17:15, 28.11.2014
09:01, 28.11.2014
22:47, 28.11.2014

Logo dostawcy Sky Club złożył wniosek o upadłość spółki

PAP | aktualizacja 2012-07-04 (10:28) 2 lata 4 miesiące 24 dni 20 godzin i 34 minuty temu | 536 opinii
 

Touroperator Sky Club, który organizował wyjazdy pod marką własną oraz Triady, w środę złożył do Sądu Rejonowego w Warszawie wniosek o upadłość spółki - dowiedziała się PAP w Sky Club.

Wniosek ok. godz. 10 został złożony do Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych. We wniosku, do którego dotarła PAP, Sky Club napisał, że "wnosi o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku wnioskodawcy".

O swoich problemach spółka poinformowała we wtorek. Zawiesiła sprzedaż wycieczek i od środy anuluje zaplanowane wyjazdy. Rano Sky Club podał, że za granicą przebywa ok. 4,5 tys. turystów.

W oświadczeniu przesłanym we wtorek wieczorem PAP zarząd Sky Club poinformował, że powodem decyzji o złożeniu wniosku o upadłość jest "brak środków finansowych na kontynuowanie działalności operacyjnej". "Spółka zawiesza działalność touroperatorską i sprzedaż wycieczek, a anulowaniu ulegają wszystkie imprezy turystyczne. (...) Klienci, którzy mieli rozpocząć wyjazdy turystyczne w dniu jutrzejszym, zostaną poinformowani o tym, aby nie stawiali się na lotniskach" - napisano w oświadczeniu.

Znane biuro podróży: trzy kroki w przepaść - o problemach pisaliśmy wcześniej »

Zarząd Sky Club przekazał, że o zaistniałej sytuacji poinformował Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowych opiewających na 25 mln zł. Gwarancje dotyczą pokrycia kosztów powrotu turystów do kraju, a także zwrotu wpłat przez nich poniesionych.

Według mazowieckiego urzędu wojewódzkiego w środę do Polski ma wrócić 800 klientów firmy Sky Club.

Zarząd firmy poinformował również, że wszelkich informacji o powrocie turystów do kraju, zwrocie zaliczek oraz zwrocie wartości świadczeń niezrealizowanych udzielać będzie Urząd Marszałka Woj. Mazowieckiego. Sky Club Sp. z o.o. przekaże do Urzędu wszelkie niezbędne informacje dotyczące turystów przebywających za granicą na wycieczkach zorganizowanych przez Sky Club.


Jak przekazał zarząd, klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych imprezach turystycznych, powinni zgłaszać się do Urzędu Marszałkowskiego w celu uzyskania informacji dotyczących zwrotu poniesionych przez nich kosztów. Wszelkie informacje podane są na stronie Urzędu Marszałkowskiego http://www.mazovia.pl

Spółka podkreśla, że "niezwłocznie z chwilą wystąpienia okoliczności zmuszających zarząd do złożenia wniosku o upadłość poczyniła wszelkie starania, aby maksymalnie zabezpieczyć interes klientów, poprzez zablokowanie sprzedaży wycieczek, poinformowanie Urzędu Marszałkowskiego i poinformowanie klientów mających zaplanowane wyloty w kolejnym dniu o fakcie odwołania ich wycieczek".

13 kwietnia br. w "Monitorze Sądowym i Gospodarczym" ukazał się komunikat informujący o tym, że Sąd Rejonowy w Warszawie, X Wydział Gospodarczy dla spraw Upadłościowych i Naprawczych wyznaczył syndyka masy upadłościowej oraz wezwał wierzycieli do zgłoszenia wierzytelności wobec spółki akcyjnej BBPT z siedzibą w Warszawie (dawniej Triada SA), obejmującą likwidację majątku.

Wiceprezes Sky Club Agnieszka Dral mówiła wówczas PAP, że klienci wyjeżdżający pod marką Triady są bezpieczni, dlatego że organizatorem wyjazdów już od ponad roku jest touroperator Sky Club. - Wyjeżdżają oni i wracają cali i zadowoleni. I mogą się nie obawiać tego, co się dzieje obecnie w spółce BBPT, czyli dawniej Triada, ponieważ nie ma to jakiegokolwiek wpływu na działalność Sky Club - zapewniała wówczas. Podkreślała, że wszystkie wycieczki zorganizowane pod marką Triada są produktem Sky Club, który ma stabilną sytuację finansową, z podwyższoną z 17,5 do 25 mln zł gwarancją ubezpieczeniową.

