: ISBnews

Tell: Stawia sobie za cel strategiczny osiągnięcie 50% udziału w EBITDA nowych biznesów spoza rynku operatorów telefonii komórkowej oraz skonsolidowanego wyniku EBITDA na poziomie 25 mln zł rocznie w perspektywie 2017 roku (wobec ponad 13 mln zł obecnie), poinformował prezes spółki Rafał Stępniewicz.

"Chcemy dywersyfikować działalność. Obecny model biznesowy pokazuje granice wzrostu. Chcemy wyjść poza dystrybucję telefonii komórkowej, osiągnąć synergie i zmniejszyć uzależnienie od operatorów. Chcemy być nie tylko spółką dywidendową, ale również wzrostową. Ostatnio zmienił się nasz akcjonariat - nowi udziałowcy są zainteresowani inwestowaniem i rozwojem. Możemy jednocześnie utrzymać politykę dywidendową, ale już nie we wcześniejszej skali" - powiedział Stępniewicz na spotkaniu z dziennikarzami.

"Naturalne dla nas jest szukanie okazji na rynku outsourcingu sprzedaży. Ten rynek oferuje średnioroczne tempo wzrostu na poziomie 15%. Stąd planowana transakcja przejęcia spółek z tej branży od OEX. Cursor obsługuje procesy okołosprzedażowe, a Divante pozwoli na obecność w e-business. Ustalenie ostatecznych parametrów i modelu transakcji potrwa kilka tygodni, a finalizacji spodziewalibyśmy się w końcu listopada" - dodał prezes Tell.

Według prezentacji, łączne szacowane wyniki obu przejmowanych spółek na 2014 r. to 124 mln zł przychodów, EBITDA na poziomie 6,8 mln zł i 2,6 mln zł zysku netto.

"Po przejęciu do celu strategicznego EBITDA na poziomie 25 mln zł będzie nam brakowało ok. 5 mln zł. Obok wzrostu organicznego zakładamy kontynuację strategii przejęć nowych biznesów w szeroko pojętej sprzedaży, które dołożą się do wyniku na tym poziomie" - wskazał Stępniewicz.

Według słów prezesa, Tell po finalizacji transakcji, za rok ma być numerem jeden na rynku outsourcingu sprzedaży z 330 salonami prowadzonymi dla trzech operatorów, dającymi stabilne przychody i cash flow, ok. 100 klientami rocznie w segmencie non-core logistics oraz ok. 300 klientami rocznie obsługiwanymi w zakresie marketing services, co ma dać dynamiczny rozwój na wzrostowym rynku, ok. 200 projektami e-business rocznie, co da możliwość nieograniczonej geograficznie ekspansji, rozwój poprzez kompleksowe zarządzanie sieciami sprzedaży innymi niż telekomunikacyjne we wszystkich kanałach sprzedaży przez co możliwe są kolejne projekty rozwojowe.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Wprowadza Geopromocję, czyli niższe ceny Neostrady na zderegulowanych decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) obszarze 76 gmin, podała spółka

?Mieszkańcy 76 gmin (m.in. Warszawa, Wrocław, Katowice, Lublin, Łódź, Bydgoszcz, Toruń, Płock, Zielona Góra, Lubin, Legnica, Szczecin, Sopot, Gdynia), w których decyzją UKE zderegulowano rynek szerokopasmowego internetu, otrzymują kolejną możliwość wyboru oferty internetowej najlepiej dopasowanej do ich potrzeb. Prócz promocji obowiązujących na terenie całego kraju, czyli Internetu Tu i Tam, oferującego w jednym pakiecie Neostradę z internetem mobilnym lub Neostrady z gadżetami do wyboru, mogą teraz skorzystać także z tzw. Geopromocji, czyli niższych cen Neostrady wprowadzonych na zderegulowanych obszarach" - czytamy w komunikacie.

W nowej promocji obowiązującej na terenie 76 zderegulowanych gmin, Orange proponuje jedną, niższą opłatę abonamentową dla wszystkich opcji prędkości Neostrady. Dzięki temu, internet bez limitów o prędkości nawet do 80 Mb/s można kupić już za 39,90 zł miesięcznie (-33%), wskazuje komunikat.

Źródło: ISBnews

P4: Operator sieci Play, chce wzmocnić swoją "rodzinną" ofertę abonamentową i wprowadza Formułę Play Stacjonarny dla swoich abonentów, a także nowych klientów, w której proponuje przeniesienie numeru telefonu stacjonarnego i dołączenie go do innych usług posiadanych u operatora, poinformował członek zarządu Bartosz Dobrzyński.

