Trwa ładowanie...
d47sikw
22-12-2014 14:58

KrakVet liczy na ok. 140 mln zł przychodów w 2014, wchodzi do Hiszpanii i Włoch

Warszawa, 22.12.2014 (ISBnews) - KrakVet, jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, liczy na ok. 140 mln zł przychodów w 2014 roku, z czego blisko 50% generowane jest przez sprzedaż za granicą pod marką Zoofast. Uruchomił działalność w Hiszpanii oraz we Włoszech, a w najbliższym roku chce rozpocząć działalność w Danii, Szwecji i Grecji, poinformował prezes spółki Marek Batko.

d47sikw
d47sikw

"W ciągu 8 lat istnienia firmy KrakVet wartość rocznej sprzedaży wzrosła blisko 50-krotnie i w 2014 wyniesie ok. 140 mln zł, z czego blisko 50% generowane jest przez sprzedaż za granicą pod marką Zoofast. Uruchomiliśmy działalność w Hiszpanii oraz we Włoszech, a w najbliższym roku chcemy także rozpocząć działalność w Danii, Szwecji i Grecji" - powiedział Batko, cytowany w komunikacie.

Spółka podaje, że wraz z osiągnięciem pozycji lidera na polskim rynku, zainwestowano w rozwiązania i infrastrukturę, które pozwoliły na rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży.

"Internet nie ma granic, tak jak i e-commerce, dlatego stopniowo angażowaliśmy się w handel zagraniczny. W 2010 roku postawiliśmy pierwsze kroki u naszych południowych sąsiadów - w Czechach i na Słowacji powstały wtedy pierwsze sklepy Zoofast. Dzięki temu 2010 rok zamknęliśmy z blisko dwukrotnie większym przychodem ze sprzedaży (25 mln w 2009 i 45 mln w 2010). Poszliśmy więc za ciosem i tę strategię realizujemy do dzisiaj, stopniowo otwierając się na kolejnych europejskich klientów" - dodał prezes KrakVet.

Zaznaczył, że z krakowskiego centrum logistycznego realizuje obecnie średnio 50 tys. zamówień miesięcznie dla ponad 350 tys. klientów w całej Europie.

d47sikw

"Oprócz ekspansji na inne rynki, rozwijamy się także pod kątem produktowym, nie skupiamy się tylko i wyłącznie na dystrybucji. Stworzyliśmy własną markę produktów zoologicznych i sprzedajemy je za pośrednictwem wszystkich naszych sklepów w Europie. Największą popularnością cieszą się produkowane przez nas silikonowe i bentonitowe żwirki dla zwierząt, a także legowiska i przysmaki dla psów" - wymienił Batko.

Z danych Europejskiej Federacji Przemysłu Zoologicznego (European Pet Food Industry Federation) wynika, że w Unii Europejskiej żyje ponad 200 mln zwierząt domowych, a szacowana wartość europejskiego rynku usług i produktów dla zwierząt to blisko 24 mld euro.

"Wchodząc do kolejnych krajów chcemy odgrywać coraz większą rolę na europejskim rynku petbiznesu. Ceny oferowane przez Zoofast w Unii Europejskiej są ok. 10% wyższe od tych, które przedstawiamy polskim klientom. Związane jest to z kosztami logistycznymi, jednakże nie przeszkadza to nam w osiąganiu najniższych cen na rynkach zagranicznych, jednocześnie nie przekraczając punktu rentowności" - podsumował prezes spółki.

KrakVet to jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, firma prowadzi największy zoologiczny sklep internetowy w naszym kraju. Produkty sprzedawane przez polską firmę dostępne są pod marką Zoofast już m.in. we Francji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Belgii, Bułgarii, Rumuni, na Węgrzech oraz Wielkiej Brytanii.

(ISBnews)

d47sikw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47sikw