Trwa ładowanie...

Zakupy przez internet. Przykra niespodzianka dla klientów Tesco

Niemiła niespodzianka dla klientów Tesco, którzy robią zakupy przez internet. Rachunek może być sporo wyższy niż cena wskazana przy składaniu zamówienia. Oto przykład.

Zakupy przez internet. Przykra niespodzianka dla klientów TescoŹródło: Eastnews, fot: Szymon Blik/Reporter
d4kddb0
d4kddb0

O sprawie napisał "Dziennik Gazeta Prawna". Wszystko za sprawą czytelniczki, która zrobiła zakupy przez ezakupy.tesco.pl. Bardzo się zdziwiła, gdy okazało się, że rachunek jest o około 30 zł wyższy niż się spodziewała. Stało się tak, ponieważ część produktów, które wybrała w dniu zamówienia było w promocji, która nie obowiązywała już w dniu dostawy.

Okazuje się, że wszystko jest zgodne z regulaminem, który klient akceptuje przed dokonaniem zakupów. Jest jednak powszechnie wiadomo, że mało kto wczytuje się w regulamin przed kliknięciem "akceptuję". Po wczytaniu się w regulamin, klientka dowiedziała się, że ceny, które widniały na stronie sklepu były "orientacyjne".

Jak wynika ze stanowiska, które sieć przekazała gazecie, serwis ezakupy.tesco.pl nie jest sklepem internetowym w pełnym rozumieniu tego terminu. Klient podczas składania zamówienia przez internet jedynie wskazuje, które towary go interesują. Do przedstawienia mu wiążącej oferty dochodzi dopiero w momencie dostawy. Klient może ją wówczas przyjąć lub nie.

– Umowa sprzedaży zawierana jest dopiero w miejscu wskazanym przez klienta. Jest to tzw. umowa zawierana poza siedzibą przedsiębiorstwa, której istotne elementy, a więc cena i przedmiot sprzedaży, uzgadniane są między stronami w domu klienta – głosi stanowisko spółki.

Postępowanie w tej sprawie prowadził już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale nie dopatrzył się nieprawidłowości.

Okazuje się, że jednak warto przeczytać regulamin przed jego zaakceptowaniem.

d4kddb0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kddb0