?Liczymy że usługa stanie się dość popularna, zwłaszcza biorąc pod uwagę nasze ceny, które są bardzo konkurencyjne względem tradycyjnych ofert tego typu. Nie jest to jednocześnie rynek porywający, ale wśród naszych klientów może to być dogodne rozwiązanie" - powiedział Dobrzyński podczas spotkania z dziennikarzami.

Wskazał na badania, które pokazują, że nadal w Polsce działa 6,8 mln numerów telefonów stacjonarnych, a 52% klientów takiej usługi jest ?przyzwyczajonych do stacjonarnego telefonu".

W Formule Play Stacjonarny abonenci operatora otrzymują ofertę od 1 zł miesięcznie za zmianę dotychczasowego numeru stacjonarnego na tę Formułę. Dla nowych klientów oferta rozpoczyna się od 9,99 zł miesięcznie.

Źródło: ISBnews

Stopklatka TV: Miała 0,76% średniego miesięcznego udziału w widowni 4+ i 0,82% w grupie komercyjnej we wrześniu, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Wojciech Jabczyński, rzecznik operatora, poinformował na blogu, że transmisja danych w technologii LTE odpowiada za ponad 10% całego transferu w sieci .

Źródło: spółka

Multimedia Polska: Podpisała ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS porozumienie regulujące wzajemne stosunki. Strony zawarły także umowę licencyjną w zakresie reemisji utworów, regulującą zapłatę wynagrodzeń autorskich dla twórców reprezentowanych przez ZAiKS.

Źródło: spółka

Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Telgam: Podpisało porozumienie dotyczące rozliczenia bezumownego korzystania z kanalizacji teletechnicznej będącej własnością spółki przez Orange Polska, w którym Orange zobowiązała się do zapłaty odszkodowania. Wartość porozumienia i umowy jest tajemnicą handlową.

Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

TVN: Ze względu na zgłaszane zainteresowanie inwestorów, Grupa ITI i Canal+ przeanalizują możliwość wspólnie posiadanego pakietu 51% akcji TVN, podały Grupa ITI i Canal+ we wspólnym komunikacie.

"Zarządy Grupy ITI i Grupy Canal+ informują, że w ostatnich miesiącach kontaktowali się z nimi strategiczni oraz finansowi inwestorzy, wyrażający zainteresowanie przejęciem kontrolnego pakietu akcji Grupy TVN. W odpowiedzi na to zainteresowanie podjęte zostały decyzje o przeprowadzeniu przeglądu strategicznych opcji dotyczących wspólnie posiadanego pakietu 51% udziałów w Grupie TVN" - czytamy w komunikacie.

Zarówno Grupa ITI, jak i Grupa Canal+, będą podejmować wszelkie niezbędne kroki, aby w każdym scenariuszu zapewnić wysoki zwrot z inwestycji w TVN. Strony potwierdzają, że w sytuacji, gdy analiza strategicznych opcji nie doprowadzi do transakcji sprzedaży, istniejące obecnie umowy pozostają w mocy, zaznaczono w materiale.

"Grupa Canal+ będzie nadal prowadzić aktywną działalność w Polsce, swoim drugim największym po Francji rynku, na którym będzie dalej rozwijać i wzmacniać platformę nc+, wiodącą płatną telewizję satelitarną w Polsce. Ponadto, niezależnie od wyników przeprowadzanej analizy, nc+ będzie kontynuować bliską współpracę z TVN, do której należy 32% udziałów w platformie nc+" - czytamy dalej.

Źródło: ISBnews

Travelplanet.pl: Zawarł z Invia.cz, a.s. umowę o charakterze listu intencyjnego, której przedmiotem jest wyrażenie wzajemnej intencji współdziałania w zamiarze nabycia przez spółkę 100% akcji Invia, podał Travelplanet. List intencyjny jest wiążący do 31 grudnia 2014 roku.

Źródło: ISBnews

Telewizja Polsat: Podpisała przedwstępną umowę zakupu 100% akcji radia Muzo.fm za 4,3 mln zł, poinformował prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki. Celem nowego właściciela jest osiągnięcie udziału w rynku słuchalności na poziomie 1% w ciągu roku od startu nowej stacji.

