Ile naprawdę zarabia kierowca ciężarówki?

wp, fot. AFP | dodane 2011-06-30 (13:02) 3 lata 1 miesiąc 2 dni 13 godzin i 19 minut temu | 356 opinii
 

"Jeździłem w naszym kraju i zwyczajnie uciekłem, miałem dość oszukiwania i kombinowania jak nie stracić prawa jazdy" - opowiada kierowca ciężarówki. Czy ta praca się opłaca? Coraz częściej przedstawiciele tego zawodu mówią, że aby funkcjonować na rynku, muszą nieźle kombinować.

W Polsce kierowca TIR-a zarabia średnio 2,5 tys. na rękę. To kwota, która dla osób jeżdżących na dużych ciężarowych samochodach często nie jest satysfakcjonująca. To dlatego wielu z kierowców przesiada się na autobusy w Wielkiej Brytanii. Jeśli mają szczęście, pozostają w zawodzie i nadal pracują jako kierowcy TIR-ów.

- Jestem na własnej działalności – opowiada Jacek, kierowca zatrudniony na Wyspach Brytyjskich. - Nie jest źle. Zarabiam 700-750 funtów tygodniowo.

Stawki w Wielkiej Brytanii bywają różne. Oczywiście uzależnione jest to od firmy, średnio pracuje się 60-70 godzin tygodniowo. Każda godzina w tygodniu to ok. 10 funtów za godzinę, soboty po 12 funtów a niedziele nawet do 18 funtów za godzinę.

- Jeździłem w naszym kraju i zwyczajnie uciekłem, miałem dość oszukiwania i kombinowania jak nie stracić prawa jazdy. Teraz nie muszę tego robić. To jest plus tej pracy. Minusem natomiast jest fakt, iż bardzo tęsknię za domem i to mnie dobija. Żal mi, że czas ucieka a moje dzieci rosną i ja tego nie widzę – kontynuuje Jacek

Na zachodnich autostradach

Kierowcy, jeśli tylko mogą, nie chcą pracować dla polskich firm (i jeździć po polskich drogach). Intratniejsza i bardziej przystępna czasowo jest dla nich praca w firmach działających na terenie Europy Zachodniej. Obowiązki wykonuje się zazwyczaj w systemie 6-8 tygodni jazdy, po czym jedzie się do domu na 1-2 tygodnie. W tym przypadku zarobić można ponad 5 tys. miesięcznie.


Polub finanse.wp.pl na Facebooku

Oceń
tak 0 50,00%
nie 2 50,00%

Opinie (356)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

9
2
~R. 2011-07-01 (03:26) 3 lata 1 miesiąc 22 godziny i 55 minut temu

1000$ tygodnio i 2-3 noce w tygodniu w domu ... ale wiecie .. tak tylko w USA

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

0
0
~miłosz 2014-06-30 (20:11) 1 miesiąc 2 dni 6 godzin i 10 minut temu

dlaczego piszecie takie głupoty ze zarabiacie po 6-7tys co jest małym procentem, skoro zarabiacie najnizsza krajowa za 15 godzin dziennie

odpowiedz

0
0
~szymon 2014-06-26 (12:22) 1 miesiąc 6 dni 13 godzin i 59 minut temu

Dobre te dyskusje

odpowiedz

0
0
~maro 2014-06-22 (15:32) 1 miesiąc 10 dni 10 godzin i 49 minut temu

Ja jezdze tirem od 9 lat teraz jezdze na ADR-ach zarabiam okolo 4300 zl na miesiac .Wg mnie jest dobrze ,ci ktorzy twierdza ze to malo radze jechac za granice i za te same pieniadze niech popracuja na budowie po 12 godzin dziennie ,szybciutko zmienia zdanie

odpowiedz

1
0
~tino.lkw 2014-05-16 (21:35) 2 miesiące 16 dni 4 godziny i 46 minut temu

Zacznijcie płacić to przestaną kombinować. Jeśli mnie się należy w przypadku pobytu w Niemczech zwrot w postaci diety €49 za dzień plus do tego zwrot za nocleg (25% kwoty z tabeli wytycznej ministerstwa jeśli nie przedstawię żadnego rachunku) tj. €37,50, to nie będę musiał kombinować. Póki co dostaje €40 za dzień i 1250zł na rękę, a niektórzy nawet tego nie mają!!!!!!!!!! Tym co nie wiedzą w rozporządzenie napisano, że należy się zwrot wg przedstawionych rachunków w kwocie do...(zależna od kraju), jeśli pracownik nie przedstawi żadnego rachunku, należy mu się 25% tej kwoty -tak w skrócie pisząc. Niestety nasz rządek też nam nie pomógł ostatnimi zmianami... i tyle

odpowiedz

0
0
~tino.lkw 2014-05-16 (21:18) 2 miesiące 16 dni 5 godzin i 3 minuty temu

Kiedyś jeździły staruszki na benzynce ale teeraz ??!!?? Pan przewoźnik chyba jeździ właśnie tymi dziadkami. A jeśli chodzi o "kombinacje" to sami stawiacie warunki typu rozładujesz w terminie albo Cię obciążę lub zwolnie, na Twoje miejsce wielu chętnych. I w taki oto sposób my jesteśmy zmuszani do łamania prawa. Ot przykład z mojej firmy miesiąc temu kierowcy (podwójna obsada) odmówili dokonania rozładunku we Włoszech "bez ruszania czasu", to było po weekendzie. Efekt, zostali zwolnieni za brak współpracy, a oficjalnie bez powodu bo taki mamy zapis w umowach trzyletnich, że każda ze stron może rozwiązać umowę bez uzasadnienia za 14-dniowym wypowiedzenie....i tyle.

