Ocena: 0 [0]
~Gośc
[2011-05-08 22:04]
komentarz
Zasada jest prosta i dotyczy wszystkich krajów, by sprzedawać na rynek zewnętrzny , najpierw trzeba zdobyć rynek wewnętrzny.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~tatek
[2011-05-02 14:48]
POlska specjalność , jeden czołg ,
dwóch generałów .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~M T
[2010-08-25 17:16]
Odp.;Najlepszy czolg
KASZUB,POPATRZ NA MERKAWA I ABRAMSA TO JEST TA SAMA KONSTRUKCJA ALBO MERKAWA ZMALYM RETUSZEM ZEBY NIE WYGLADAL IDENTYCZNIE.ZYDZI WYKRADLI PLANY KONSTRUKCYJNE ALBO PIEKNIE SKOPIOWALI ABRAMSA
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~pancerny
[2011-04-29 20:06]
Co Ty piszesz? ta sama konstrukcja? A.. silnik z tyłu (turbina) M... silnik z przodu wielopaliwowy z tyłu miejsce dla desantu,,,
Tpo tylko takie wstepne róznice..... dalej nie bede pisał.....
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kaszub
[2010-08-24 21:24]
NAJLEPSZY CZOŁG
Najlepszym czołgiem na świecie jest izraelska Merkava V.Poczytajcie o nim.W wyniku bezpośredniego trafienia w tym czołgu jeszcze nikt nie zginął.
odpowiedz
pokaż 10 ukrytych odpowiedzi
pokaż 5 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~m
[2010-08-25 00:58]
zacznijmy od tego, ze w tamtym klimacie i warunkach geologicznych i indonezyjskim ciezkie abramsy, leopardy czy leclerci nie spisza sie, bo sa za ciezkie; twarde sa o prawie 20 ton od nich lzejsze...spojrz, jakie czolgi sa popularne w ameryce poludniowej - male, w miare lekkie, za to mobilne bardzo...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Ignacy
[2010-08-25 00:59]
I to jest prawda !!Polskie czolgi sa kupowane przez Indonezje i innych zulusow, bo sa tanie.Polacy robia dobra wodke i kielbase- jesli chodzi o sprzet zbrojeniowy -....ahahah
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~swirus
[2010-08-25 02:16]
i po co wam te czolgi :P gdyby nie bezsens Iraku i Afganistanu nikomu nie bylyby potrzebne :P
Dzisiaj nie ma w Europie wojen i nie bedzie poniewaz za duze straty poniosla ona w wyniku II WŚ i nadal to pamieta nawet mlode pokolenie... Jestesmy byt wygodni i zbyt nam dobrze by chciec walczyc i umierac dlatego w armi W. Brytani czy USA walczy tak wielu imigrantów. A ten caly sprzet i tak za 15-25 lat bedzie zlomem wiec szkoda na niego kasy :P.
Sprawa jest prosta na jeden czolg wroga 4 rakiety przeciwpancerne na kazdy samolot 3 preciwlotnicze najlepsza obrona,
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~atima
[2010-08-25 12:36]
od takich ekspertów jak ty roiło sie w XVIII wieku, nikt nam nie zagrażał, wszyscy wokół nas kochali, później odpoczywaliśmy pod skrzydłami zaprzyjaźnionych sąsiadów 123 lata, jak sami tłumaczyli przejęli nad nami kontrolę dla naszego własnego dobra cobyśmy sobie krzywdy nie zrobili
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gazi
[2011-04-29 14:29]
Bo nie walczył jak równy z równym, ale niszczył palestyńskie domy i gąsienicami rozjeżdżał nieuzbrojonych w broń p.panc. przeciwników.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~M
[2010-11-15 15:11]
Jako że robią to państwowe zakłady
mentalne muzeum PRL, to lipa z tego będzie a w szczególności eksportowa. Bo MON by łyknął każdy złom gdyby miał kasę,
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~uuu
[2011-03-21 09:36]
Lepiej by to zrobili pewnie Francuzi-pod kontrolą Sziraka??
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gość
[2010-08-30 11:13]
Nareszcie uwierzyliśmy w siebie i zaczeliśmy robić swoje
aby nie zabrakło amunicji jak w 1939, powinniśmy przyjąć model francuski, gdzie znaczną część eksportu stanowi broń. Pracują nad nowymi konstrukcjami ale swoimi i nie muszą "czapkować" i błagać obcych w razie konfliktu o broń. Swoje uzbrojenie to praca dla Polaków a także możliwość opracowywania swoich technologi gdyż praca czyni mistrza. Nawet jeśli się jeden raz czy dwa coś spartoli to trzeba próbować a w końcu wyjdzie. Ponadto część projektów tak zwanych cywilnych można wykonywać pod przykrywką czyli na potrzeby wojska np. drugi port dla LNG, zlecenia "tajne" dla stoczni itp. a po kilku latach wybudowane obiekty dotowane przekazać "cywilom" i nic wówczas uni do tego.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~MK
[2010-08-30 23:55]
Popieram w stu procentach - poza tym przemysł zbrojeniowy to super baza dla wyższych technologii i projektów naukowych, a zatem droga do lepszej konkurencyjności .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~x
[2010-09-12 17:08]
amunicji zabrakło w w 39? czyli co to było przyczyna klęski?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~VERITAS
[2010-08-24 15:10]
A będą poświęcone ? by Bóg je chronił...
..aby zabijały jak najwięcej, jak najdłużej ku chwale Wszechmogącego.
odpowiedz
pokaż 4 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~dk
[2010-08-24 21:04]
tak, zostaną poświęcone, aby zabiły jak najwięcej ateistów i gejów. Lesbijki mogą zostać ;-)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~witcher
[2010-08-24 21:46]
,,obrońcy życia" je poświęcą,ochoczo i za solidne,,co łaska"
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jio
[2010-08-25 07:15]
Zostaną poswięcone po to,aby służyły obronie naszego życia, aby wróg nie mógł bezkarnie nas zabijać. Prawo do obrony własnego życia nie narusza przykazania "Nie zabijaj".
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~antymaryjny
[2010-09-04 15:47]
Katolickie bajania. Jezus z mieczem nie biegał i swoim uczniom zakazał przemocy*. Co prawda miecz mieli nośić, ale raczej przeciw zwierzętom.
* oczywiście watykańska sekta twierdzi inaczej, ale ktoś, kto zabrania tylko nienawidzić drugiego (co zrównuje z prawdziwym zabójstwem) nie pozwalał tym bardziej zabijać naprawdę
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
lukassmall
[2010-08-25 01:40]
Byłyby lepsze...
... i wcześniej projekty wojskowe gdyby nie Wałęsa, któremu się nie podobał rząd i w noc go zmieniły a premierem został Pawlak. Wtedy większości projektów odebrano dofinansowanie a późniejsze rządy tylko je dobiły a nasz hrabia Myśliwy kiedy to był MON wiedział o przewalonych przetargach w wojsku (f-16, leopard, itp,), ba może na tym zarobił, raczej na pewno, bo mało który polityk ma na kocie mln. Jak widać dobrze mu się wiedzie a teraz jeszcze więcej pokradnie ze swoimi kolesiami zwłaszcza z WSI. A polska miała w 90 latach naprawdę nowoczesne projekty jednak władza wolała się nachapać aż do teraz. W 2005 myślałem, że wszystkich ZDRAJCÓW i ZŁODZIEI usuną jednak Kaczyńscy nie dali rady, czyżby czegoś się bali?? a może nie wiedzieli jak to zrobić?? może tych było za dużo w sejmie i nie dało się ich przegłosować?? ale po 2 latach propaganda lepiej działała od realnych obietnic, która panoszy się do teraz. Może za 20 lat Polską będą rządzić sami mądrzy ludzie?? Marzenia nie zawsze się spełniają :/ A może?? :D
odpowiedz
pokaż 3 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~kola42
[2010-08-30 15:50]
tak zgadzam się w 100% to jest czysta prawda.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~lewyyy
[2010-08-31 00:06]
Rozsmieszyles mnie,znowu slysze,ze ktos mial jakies plany i byloby fajnie,prawda jest taka,kazdy rzad uwalal projekty na nowe uzbrojenie naszejkochanej armii,czy wiesz ile projektow zostalo anulowanych lub wciaz sie wlecze bo brakuje pieniedzy,PiS wolal zwalczac konkurencje aby wmowic innym,ze to tamci sa zli,jednak tak naprawde olali samo rzadzenie,teraz mowia o planach jakie mieli i co by sie nie dzialo gdyby nie zmanipulowane spoleczenstwo,eh szkoda polemizowac z takim populizmem i wymyslami.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kotor
[2010-09-04 12:49]
kaczyści nie są święci, wszyscy kradli(każdy kto się dopchał do koryta), zgodzę się jeszcze z lewyyym ale czy nie warto dyskutować? często też tak myślę, ale są jeszcze tacy których da się zreformować, a co do mądrych ludzi u władzy, to moooże tacy się trafią jak zdechnie kapitalizm(mądrzy ludzie nie pożądają władzy i pieniędzy) , jak na razie możemy liczyć tylko na cwaniaków
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kat
[2010-09-03 16:13]
Zbrojeniowka
lezy na lopatkach a wy piszecie bzdury gorsze jak za komuny , sami o tym pisaliscie niedawno , robicie propagande sukcesu , a panstwo w bagnie do pasa !!!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~tepy dzialon
[2010-08-24 15:12]
prawdziwe wojsko czarne berety nosi jest zawsze pierwsze zajecy tez nie znosi bo to czolgisci to poznasz po ich kroku gdy my idziemy pekaja szyby w bloku prawdziwe wojsko to my nie jakas tam piechota stalowe rece i piers nie futro jak u kota
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~kolimatorek
[2010-08-31 02:48]
Brawo, dzialonowy!!
Swoja droga, to czy ktos publikuje tego typu tworczosc??
Ciekaw jestem np. czy Panowie artylerzysci od Pionow mieli jakies ciekawe utwory?
Pozdrawiam
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~t
[2010-08-24 13:07]
PO CO NAM TO?? WOJNA JEST? SZKODA PIENIEDZY!!
na zabawy zolniezykow!!!!!!!!!!!
odpowiedz
pokaż 25 ukrytych odpowiedzi
pokaż 20 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
Marian0s
[2010-08-24 21:15]
Jest w tym dużo racji. Nie mamy szans prawie z nikim wśród naszych sąsiadów. Białoruś czy Ukraina ma wsparcie i tak Rosji. Więc gdyby ktokolwiek nas zaatakował pewnie wybuchłaby III WŚ. Musielibyśmy liczyć na NATO. Zresztą w kraju są potrzebniejsze rzeczy niż sprzęt wojskowy.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jz
[2010-08-24 22:53]
Ocena: 0 [0]
~xxx
[2010-08-24 23:02]
Jesteś taki niedorozwinięty ,że aż mi ciebie żal, bez kitu, za dużo filmów oglądasz koluniu, hehe, ale jełop.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~SithPOET
[2010-08-25 17:36]
taj jak w jałcie sprzedali suwerennność wschodniej europy - no ale paktu wcześniej z nimi nie podpisywali -- zrozum ze USA to takie samo, jak nie wieksze zło od Ruskich gdy Związek mieli....
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~miszak
[2010-08-27 11:47]
masz dużo racji mówiąc, że żyjemy w świecie permamentnego konfliktu ekonomicznego i to że Polska jest słaba w tej dziedzinie nie znaczy, że ma być równolegle słaba w wojskowości. Niestety obronność to cały kompleks zagadnień ekonomicznych, społecznych i militarnych. W kazdej z tych dziedzin przoduje USA i dlatego obecnie jest imperium światowym. Uczciwie trzeba przyznać, że lepiej że to jest USA, a nie dajmy na to ChRL ;-)
zamiast biadolić, że po co nam czołgi jak już prawie nie mamy własnej ekonomii trzeba budować wojsko, budować własną ekonomię (można to czynić równolegle, nieprawdaż?) i integrować wewnętrznie i zewnętrznie społeczeństwo (które należy wyleczyć z XIX wiecznych kompleksów). Pozdrawiam inicjatora wątku po podejrzewam tu jednak dobrą wolę i prowokację coby się lewactwo trochę podjarało
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kolimatorek
[2010-08-25 06:23]
Pytam:
Czy ten tajemniczy "czolg" to konstrukcja HSW o nazwie LPG, opracowana z mysla o posadowieniu na niej m.in. wiezy z mozdzierzem automatycznym kalibru 120 mm?? Wiem, ze przecietnym czytelnikom jest zupelnie obojetne uzycie slowa "czolg". Niestety nie wszystko, co ma duuuza lufe, pancerz i gasienice automatycznie staje sie czolgiem, jak zdaja sie twierdzic niektorzy pismacy.
Z tego, co mi wiadomo, to nasza zbrojeniowka moze ostatnio sie pochwalic jedynie rodzina czolgu PT-91 i jego pokrewnych odmian eksportowych. O zadnych nowych konstrukcjach zaslugujacych na huczne miano czolgu rodzimej produkcji nic mi nie wiadomo. Obawiam sie, ze podobna konsternacje wywolaloby to doniesienie u wiekszosci redakcji rodzimej prasy fachowej.
Nota bene ciekawy opis genezy i planow zastosowania LPG swego czasu opublikowala Nowa Technika Wojskowa, wiec zainteresowanym serdecznie polecam.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~al
[2010-08-25 07:31]
Opancerzenie jedynie reaktywne+aktywny system obrony, cos na wzor Sztory z T80.
Niedobor mocy, uniemozliwiajacy ewentualne zastosowanie pancerza modulowego. Automatyczna wieza, zapewne rozwiniecie tej, z T72, gdyz uzyto lozyska z tej konstrukcji. Zycze im, zeby sie udalo, ale taki woz bojowy, pozbawiony obrony przed pociskami podkalibrowymi, raczej nie sprawdzi sie w rowninnym kraju, gdzie potencjalnie bedzie musial stawic czola ciezkim MBT. Nasi kombinuja, jakby tutaj ominac rownanie, ktore mowi, ze wspolczesny czolg do walki w warunkach rownin Srodkowej Europy powinien miescic 3/4 osob zalogi, miec pancerz warstwowy+reaktywny do obrony w miescie, zalogowa wieze, armate Rhein Metal 120mm i wygladac podobnie jak ChallengerII, M1A2 TUSK, LeopardA4 lub LeClerk i wazyc
okolo 60 ton.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Njall
[2010-08-25 08:11]
To nie będzie żaden czołg a z pewnością konstrukcja na wzór prototypu BWP-40. Ponieważ ma zastąpić stare BWP - nie będzie to "czołg" a bojowy wóz piechoty - czyli gąsienicowy pojazd przeznaczony do transportu piechoty na polu walki. A to wyklucza zamontowanie na nim uzbrojenia czołgowego (armata 120 mm). Może być to działko 20-30 mm, może jakiś moździerz (w wersji pojazdu wsparcia) itp.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~barnaba
[2010-08-25 07:36]
armija
I co z tego jak nasi politycy zablokują tą produkcję przez nie dofinansowanie . Chodzi o mani mani .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~NIUCHACZ
[2010-08-25 05:21]
Pancerna szarża
Ten czołg nie powstanie dopóki RYCHU , ZDZICHU i MIRO na nim nie zarobią .Prototyp tak.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Walter
[2010-08-24 09:47]
Leki czołg Polski ???
Samolot iryda .Pistolet Vist ,czołg Twardy [ lufy robią czesi bo my nieumiemy } stary nośnik . tego czołgu . Fregata gawron wstyd tyla lat już nadaje się do modernizacji Klęska budowy super czołgu Goryl [ goryś ] itd Czołg Malaj serwis siedzi w malezji i ciągle naprawia jak wozy WZT za darmo taki był przetarg czołgi kupiła Malezja za Orzeszki ziemne i olej palmowy Czy ten nowy Polski wynalazek nie Podzieli losu jak wypisane powyżej ile kosztowały prace nad irydą ??lepiej niechciejcie wiedzieć to szok !!!!!
odpowiedz
pokaż 11 ukrytych odpowiedzi
pokaż 6 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
Ali Gator..
[2010-08-25 01:31]
Ocena: 0 [0]
Ali Gator..
[2010-08-25 01:32]
Ocena: 0 [0]
~swirus
[2010-08-25 02:20]
i czym sie tak podniecacie jakby ten caly zlom byl komus do szczescia potrzebny...
zardzewieje a za 30 lat bedzie na poligonach dla kolejnego pokolenia zlomu robil za tarcze strzelnicze...
w sumie za duzo tych wojsk na swiecie z kim chcecie walczyc??
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Rafael 52
[2010-08-25 04:50]
Jeżeli jest tak jak mówisz to po kiego grzyba Szwecja , kraj neutralny ma nowoczesny sprzęt odnamiany ciągle i na wysokim pozimie. Gripen,CV90, Okrety podwodne, rakiety RBS Niemcy od nich kupuja, i dalej mogę wymieniać .Jak myślisz dlaczego ?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Baca
[2010-08-25 05:10]
Niewazna historia i kiepskie projekty bylych ministrow obrony. Teraz jest 21 wiek, wiec kto potrzebuje czolgi? Ja myslalem, ze teraz to walczymy o gwiezdne wojny, laserami, komputerami itp, a nie kupa zlomu. Moze to i hit tylko ze niepotrzebny NIKOMU.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~alfąs
[2010-08-24 23:16]
Ten artykuł, to stek bzdur. BWP nie zastąpi czołg, ale
Rosomaki, które juz są, więc po kiego grzyba jeszcze czołgi? I to w liczbie kilkuset sztuk?
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
Rafael 52
[2010-08-25 04:34]
Rosomaki to inna kategoria sprzetu ,raczej druga linia , tylko niemiecka PUMA lub szwedzki CV spełniają nazwę BWP czyli bojowy wóz piechoty 32-37 t. wagi to właściwa ochrona. Rosomaki w pierwszej lini zostaną rozstrzelane jak wróble. A nowy czołg szykowany na szybkie przerzuty drogą powietrzna w gorące miejsca na ziemi ale znów nowy problem , czym będziemy je przerzucać , chyba nie CASAmi /9t. ładunku/. Włazimy tym amerykanom w du... jak kiedyś ruskim. Co nas obchodzą jakieś konflikty w świecie jak nasza armia bidna , to jakieś mrzonki generałów ,nie dajmy się na to nabrać.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kuj
[2010-08-24 22:15]
Co to za zagadka
dwie kulki i armatka? No, kto jest taki mądry?
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~stary
[2010-08-24 23:43]
Ocena: 0 [0]
~Pan Twardowski
[2010-08-25 00:43]
Ocena: 0 [0]
~zenek
[2010-08-24 21:57]
Niestety, cała Polska jest niczym.
Tak nas widzą i tak o nas mówią.Nie żeńcie kitów polskiej chołocie.
odpowiedz
pokaż 4 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Grim Sfirkow
[2010-08-24 22:42]
Chyba sam należysz do grupy, której mają nie "żenić".
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zenek
[2010-08-24 23:28]
Koleś ja należę i Ty należysz , tyle ,że do Ciebie nie dociera za kogo Cię mają:rząd , media , Palikoty... Podniecasz się tym czołgiem widmem ?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~qurt
[2010-08-24 23:32]
dzisiatki razy prostowany sposób nisania słowa "hołota" jako "chołota. Tak Hołota określa sie sama.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~roobol
[2010-08-25 00:15]
Czepiasz sie szczegolow.;P
Za WIKIPEDJA:
"...W 2009 roku Polska zakończyła spłacanie pochodzącego z lat 70. zadłużenia wobec Klubu Paryskiego[4]. Według Instytutu Sobieskiego rzeczywista wartość zadłużenia Polski obliczana metodą memoriałową przekracza 200% PKB[5][6]. Według Janusza Jabłonowskiego (NBP) realne zadłużenie obejmuje takie składniki jak zaległe płatności w systemie ochrony zdrowia czy ubezpieczeń społecznych i w 2010 roku wynosi 220% PKB czyli ok. 3 biliony zł[7]..."
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Hassan
[2010-08-24 23:51]
No jasne...
Po pierwsze primo, my nie mamy armi-od lat mamy tylko zgraje pasibrzuchow w sztabach, troche cieciow do pilnowania plotow tzw jednostek wojskowych i troche sil specjalnych-wszystko na pokaz. No i jeszcze kompanie reprezentacyjna mamy... Akurat znam ten syf od srodka, wiec troche wiem.
Po drugie primo, nie mamy zadnego sasiada, ktory by nas napadl-stosunek zyskow do strat politycznych jest zbyt duzy-nie mamy nic co warto zawlaszczyc... Nie mamy tez zadnago sasiada przed ktorym bysmy sie mogli obronic-nawet gdybysmy tych transporterow 2000 mieli-taka jest smutna prawda...
Po trzecie primo, z tymi transporterami bedzie tak jak ze slawna niewidzialna korweta Gawron-pieniedzy poszlo kilkaset milionow i faktycznie jest to najbardziej niewidzialna korweta na swiecie-nikt jej nie widzial i nie zobaczy, tak jak pieniedzy-z tymi transporterami (bo to nie sa czolgi) bedzie pewnie tak samo...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Wojtek1
[2010-08-24 23:50]
BUMAR
Bumar to spółki i spółeczki. Ten czołg nie zarobi ani grosza bo sprzedadzą go spółeczki za bezcen jakim tam ............aborygenom
odpowiedz