Trwa ładowanie...
turystyka
06-10-2014 02:43

Po nieudanych wakacjach można domagać się zwrotu pieniędzy za "zawiedzione emocje".

Jak sprawdzić wiarygodność biura podróży przed wyjazdem? Jak dochodzić odszkodowania, jeśli już biuro upadnie?

Po nieudanych wakacjach można domagać się zwrotu pieniędzy za "zawiedzione emocje".Źródło: fotolia
d17wnqp
d17wnqp

Upadki biur podróży, niestety, zdarzają się każdego roku. O to, co robić, gdy biuro podróży upadnie, zapytaliśmy prawników z kancelarii LEX URSULUS z Wrocławia.

Jak sprawdzić wiarygodność biura podróży przed zakupieniem wycieczki?

Rynek turystyczny w ostatnich latach stał się bardzo niepewny. Przed zakupem wycieczki należy zatem bardzo dokładnie sprawdzić organizatora turystyki. Najlepiej zrobić to w urzędzie marszałkowskim, gdzie prowadzony jest rejestr organizatorów turystyki. Dobrze jest również sprawdzić opinie o danym touroperatorze.

Jak dochodzić zwrotu pieniędzy wpłaconych na wycieczkę w przypadku upadłości biura podróży?

Jeżeli zakupiliśmy wycieczkę, a biuro podróży upadło, powinniśmy jak najszybciej zgłosić swoje roszczenie do biura lub bezpośrednio do ubezpieczy­cie­la. Pamiętajmy, że gwarancja ubezpiecze­nio­wa w pierwszej kolejności przeznaczona będzie na pokrycie kosztów powrotu do kraju turystów przebywających za granicą i dopiero w dalszej kolejności środki przeznaczane są na zwrot pieniędzy za niewykorzy­sta­ne wycieczki. Może zatem zdarzyć się, że nie odzyskamy całości wpłaconej kwoty.

Warto w takim wypadku wystąpić na drogę sądową przeciw upadłemu biuru podróży (sam proces upadłości trwa dość długo, więc spokojnie zdążymy) i po uzyskaniu korzystnego wyroku zgłosić swoją wierzytelność do syndyka masy upadłości. Po spieniężeniu majątku organizatora być może uzyska się utracone pieniądze. W ostateczności pieniędzy możemy się domagać od członków zarządu upadłego biura, jednak jest to długa i żmudna droga.

Składając pozew przeciwko organizatorowi, który nie wywiązał się z umowy, warto domagać się, oprócz zwrotu kosztów, również zadośćuczy­nie­nia za zmarnowany urlop. Jest to rodzaj rekompensaty za negatywne emocje i zawiedzione nadzieje, jakie wiązaliśmy z urlopem. Zadośćuczynienie takie może nawet przewyższać wysokość ceny wycieczki.

d17wnqp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17wnqp