Trwa ładowanie...

Łopatka wieprzowa nadal w koronie

Sieci handlowe walczą o klientów głównie świeżym mięsem i kawą. Rzadziej niż przed rokiem promują też marki własne - informuje "Puls Biznesu".

Łopatka wieprzowa nadal w koronieŹródło: WP.PL
d3z4w17
d3z4w17

W wielkonakładowych gazetkach sieci marketów i dyskontów król jest tylko jeden - łopatka wieprzowa. Jak wynika z analiz agencji badawczej ABR Sesta, w takich wydawnictwach zdjęcie płatu świńskiego mięsa pojawiło się w ub.r. 572 razy, bardzo często na pierwszych stronach.

Za łopatką w zestawieniu najpopularniejszych towarów były filety z piersi kurczaka, szynka bez kości, ćwiartki z kurczaka i pomidory. Wśród produktów markowych niepodzielnie królowały kawy koncernu Mondelez.

Po raz kolejny spadła też liczba promowanych w gazetkach artykułów marek własnych, produkowanych na zamówienie sieci. Najmocniej ich promocję ograniczyły dyskonty - o 5 pkt proc. w skali roku.

Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny - wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek.

Agencja badawcza wzięła pod lupę asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4,6 tys. gazetek sieci spożywczych.

d3z4w17
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3z4w17