Źródło: ISBnews

Tell, OEX: Tell zawarł z OEX list intencyjny w sprawie podjęcia negocjacji w celu zawarcia umowy nabycia 100% akcji spółki Cursor, i 51,03% udziałów spółki Divante, za odpowiednio: 18,05 mln zł i 5,06 mln zł, podał Tell.

Źródło: ISBnews

Point Group: Nadzwyczajne walne zgromadzenie ustaliło nową cenę nominalną akcji na 10 zł oraz zdecydowało o scaleniu akcji w stosunku 10:1, podała spółka. Celem tej decyzji jest usunięcie spółki z "listy alertów" GPW.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Zakończył I etap programu skupu akcji własnych, w którym spółka nabyła łącznie 14.196 akcji za średnią cenę jednostkową wynoszącą 7,52 zł. Akcje te stanową 0,14% kapitału zakładowego Komputronika, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Experior Venture Fund: Inwestuje w Houzee.pl, internetowy klub zakupowy Home & Living pozyskał wsparcie kapitałowe funduszu z grupy KFK.

Źródło: spółka

KADRY

Amazon, Adecco Poland: Adecco zakończyło już rekrutację prawie 2 tys. stałych pracowników dla oddziałów Amazon we Wrocławiu i Poznaniu. Planuje zatrudnić jeszcze ok. 2 tys. pracowników tymczasowych we Wrocławiu i Poznaniu, poinformował project manager w Adecco Poland Rafał Mróz

"Od kandydatów nie wymagamy niesamowitych kwalifikacji, ani doświadczenia. Kluczowa będzie motywacja i chęć do pracy" - powiedział Mróz, cytowany w komunikacie.

"Obsadzone zostały zarówno stanowiska tzw. team leaderów jak i pracowników magazynowych, którzy będą im podlegali. Zatrudnienie u amerykańskiego potentata e-commerce znalazło także 500 pierwszy pracowników tymczasowych - 200 we Wrocławiu i 300 w Poznaniu. Adecco chce w październiku i listopadzie zatrudnić kolejne 2000 osób - po 1000 w każdym z oddziałów" - czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Action: Do zespołu dołączył Tomasz Nowak, który jako pełnomocnik zarządu odpowiedzialny będzie za rozwój segmentu Mobile i Telecom w Polsce oraz za granicą.

Źródło: Mobility

Kino Polska: Funkcję dyrektora programowego kanału Kino Polska Muzyka pełnić będzie Rafał Freyer. Nową dyrektor marketingu Kino Polska TV została Milena Wiśniowolska. Zastąpiła Łukasza Bułkę.

Źródło: spółka

Interactive Solutions: Michał Glapiński został nowym dyrektorem zarządzającym firmy . Będzie odpowiedzialny za umacnianie pozycji IS w sieci Saatchi & Saatchi.

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Comarch: Umacnia swoje struktury biznesowe na Półwyspie Iberyjskim i otwiera nowe biuro w Madrycie. Obecność w Hiszpanii stanowi dla spółki przyczółek do ekspansji na rynkach Ameryki Południowej, poinformował dyrektor regionalny Comarch w Hiszpanii Borys Godowski.

"W ostatnich miesiącach widać wyraźnie ożywienie na rynku hiszpańskim. Gospodarka wraca na właściwe tory, prognozy wzrostu PKB są wyższe od wcześniejszych oczekiwań, a bezrobocie zaczyna spadać. Hiszpański rynek wewnętrzny jest atrakcyjny, a dodatkowo w Hiszpanii znajdują się centrale firm globalnych. Zatem obecność na miejscu przekłada się na biznes nie tylko w samej Hiszpanii, ale również w krajach Ameryki Łacińskiej. Pokładamy duże nadzieje we współpracy z tymi organizacjami nie tylko lokalnie, ale również globalnie" - powiedział Godowski, cytowany w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Polkomtel, Asseco Poland: Operator przy technologicznym wsparciu Asseco Poland rozbudowuje autorskie rozwiązanie Grupy Polsat do sprzedaży produktów i usług. Ma to umożliwić "w pełni efektywne" wykorzystanie synergii Plusa i Cyfrowego Polsatu, poinformował Polkomtel. Pierwsza faza projektu ma zakończyć się w marcu 2015 roku.