odpowiedz

6
1
~xyz 2014-02-19 (11:25) 5 miesięcy 13 dni 14 godzin i 56 minut temu

Benzynowe ciężarówki...

odpowiedz

1
1
~lolo 2014-01-27 (13:08) 6 miesięcy 5 dni 13 godzin i 13 minut temu

samochody ciężarowe na benzynę? dziwne :P to niech się nie dziwi, że dużo pali. Nie wiedziałem, że produkują ciągniki siodłowe na benzynę ;P

odpowiedz

2
1
~skiper 2013-12-21 (10:11) 7 miesięcy 11 dni 16 godzin i 10 minut temu

Ciekawe " Po każdej trasie odlewali sobie benzynę, którą potem sprzedawali. " W ciężarówce ? Bo taki jest temat artykułu Hmmm jaka jeździ na bęzynę ?

odpowiedz

1
0
~ja 2013-12-18 (00:44) 7 miesięcy 15 dni 1 godzinę i 37 minut temu

Krzepki Radek daj namiar do tej firmy ide od reki chodzby na stara. ja jestem w domu gora 6 dni w miesiacu i mam gora 6 tysiecy jak dobrze sie pouklada ja na CB czesto slysze tych co zarabiaja 12 koła i sa co drugi dzien w domu weź skończ wstydu oszczędź chłopie...

odpowiedz

1
1
~szymon 2013-12-10 (20:17) 7 miesięcy 22 dni 6 godzin i 4 minuty temu

powiniśmy zarabiać wiecej niż 0,30 - 0,40 groszy za kilometr to my jesteś my napedem naszego kraju i nie tylko naszego bo przecież jeżdzimy też na miedzy narodówce i siedzimy w kabinach po 3 - 4 tygodnie i pesja wach sie w granicach (mówie o polsce i zagranicą) 2500zł do 5000zł chore

odpowiedz

22
2
~Krzepki Radek. 2012-12-27 (18:37) 1 rok 7 miesięcy 5 dni 7 godzin i 44 minuty temu

G. prawda! Jestem kierowcą zestawu u polskiego pracodawcy, kursy w systemie 3/1 zazwyczaj Włochy lub Hiszpania, zarobki na rękę 6 - 7 tys. zł. Ktoś chyba zrobił wywiad z kierowcą rozlatującego się stara jeżdżącego wokół komina.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

3
1
~pietras 2013-11-17 (11:43) 8 miesięcy 15 dni 14 godzin i 38 minut temu

szczegolnie interesujaca jest opcja kradziezy benzyny przez kierowcow duzych ciezarowek, ja bylem przekonany o wszechobecnosci silnikow wysokopreznych w transporcie drogowym, moze jednak bylo to bledem

odpowiedz

3
0
~kiero 2013-10-22 (17:40) 9 miesięcy 10 dni 8 godzin i 41 minut temu

Jeżdżę zestawem - polska - niemcy , niemcy - polska , każdy weekend jestem w domu ( często również pauza w tygodniu ). Zarabiam 4.5 na rękę z czego podstawa to oczywiscie najniższa krajowa . Jest to polska firma . Paliwa nie biorę bo za 20 litrów nie bede robił sobie wstydu . Wiem że są firmy które płacą dużo mniej kierowcom ale są również takie które płacą dużo więcej .

odpowiedz

12
5
~kjhjkh 2013-05-17 (10:41) 1 rok 2 miesiące 15 dni 15 godzin i 40 minut temu

"Po każdej trasie odlewali sobie benzynę, którą potem sprzedawali. Oficjalnie zgłaszali, że auto pali 35 litrów na 100 km., jednak okazywało się, że bez załadunku dużo mniej." Jesteś rozgarnięty jak kupa siana

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

2
0
~greg 2013-10-01 (17:53) 10 miesięcy 8 godzin i 28 minut temu

trza założyć związki

odpowiedz

17
3
~Radek 2011-07-03 (22:57) 3 lata 29 dni 3 godziny i 24 minuty temu

A ja pracuję w Norwegii jako kierowca ciężarówki. 37,5 godziny tygodniowo i mam ponad 30 tyś NOK miesięcznie. Jakieś 22.000 na rękę czyli 11.000 złotych:)

