Trwa ładowanie...

UOKiK nałożył ponad 490 tys. zł kary na spółkę Vectra

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na operatora telewizji kablowej, dostawcę internetu spółkę Vectra, karę 493 252 zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony - poinformował urząd.

UOKiK nałożył ponad 490 tys. zł kary na spółkę VectraŹródło: Fotolia, fot: Artur Marciniec
d306r8t
d306r8t

Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci spółki nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z usług. Jak informuje w komunikacie UOKiK, Vectra zaprzestała już takich działań.

Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy.

"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - czytamy w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony - powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję.

Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.

d306r8t

Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.

W oświadczeniu przesłanym PAP Vectra poinformowała, że nie zgadza się z decyzją UOKiK, dlatego odwołała się od niej.

"W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa" - podała Vectra.

Dodatkowo spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2013 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.

d306r8t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d306r8t