Trwa ładowanie...
krrit
31-03-2014 17:25

Baniak: lepszy wynik TVP za ub.r.; MSP oczekuje dalszej restrukturyzacji

Telewizja Polska zamknie rok obrotowy 2013 z wynikiem o blisko 200 mln zł lepszym niż rok wcześniej - powiedział w poniedziałek wiceminister skarbu Rafał Baniak. Poprawa wyników to efekt skutecznej restrukturyzacji. MSP oczekuje kontynuacji tego procesu.

Baniak: lepszy wynik TVP za ub.r.; MSP oczekuje dalszej restrukturyzacjiŹródło: WP.PL, fot: Andrzej Hulimka
d46ggdm
d46ggdm

W ubiegły piątek TVP S.A. poinformowała, że odnotowała w 2013 r. stratę bilansową na poziomie 20,5 mln zł. W 2012 r. strata wyniosła ponad 218 mln zł.

Według telewizji podstawowym powodem straty w 2013 r. było przesunięcie przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji części wpływów abonamentowych w wysokości blisko 40 mln zł z grudnia 2013 r. na styczeń 2014 r. Gdyby kwota ta jeszcze w 2013 r. wpłynęła na konto spółki, wynik finansowy TVP S.A. za ubiegły rok byłby dodatni.

"Telewizja Polska zamknie rok obrotowy 2013 z wynikiem o blisko 200 mln zł lepszym niż rok wcześniej. Tak istotna poprawa wyników, choć pozostają na niewielkim minusie, to efekt skutecznie prowadzonej restrukturyzacji. Oczekujemy od TVP kontynuacji tego procesu, przy zapewnieniu prowadzenia działalności misyjnej na odpowiednim poziomie, i osiągnięcia w tym roku wyniku nieujemnego" - powiedział Baniak w komentarzu przesłanym w poniedziałek PAP.

Baniak wskazał, że w minionym roku TVP z sukcesem zakończyła proces cyfryzacji, uruchomiła telewizję regionalną (TVP Regionalna) umożliwiającą dostosowanie programu do rzeczywistych potrzeb lokalnych społeczności, a w 2014 r. ruszył pierwszy otwarty kanał dla dzieci i młodzieży - TVP ABC.

d46ggdm

"Kluczowe jest dalsze poszukiwanie dodatkowych źródeł przychodów, wykorzystanie nowych technologii i możliwości, jakie daje rozwój kanałów tematycznych" - podkreślił wiceminister.

Przychody z abonamentu w 2013 r. wyniosły 282,4 mln zł i wzrosły drugi rok z rzędu. W porównaniu z 2012 r. spółka otrzymała o 28,5 mln zł więcej, jednak w porównaniu z 2007 r. spółka uzyskała z wpływów abonamentowych o 233 mln zł mniej.

Przychody TVP z reklamy i sponsoringu w 2013 r. wyniosły 864 mln zł i były niższe o 9 proc. w stosunku do 2012 r. Spadek ten spółka tłumaczy trwającym trzeci rok z rzędu kryzysem na rynku reklamy oraz spadającymi udziałami głównych anten w następstwie zwiększenia liczby programów ogólnokrajowych po cyfryzacji telewizji naziemnej oraz utraty przewagi zasięgu technicznego przez kanały TVP.

W ramach restrukturyzacji zmniejszono zatrudnienie o 70 etatów. 31 grudnia 2013 r. w spółce zatrudnionych na etatach było 3328 osób. W zeszłym roku o 10 mln zł spadły koszty wynagrodzeń pracowników. O 18 mln zł spadły koszty funkcjonowania oddziałów terenowych.

Koszty działalności operacyjnej spółki wyniosły 1 mld 460 mln zł i w porównaniu z poprzednim rokiem zostały obniżone o prawie 66 mln zł.

d46ggdm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d46ggdm