Od nowego roku Fiat wstrzyma produkcję starej wersji Pandy w Polsce. Decyzję o tym powinien ogłosić oficjalnie dyrektor generalny koncernu Sergio Marchionne podczas wtorkowej prezentacji bilansu za trzeci kwartał 2012 roku.
Załoga zakładu Fiata w Pomigliano d'Arco pod Neapolem nie może się doczekać wejścia do produkcji nowej wersji Pandy, co nastąpi dopiero w połowie przyszłego roku. Popularny samochód wytwarzany do tej pory w Polsce, uważany jest za symbol odrodzenia włoskiego koncernu po latach kryzysu.
O blisko 23 proc. wzrosła w ubiegłym roku produkcja tyskiej fabryki Fiat Auto Poland (FAP). Grupa Fiata o ponad 10 proc. zwiększyła również sprzedaż samochodów osobowych w Polsce, podnosząc udział w rynku - poinformowały w środę służby prasowe FAP.
Związkowcy z Sierpnia 80 zaapelowali do wicepremiera, ministra gospodarki Waldemara Pawlaka o zorganizowanie spotkania w sprawie utrzymania w Polsce produkcji fiata pandy. Nieoficjalne informacje mówią o planach przeniesienia produkcji tego modelu z tyskiej fabryki Fiata do Włoch.
Ponad 600 tysięcy samochodów wyprodukowała w 2009 roku tyska fabryka Fiata, umacniając tym samym pozycję największej pod względem wielkości produkcji fabryki koncernu w Europie - podali w czwartek przedstawiciele zakładu w Tychach.
Przedstawiciele działających w tyskiej fabryce Fiata związków zawodowych są zaniepokojeni informacjami - wciąż nieoficjalnymi - o planach przeniesienia produkcji modelu panda z Polski do Włoch. Zaznaczają przy tym, że nawet gdyby się tak stało, fabryka nie przestanie produkować małych aut.
Włoski koncern Fiat, przeżywający duże trudności we własnym kraju, znalazł receptę na poprawę kondycji swoich zakładów kosztem fabryk zlokalizowanych w innych krajach, w tym w Polsce - pisze "Trybuna".