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

10
4
~joghjkig 2012-08-23 (15:20) 1 rok 11 miesięcy 9 dni 11 godzin i 1 minutę temu

Ja nie rozumiem jednej żeczy, a mianowicie. Nie rozumiem dlaczego pracodawcy podają zarobki 5000-7000zł z czego zostajesz przyjęty do pracy na umowe o prace z najniższą krajową, a reszta to jest dieta- to jest oszustwo już na samym początku. Jak można zaliczyc dietę do zarobku skoro od diety nie jest oprowadzane składki na ZUS(składki na emeryture).ciekawe jakie będą emerytury obliczone z najniższej krajowej. Dieta jest kosztem pracodawcy który musi płacic na całkowite wyżywienie dla osoby delegowanej za granice. W przypadku diety krajowej, dieta jest na częściowe pokrycie kosztów osoby delegowanej.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

17
2
~tomtom 2011-07-25 (21:24) 3 lata 7 dni 4 godziny i 57 minut temu

człowiek, który napisał ten artykuł albo wyssał sobie to z palca albo rozmawiał z kimś, kto ciężarówki widzi przez okno domu. Praca jest ciężka, a ten ciężar jest w dużej mierze psychiczny, bo rodzinę widzi się tylko na zdjęciach ew. przez skype'a jeśli uda się stanąć za granicą w zasięgu jakiegoś wi-fi. Życia towarzyskiego również zero, bo gdy człowiek natuła się po świecie i już uda mu się zjechać na te kila dni do domu, to albo odsypia porządnie, albo gania żeby pozałatwiać swoje sprawy, albo zwyczajnie chce spędzić czas wśród bliskich. Gdy zaczynałem kiedyś tą pracę śmiałem się, że jeszcze nigdy nie miałem tak blisko do pracy (z leżanki za kierownicę). Po roku zmieniłem zdanie o 180 stopni. Dodatkowo stres, bo trzeba mieć oczy dookoła głowy na drodze, na załadunkach/rozładunkach jest się wiecznie wrogiem, spedytor co chwila dzwoni i pogania "kiedy pan będzie, no kiedy pan będzie", jakby skład miał się nagle zamienić w odrzutowiec i 1700km pokonywał w 3 godz. a nie 3 dniówki. Dla pracodawcy też się jest wiecznym złodziejem. Gdy wsiadałem na fh12 norma na aucie była 36l, u mnie średnia miesięczna wychodziła 32. I co? W oczach kolegów byłem kapusiem, chociaż wiedząc kto ile ściąga nie pisnąłem bosowi słowa, za co wg niego też kombinowałem tylko w jakiś inny sposób. Chłopakom się przestałem dziwić gdy okazało się za co potrąca się z pensji. Także ten, kto nie jeździł nie ma zielonego pojęcia o tym zawodzie i lepiej niech się nie wypowiada. Plusy tego zawodu to niezłe zarobki, duża swoboda i brak monotonii- ciągle coś się dzieje, minusy- zanik niemal wszelkich relacji towarzysko-społecznych. Rzuciłem tą pracę, gdy mój mały synek nie rozpoznając ojca zaczynał płakać gdy brałem go na ręce. Gdyby nie to pewnie jeździłbym do dziś, a tak tylko czasem z nostalgią patrzę jak suną jeden za drugim te piękne składy :) A z tych faktur za hotel i jedzenie na poczet diet uśmiałem się jak mało kiedy. Mega zapasy w biedronce i diety podpisane in blanco. Ja jeździłem od kursu mniej więcej stałe trasy więc jeśli nie było przestoju wiedziałem ile zarobię i mi to pasowało. Pewnie zaraz posypią się teksty, że jestem frajer, ale dużą część trasy zajmował mi przejazd przez Polskę i gdybym liczył diety to bym zarabiał 1200-1500zł mniej. Szerokości.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

11
1
~bulbazaur 2012-06-16 (14:14) 2 lata 1 miesiąc 16 dni 12 godzin i 7 minut temu

Ludzie już przestańcie pisać o tym błędzie z benzyną ! Aż się wymiotować chce jak czyta się takie posty jełopów. Każdy by tylko chciał jeździć po Niemczech i Holandii i narzekają że roboty nie ma ! Masz prawko ? chcesz zarobić ? nie boisz się tras to wybierz kierunek zachód ! Ale nieee, bo i tak wschód jest jednak lepszy. Wiekszość polskich kierowców wie że na trasy np na Rosje mozna naprawde zarobic, ale się boją bo jakie ryzyko jest. Legendy juz o tym chodzą że można pojechać i nie wrócic. Kumaci wiedzą o co chodzi. Aha i jeszcze do tych co piszą że za mniej niz 2500zl by sie z lozka nie podnosili, ch...a prawda ! Jakbyście mieli nóż na gardle to i za 1500 bys jeden z drugim zapierniczal.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Praca - oferty dnia

pracuj.pl

Przybornik

Bądź z nami na bieżąco

Kategorie:

Przydatne linki:

Partnerzy serwisu:

Tagi: