Nowa marka LPP. Już w 2016 r.
Warszawa, 21.08.2014 (ISBnews) - LPP zamierza otworzyć 4 sklepy marki Reserved w Niemczech oraz 5 sklepów wszystkich marek w Chorwacji w II półroczu. Grupa pracuje nad nową marką, której pierwsze sklepy mogą pojawić się w połowie 2016 roku, poinformował wiceprezes LPP Dariusz Pachla.
- Tu skupiamy się na najważniejszym brandzie, bo przy dobrym funkcjonowaniu przyjdzie czas na inne marki. To będą na początku cztery miasta, a łączna powierzchnia sklepów w Niemczech będzie sięgać 7,7 tys. m2 - powiedział Pachla podczas konferencji prasowej.
Dodał, że na LPPLPP (Zobacz notowania spółki ») daje sobie 2-3 lata na rozwój marki Reserved, potem będzie wchodzić na rynek stopniowo z kolejnymi markami. Obecnie w Niemczech działa już sklep internetowy, który ma być wsparciem dla sprzedaży w salonach.
- Planujemy co najmniej 10 otwarć sklepów rocznie w Niemczech. Szukamy tam przy dużych ulicach, bo tam handel jest skupiony nie tylko w centrach handlowych. Przy tych samych poziomach cenowych, co w Polsce Niemiec wydaje wyraźnie więcej, bo więcej kupuje - powiedział Pachla.
LPPLPP zamierza także w II półroczu otworzyć 5 salonów w chorwackim Zagrzebiu
- W Zagrzebiu startujemy ze wszystkimi 5 markami, bo ten rynek jest mniejszy. Tu będzie cały set sklepów z naszymi markami. Według naszej oceny, jest tam miejsce na ok. 15 sklepów. W przyszłym roku będzie kolejnych 5 może nawet 10 - powiedział wiceprezes.
Pachla poinformował, że ambicją LPPLPP jest stanie się firmą globalną.
- W kolejnych latach będziemy otwierali sklepy również w innych krajach Europy Zachodniej. Myślimy także o innych kontynentach, wchodzimy już do Kataru. W naszym rozumieniu firm globalna - czyli taka, jaką chcemy być - to firma działająca na kilku kontynentach - podkreślił.
Łączne przychody grupy LPPLPP w I półroczu wyniosły 2,13 mld zł i były wyższe 22,3% r/r. W Polsce dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 22,7% r/r, co przełożyło się na zwiększenie przychodów do 1,39 mld zł w I półroczu. W pozostałych krajach UE sprzedaż wzrosła o 25,1% r/r do 237,56 mln zł. Przychody w Rosji wzrosły o 19,5% r/r do 415,89 mln zł, a sprzedaż na Ukrainie wzrosła o 22,1% r/r do 84,4 mln zł.