Źródło: ISBnews

Polkomtel, Cyfrowy Polsat: W ramach promocji ?Drugi produkt za połówkę, trzeci za złotówkę" można kupić także usługę ?Komórka Stacjonarna". Usługa polecana szukającym telefonu do domu i chcącym kontaktować się z numerami stacjonarnymi i komórkowymi dostępna jest nawet za 1 zł.

Źródło: spółka

Intel: Zaprezentował technologię Intel Data Protection Technology for Transactions ? pierwsze rozwiązanie wbudowane w terminale w punktach sprzedaży (POS), które ma zapewnić pełne szyfrowanie danych klientów i finansowych. Technologia opracowana wspólnie z NCR, liderem technologii transakcji konsumenckich, łączy oprogramowanie zoptymalizowane dla sprzedawców ze sprzętem Intela.

Źródło: spółka

Cyfrowy Polsat: Do oferty trafił nowy dekoder do odbioru satelitarnej telewizji cyfrowej w jakości HD - funkcjonalny model HD 5500s, z szybszym procesorem i funkcjami zapewniającymi energooszczędność.

Źródło: spółka

Simple: Władze Politechniki Rzeszowskiej zawarły umowę ze spółką, której przedmiotem jest wdrożenie nowoczesnej platformy udostępniającej e-usługi dla społeczeństwa informacyjnego w tym społeczeństwa województwa podkarpackiego.

Źródło: spółka

Agito.pl: Wprowadza usługę montażu zestawu komputerowego.

Źródło: spółka

Grupa OEX: Zrealizowała projekt obejmujący oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne 10 nowych placówek ubezpieczyciela, działających w ramach nowej sieci Centrum Finansów Aviva.

Źródło: spółka

Snowcookie: Osobista platforma elektroniczna, która dodaje nowy wymiar do sportów zimowych to polski faworyt w konkursie Intela ?Make it wearable".

Źródło: spółka

FunApp: Spółka z notowanej na NC grupy Colomedica zaprezentowała aplikację mHealth ECG, która łączy elektrokardiografy z urządzeniami mobilnymi, pozwala między innymi na uproszczoną i pełną diagnostykę pracy serca i umożliwia zdalne odczyty stanu zdrowia badanej osoby.

Źródło: spółka

3FX: Spółka z branży druku 3D, zamierza wejść ze swoimi produktami na rynek czeski. Sprzedaż w tym kraju ma ruszyć do końca 2014 r., a kolejnym rynkiem dla 3FX ma być Słowacja.

Źródło: spółka

Gamdias: Zaprezentował laserową mysz gamingową HADES GMS7011. Może być używana zarówno przez prawo-, jak i leworęcznych graczy. Oferuje 5 poziomów dpi, 7 programowalnych przycisków oraz 6 różnych sposobów podświetlania diodami LED. Urządzenie wyposażono w sensor laserowy o czułości 8200dpi.
Źródło: spółka

Blue Ocean Media: Agencja marketingowa uruchomiła usługę dla deweloperów - ?DimUp", która zakłada wsparcie już na etapie projektowym poprzez narzędzia wsparcia sprzedaży, takie jak CRM i Call Center na obsłudze procesu sprzedaży kończąc. Spółka liczy, że pierwsi klienci zostaną pozyskani na przełomie 2014 i 2015 r.

Źródło: spółka

Business Link: Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego podpisała umowę partnerską z siecią Business Link, w rezultacie której w Łodzi powstanie 10. w Polsce akcelerator biznesu dla młodych firm.
Źródło: spółka

Oort: Start-up, którego technologia pozwala tworzyć własny system inteligentnego domu, został zwycięzcą konkursu PARP i Business Link.

Źródło: spółka

Bloober Team: Europejska Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego potwierdziła oficjalnie przyznanie grze Medium 150 tys. euro dofinansowania. Premiera planowana jest w 2015 r.

Źródło: spółka

Neonet: Otworzył nowy salon w Braniewie.

Źródło: spółka

Toya: Wprowadza nową promocję ?Śmieszne ceny wracają", skierowaną zarówno do obecnych, jak i nowych abonentów. Dla przykładu pakiet telewizji cyfrowej Wygodny - 97 kanałów, w tym 17 HD - 28,90 zł.

Źródło: spółka

Monetia: Uruchomiła sklep on-line dla swoich agentów. Inwestycja ta ma docelowo wesprzeć obsługę klientów i obniżyć koszty funkcjonowania placówek.

Źródło: spółka

(ISBnews)

d3z4w17
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3z4w17