Sky Club od 17 września 2011 r. odpowiada za organizację wyjazdów zagranicznych pod dwoma markami - Triada oraz Sky Club.

Marka Triada na polskim rynku zagranicznej turystyki wyjazdowej istnieje od 1991 r. Wcześniej w skład Grupy Triada wchodziły m.in.: Triada SA, Sky Club oraz Terra Mare. W 2011 r. Triada trafiła do Krajowego Rejestru Długów. Wpisu dokonano na wniosek PLL LOT, który przedstawił w KRD niezapłacone faktury na 880 tys. zł. Triada złożyła odwołanie, ale ze strony internetowej zniknął certyfikat programu "Rzetelna firma".

Sky Club powstał w grudniu 2006 r. Spółka ma siedzibę w Warszawie. Kapitał zakładowy wynosi 11,8 mln zł.

MSZ: turyści biura Sky Club są w 10 krajach

Bułgaria, Hiszpania, Portugalia, Grecja, Turcja, Cypr, Egipt, Maroko, Tunezja i Kuba - w tych krajach, jak poinformowało w środowym komunikacie MSZ, przebywają klienci biura podróży Sky Club, które tego dnia złożyło wniosek o upadłość.

Resort zapewnił, że służby konsularne MSZ podjęły natychmiastowe działania w celu zweryfikowania liczby polskich turystów, którzy mogą być dotknięci skutkami upadłości biura.

MSZ podkreśla, że konsulowie w krajach, w których przebywają turyści polscy na wyjazdach zorganizowanych przez biuro podróży Sky Club monitorują na bieżąco sytuację i pozostają w kontakcie z rezydentami biura. Turyści Sky Club są w 10 krajach: Bułgarii, Hiszpanii, Portugalii, Grecji, Turcji, na Cyprze, w Egipcie, Maroku, Tunezji i Kubie.

Resort poinformował, że można się kontaktować z konsulami w tych krajach, a telefony dyżurne placówek - dostępne na stronach internetowych ambasad i konsulatów.

MSZ zaapelował też do tych grup i turystów polskich, które nie pozostają pod bezpośrednią opieką rezydentów biura o zgłaszanie się do lokalnych służb konsularnych.

Resort przypomniał, że Urząd Marszałkowski uruchomił specjalną infolinię dla osób dotkniętych bankructwem biura podróży Sky Club. Jej numer to: (022) 597 95 44. MSZ podkreślił, że pozostaje w stałym kontakcie z Urzędem Marszałkowskim, potwierdzając gotowość współpracy i pomocy urzędowi w zapewnieniu powrotu turystów do kraju.

Polscy konsulowie starają się jak najszybciej dotrzeć do turystów poszkodowanych w wyniku ogłoszenia upadłości touroperatora Sky Club - poinformowała PAP w środę rano Paulina Kapuścińska z Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

- Nasi konsulowie w regionach, w których są poszkodowani turyści, starają się jak najszybciej dotrzeć do nich i sprawdzają, jaki jest stan rzeczy. W każdym z tych regionów są różne sytuacje. Są miejsca, gdzie sytuacja jest opanowana i nie ma kłopotów, ale są też takie, gdzie brakuje opłat za hotel bądź transport - powiedziała PAP Kapuścińska.

Jak podkreśliła, wszystkie te informacje są niezwłocznie przekazywane przez polskich konsulów do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, który posiada środki i możliwości udzielenia pomocy finansowej poszkodowanym.

Kapuścińska, relacjonując działania MSZ zaznaczyła, że są one utrudnione, bowiem resort nie otrzymał dokładnej listy turystów ani miejsc, w których oni przebywają.

- Wczoraj, kiedy ok. godz. 18 otrzymaliśmy informację, że biuro podróży Sky Club ogłosiło upadłość, niezwłocznie postawiliśmy w stan gotowości naszych konsulów, głównie w tych regionach klasycznych dla celów turystycznych. Ich działania polegają na poszukiwaniu rezydentów, odbierania od nich meldunków oraz na wydzwanianiu do hoteli - mówiła Kapuścińska.

Korsak: każde biuro podróży musi mieć gwarancję bankową lub polisę

Powrót turystów, którzy wyjechali na wakacje z upadającym touroperatorem Sky Club, zostanie sfinansowany z gwarancji bankowej lub polisy. Musi ją mieć każde legalnie działające biuro - przypomniał Jan Korsak z Polskiej Izby Turystyki (PIT).

- Jak biuro padnie, właściwie nic się nie da zrobić - powiedział PAP były prezes PIT Jan Korsak. Przypomniał, że zgodnie z obowiązującymi przepisami firmy działające w branży turystycznej muszą być wpisane do ewidencji i mieć gwarancję bankową lub polisę ubezpieczeniową. To one gwarantują zwrot pieniędzy dla tych, którzy wpłacili pieniądze na wyjazdy, jak również powrót do kraju turystów, których upadek biura zastał podczas wycieczki.

- Branża jest uzależniona od sytuacji gospodarczej. Turystyka jest potrzebą wyższego rzędu. W sytuacji bezrobocia, redukcji miejsc pracy, kryzysu turystyka spada w pierwszej kolejności, jest w pierwszej kolejności skreślana z budżetów rodzinnych, popyt jest mniejszy niż podaż. Taką sytuację w tej chwili my notujemy - mówił.

-
Niestety nie ma takiego monitoringu, który byłby wiarygodny i pokazywał, że jakaś firma jest zagrożona
. Był kiedyś taki pomysł, ale on się nie przebił - powiedział Korsak, pytany, jak zminimalizować ryzyko trafienia na touroperatora, który ma kłopoty finansowe. Zwrócił jednak uwagę, że dane o swoich członkach przedstawia Polska Izba Turystyki, a wiarygodnym źródłem informacji mogą być też organizacje i instytucje konsumenckie.

Korsak przypomniał też, że zazwyczaj do jednego miejsca różne biura podróży mają przygotowane kilkanaście ofert. Można je stosunkowo łatwo sprawdzić dzięki katalogom i internetowi. - Najpierw powinniśmy znaleźć miejsce, do którego chcemy wyjechać, i rozpatrzeć ileś propozycji. Nie można skupić się na jednej - powiedział.

Polub finanse.wp.pl na Facebooku

Oceń
tak 0 50,00%
nie 0 50,00%

Opinie (536)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

20
5
~Kamilnt 2012-07-04 (00:58) 2 lata 4 miesiące 25 dni 6 godzin i 4 minuty temu

Co ciekawe nikt nie wspomniał o biurze podróży ITAKA która podczas mojego pobytu z znajomymi próbowała nas oszukać i częściowo jej się udało ale wyszliśmy na Swoje. Pod pretekstem zmiany brak miejsc przenieśli nas do innego hotelu też 4* ale już turystycznego. Co ciekawe było tam 30-40 oszukanych Polaków! Jedna z babek zapłaciła nawet 4500zł po czym w ramach rehabilitacji dali jej wycieczkę gratis... Po wielu kłótniach przenieśli osoby które walczyłi o Swoje do innego hotelu. Pomógł na w tym pośrednik z Polski a druga połowa raczej tam została. Zapłaciłem prawie 2000zł a chcieli nam dać Hotel który obecnej chwili kosztuje 1100zł. Dla waszej informacji mam zdjęcia! Prawdopodobnie jeden z znajomych już je wstawił na neta:) Szkoda że jeszcze nie nagrałem ich rezydenta - "kłamał w żywe oczy".

odpowiedz

pokaż 11 ukrytych odpowiedzi

0
2
konfederat polski 2012-07-05 (07:16) 2 lata 4 miesiące 23 dni 23 godziny i 46 minut temu

poraz kolejny nastapilo wyrolowanie polaczkow z forsy . zaloze sie ze zadna partia tego tematu nawet nie podejmie aby to nazwac po imieniu czym jest takie ,,bankructwo,, dla polakow.nikt nie pojdzie siedziec.najwyzszy czas przystapic do likwidacji PO i PIS.BO TO NIE TE BIURA SA WINNE ZA TAKI STAN ALE TE PARTIE WLASNIE.

odpowiedz

0
0
~ehh 2012-07-05 (07:09) 2 lata 4 miesiące 23 dni 23 godziny i 53 minuty temu

Ma ktoś dokumenty tej firmy ?? Jak się nazywa właściciel i jaki ma adres zameldowania ??

odpowiedz

1
0
~abc 2012-07-05 (06:36) 2 lata 4 miesiące 24 dni i 26 minut temu

Maciej Witkowski: Proponuję rozwiązanie zagadnienia w sposób analogiczny do zabezpieczania pieniędzy klientów w budownictwie (rozwiązanie sprawdzone, skuteczne i budzące wielkie zaufanie klientów). Jeżeli przyszły kupiec budowanego przez dewelopera budynku chce mieć pewność co do prawidłowości wydatkowania jego pieniędzy, to wpłaca pieniądze na rachunek powierzając pieniądze instytucji banku. Bank pieniądze te wypłaca deweloperowi/wykonawcy tylko i wyłącznie po prawidłowym zakończeniu jakiegoś większego etapu budowy. Można wprowadzić prawną konieczność rozliczania się biur podróży z klientami za pośrednictwem właśnie takiego powierniczego rachunku bankowego (produkt musiałby zostać przez banki dostosowany do nowego zastosowania) - zniknął by jedyny powód dla którego biura podróży upadają, czyli wydawanie przez biura podróży pieniędzy wpłaconych przez ich klientów na inne wydatki niż na wykupioną wycieczkę. Warunkiem wypłaty całości kwoty byłby powrót turystów do domu i nie złożenie przez nich w określonym terminie reklamacji. I nawet gdyby biuro podróży upadło, to pieniądze klientów leżałyby w banku i czekały chociażby na pokrycie kosztów powrotu do kraju. Sama obsługa rachunku przez bank jest obarczona prowizją - prowizja ta byłaby jednak znacznie mniejsza niż koszt ubezpieczenia. Byłoby to rozwiązanie pozbawione ważnej wady którą posiadają inne rozwiązania - byłoby to rozwiązanie wolnorynkowe korzystające z mechanizmów wolnorynkowych - banki optymalizowały by poziom prowizji walcząc o klientów jakimi byłyby biura podróży (czego nie można powiedzieć o wszelkiego rodzaju państwowych funduszach gwarancyjnych). Dlaczego biura podróży należy traktować w taki sposób? Bo biura podróży są jedną z niewielu dziedzin działalności handlowo-usługowej w której końcowy konsument płaci pełną kwotę na długo przed wykonaniem zamówionej usługi - to stwarza pokusę defraudacji pieniędzy wpłaconych przez klientów na określony cel. Klient jest zmuszony zapłacić pełną kwotę na długo przed możliwością oceny jakości wykonania usługi. W razie niewłaściwego wykonania usługi konsument jakim jest klient jest postawiony w pozycji poszkodowanego. Płatność za usługę powinna mieć miejsce po jej wykonaniu (lub wykonywaniu jej kolejnych etapów). W tej chwili biura podróży działają w duchu który leży po przeciwległym biegunie tego do czego dąży polskie prawo chroniące konsumentów przed nieuczciwymi praktykami podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.Nadto, rozwiązanie polegające na rozliczaniu za pośrednictwem rachunków bankowych wymusiłoby na biurach podróży posiadania płynności finansowej - osoby nie posiadające wystarczającej zdolności kredytowej lub odpowiedniej wielkości kapitału własnego nie mogłyby przekroczyć skali działalności która ich w danym momencie przerasta co również ograniczyłoby skalę upadłości. Z drugiej strony rachunek bankowy dawałby gwarancję dla biur podróży, że klient odpowiednimi pieniędzmi dysponuje.

odpowiedz

0
0
~wiesiek 2012-07-05 (01:23) 2 lata 4 miesiące 24 dni 5 godzin i 39 minut temu

Odpowiedzialność za takie sprawy leży w rekach rządzących to rząd i sejm powinien być gwarantem by take przypadki nie miały miejsca ,walczy pis i po a resta leży, to po co potrzebny jest nam rząd sejm senat i wiele innych instytucji państwowych skoro nikt nie może zapanować nad podstawowymi sprawami jak żetelność firmy ,która prowadzi działalność gospodarczą i szkodzi tejze gospodarce.

odpowiedz

4
10
~onka 2012-07-04 (09:54) 2 lata 4 miesiące 24 dni 21 godzin i 8 minut temu

strona rainbow tours też nie działa od rana.. ciekawe czy też padną..

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

28
1
~Agusia 2012-07-04 (09:49) 2 lata 4 miesiące 24 dni 21 godzin i 13 minut temu

Piszecie tu, że najlepiej to samemu jechać i nie korzystać z usług biur podróży. A co ja mam zrobić, kiedy chcę zwiedzić kraje bałkańskie, a konkretnie Serbię, Macedonię i Albanię? Słyszałam, że są przecudne i że warto tam pojechać. Ale sama nie chcę jechać w tamten rejon, bo różnie się słyszy o Arabach i Muzłumanach. Czy możecie polecić jakąś dobrą wycieczkę, ale koniecznie ze sprawdzonym biurem?

odpowiedz

pokaż 12 ukrytych odpowiedzi

3
6
~Łukasz 2012-07-04 (12:38) 2 lata 4 miesiące 24 dni 18 godzin i 24 minuty temu

150 zł różnicy dzieliło mnie od wykupienia wczasów w jungel aqua park ze sky club mimo że byłem z mini w zeszłym roku i było super ale mam szczęście mam nadzieje że alfa star przertfa i wakacje się odbędą

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

0
0
~Joanna od kszyrza 2012-07-04 (21:05) 2 lata 4 miesiące 24 dni 9 godzin i 57 minut temu

Dobże ksionc muwił: idźta do Czenstohowy na piehotę, a mnie pieniondze dajta, to u Bogu siem wstawie... Tak zrobiem, ksionc ma zawsze racje!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

11
0
~Sciema 2012-07-04 (10:24) 2 lata 4 miesiące 24 dni 20 godzin i 38 minut temu

Wielka mistyfikacja, a nie bankructwo. Termin bankructwa nie jest przypadkowy, firma od dawna planowala plajte, czekali na szczyt sezonu zeby zebrac jak najwiecej kasy od ludzi po czym oglosili upadak, wczesniej zagarniajac astronomiczne kwoty. Zapewne niedlugo firma znowu sie pojawi na rynku, ale juz pod innym szyldem, popracuja pare lat i znowu oglosza bankructwo, a interes bedzie sie kreci.

odpowiedz

0
0
Olsoniera 2012-07-04 (22:35) 2 lata 4 miesiące 24 dni 8 godzin i 27 minut temu

Jakie bankructwo!Przeciez ta firma dziala nadal!!!!JAk mozna byc takim podlym..Niech sie w koncu ktos za to zabierze!

odpowiedz

0
0
~Bobik 2012-07-04 (22:19) 2 lata 4 miesiące 24 dni 8 godzin i 43 minuty temu

a mnie wyrolowało Ecco Holiday i nie tylko mnie Pozdrawiam Zarząd udanych wakacji

odpowiedz

5
0
~IGA 2012-07-04 (19:25) 2 lata 4 miesiące 24 dni 11 godzin i 37 minut temu

Kogo już ukarano i pozbawiono majątku za te oszustwa?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

2
0
~emtec 2012-07-04 (07:23) 2 lata 4 miesiące 24 dni 23 godziny i 39 minut temu

? nie rozumiem 7 tyś od ludzi ciągną zawsze od pary i nie są w stanie się opłacić z za granicą wycieczki są tanie jak jedziesz z Niemiec masz 2 razy taniej

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

4
2
~sad 2012-07-04 (21:04) 2 lata 4 miesiące 24 dni 9 godzin i 58 minut temu

Nastepna w kolejce do plajty jest Itaka,tylko chca jeszcze wydymac jak najwieksza liczbe frajerow!

odpowiedz

2
2
~robol 2012-07-04 (21:03) 2 lata 4 miesiące 24 dni 9 godzin i 59 minut temu

to moż zdarzyć się tylko w polsce władza przygotowała dobry teren dla swoich kolesi mafiozów tak działa obecny rząd

odpowiedz

0
0
~in 2012-07-04 (20:56) 2 lata 4 miesiące 24 dni 10 godzin i 6 minut temu

dral i chmielewska do paki

odpowiedz

3
12
~POlak 2012-07-04 (01:47) 2 lata 4 miesiące 25 dni 5 godzin i 15 minut temu

POlak mądry PO szkodzie :P trzeba było jechać nad bałtyk kuszetka a nie zagranicy sie zachcialo :)

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

4
2
~emigrantka 2012-07-04 (20:50) 2 lata 4 miesiące 24 dni 10 godzin i 12 minut temu

Taki złodziejski kraj..szkoda mi oszukanych ludzi..ale jeszcze bardziej szkoda mi tych zakażonych zazdrością ..wylewa się z nich jad..zgnilizna ludzka...

odpowiedz

6
0
~cebor1 2012-07-04 (20:48) 2 lata 4 miesiące 24 dni 10 godzin i 14 minut temu

SKY Club miał wysokie ceny usługi w najlepszych hotelach.Jakim cudem to się nie opłacało?Wiedzieli od kilku miesięcy ,że ogłoszą BANKRUCTWO ,zbierali pieniądze dla siebie.Prawo polskie dopuszcza takie postępowanie,ubezpieczenie powinno być zależne od ilości wykonywanych usług ,a nie sztywne do 25 mln.Ludzie nie otrzymają nawet 10% zwrotu wpłaconych pieniędzy

odpowiedz

Znajdź pracę z pracuj.pl

Skorzystaj

Bądź z nami na bieżąco

Kategorie:

Przydatne linki:

Partnerzy serwisu:

Tagi: