Szykują się zwolnienia grupowe w Poczcie Polskiej

PAP | dodane 2011-02-22 (14:49) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 18 godzin i 11 minut temu | 99 opinii
 

(fot. AFP)

NSZZ "Solidarność" sprzeciwia się planom kolejnych zwolnień grupowych w Poczcie Polskiej oraz likwidacji części urzędów pocztowych. Związkowcy zapewnili, że na razie strajku nie będzie, ale planują pikiety przed urzędami wojewódzkimi w Poznaniu i w stolicy.

Jak mówił we wtorek na konferencji prasowej przewodniczący Krajowego Sekretariatu Łączności NSZZ "Solidarność" Bogumił Nowicki, między 1 a 10 marca dojdzie do rozmów z rządem na temat sytuacji w spółce.

"Mamy nadzieję, że dojdzie do realnych rozmów z rządem, który jest właścicielem naszej firmy. Na razie nie mówimy o strajku" - podkreślił.

Według niego do pierwszych demonstracji dojdzie 2 marca przed urzędem wojewódzkim w Poznaniu, a 16 marca - w Warszawie. Powiedział, że związkowcy nie wykluczają doniesień do prokuratury w sprawie łamania prawa pracy przy okazji procedury zwolnień grupowych. Jak twierdzą, mają na to dowody; szczegółów jednak nie ujawnili.

Zarząd Poczty Polskiej chce zastąpić około 3 tys. placówek pocztowych agencjami; w miejsce jednego likwidowanego urzędu powinny powstać 2-3 agencje. Firma zakłada, że w ciągu najbliższych kilku lat zatrudnienie zostanie ograniczone o ok. 8 tys. osób. Zwolnieniami grupowymi objęta będzie mniej więcej połowa tej liczby.

Nowicki przypomniał, że pocztowi związkowcy zorganizowali strajk w 2008 r., ale został on zawieszony. "Uznaliśmy, że nie ma sensu go prowadzić z powodu braku zrozumienia. Pracownicy, którzy wtedy uważali, że popełniamy błąd, zachęcając załogę do strajku, w tej chwili mówią, żeby Solidarność wreszcie zaczęła coś robić. Zdecydowaliśmy, że na początek będzie cykl manifestacji pod urzędami wojewódzkimi, bo uznaliśmy, że decydentem w naszej sprawie jest rząd" - powiedział.

Przyznał, że dotychczasowe zwolnienia w firmie miały "jakiś sens", bo likwidowano zbędną biurokrację. "Natomiast te zwolnienia mają objąć pracowników eksploatacji, mają być zwalniani listonosze, pracujący w okienkach czy naczelnicy" - podkreślił.

Według niego likwidacja 3 tys. urzędów pocztowych będzie dużym utrudnieniem zwłaszcza dla mieszkańców małych miejscowości i wsi. Będą oni pozbawieni usług, do których świadczenia Poczta została powołana.

Zgodnie z planami restrukturyzacji spółki likwidowane urzędy mają zostać zastąpione przez agencje pocztowe. "Sieć agencyjna jest tworzona pod zupełnie innym logo, więc Poczta będzie sobie tworzyła podmiot, który w zasadzie jest dla niej konkurencją" - mówił Nowicki. "Uważam, że sieć pocztowa poza pracownikami jest drugim podstawowym dobrem Poczty Polskiej i Poczta sama z tego rezygnuje" - dodał.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury w miastach jedna placówka pocztowa powinna przypadać na 7 tys. mieszkańców, na wsi - na 85 km kw. Jak informował w styczniu br. zarząd spółki, statystycznie Poczta te warunki spełnia, ale sytuacja wygląda gorzej w dużych miastach.

Z zaprezentowanych we wtorek danych wynika np., że w Warszawie na jedną placówkę przypada nieco ponad 9 tys. mieszkańców, a na jedno okienko pocztowe - 2124 osoby.

Poczta Polska SA jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. W firmie pracuje ok. 92 tys. pracowników. Jako samodzielne przedsiębiorstwo działa od 1 stycznia 1992 roku; wówczas podzielono przedsiębiorstwo Poczta Polska Telegraf i Telefon na Pocztę Polską i Telekomunikację Polską. Ma ponad 8 tys. placówek w całym kraju.


Polub finanse.wp.pl na Facebooku

Oceń
tak 0 50,00%
nie 0 50,00%

Opinie (99)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
1
~WERKA 2011-02-22 (22:01) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 10 godzin i 59 minut temu

POCZTA POLSKA
Jak myślicie kto będzie zwalniany jako pierwszy. To bedą listonosze i obsługa na okienkach. Nikt nie ruszy Prezesów a jest ich trochę.,Naczelników wydziałów i oddziałów a jest ich ponad 30 tysięcy osób. Zatrudnionych ogółem jst około 92 tys. a czapa i boki to ponad 30 procent. No i kogo trzeba zwolnić. Trzeba zredukować górę i będą oszczędności. Placówki w gminach muszą zostać . Dlaczego zawsze zwolnienia pracowników rozpoczyna się od dolu, a nie likwiduje się tej całej czapy która siedzi w Warszawie, Poznaniu, czy Bydgoszczy. Związkowcy bierzcie się do roboty od góry, a będą efekty. WERKA

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~PopierającyPO 2011-02-23 (12:23) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 20 godzin i 37 minut temu

Popieram.U mnie w miescie po 17 tylko jedo okienko a pań chyba z 10 nic nie robi
Popieram.U mnie w miescie po godz 17 tylko jedo okienko a pań chyba z 10 nic nie robi.Siedzą udają że komputer obsługują ...a wypisanie faktury trwa 20min.Niech pracuje mniej ale wydajniej.Dawno temu należało sie zabrać za Pocztę Polską.Reklamują kredyty gotówkowe jednak żadna z pracownic nie umie wyjaśnić na czym polega taki kredyt.Wiem że nie wszędzie jest tak samo ...ale napewno w dużej części kraju tak

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
0
~lolo 2011-03-15 (21:54) 3 lata 5 miesięcy 18 dni 11 godzin i 6 minut temu

to jest chore 40 min żeby opłacić telefon.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~dzika007 2012-03-04 (12:36) 2 lata 5 miesięcy 29 dni 20 godzin i 24 minuty temu

Pracowałam na poczcie prawie 6 lat , ciężka praca , trzeba bylo obrabiac niekiedy 3 stanowiska naraz tzn. okienko (obsł klienta), kasę główną(przygotowanie gotówki dla listonoszy w rejon) ekspedycja( wpisywanie listów, paczek) , nic dziwnego ze ludzie się bulwersują jak nikogo przy okienku nie ma , tylko prosze o spojrzenie tez na to z innej strony , zarabialam na ręke 1300 zł , gdzie musialam uwazac w tym calym szale zeby nie miec braku ( wszystko trzeba oddawac z własnej kieszeni) , do tego przychodzily kontrole od strony klienta z blednie wypisanymi potwierdzeniami nadania , chwila nie uwagi juz po premii, przy okienku trzeba proponowac towar bo inaczej po premii ( czy posiciel czy kartke czy długopis czy tez usł. banku pocztowego)moja przelozona ( naczelnik) wynajdywala w dokumentacji bledy, mobbingowala do pracy. Po godzinach zostawalysmy charytatywnie nawet konczac prace teoretycznie o 21 zostawalysmy do 23 ( placone nadgodziny to żart , my się nie wyrabialysmy zdaniem przelozonych) . Naprawde nie sposob tego ogarnąć . Po nocach sie nie spalo bo ciagly stres ze cos nie jest zapiete na ostatni guzik , ze trzeba bedzie placic , czy wszystko zrobilam dobrze ??? Po 3 latach takiego sajgonu musialam sie leczyć u psychologa, gdy po 6 latach udalo mi się zmienic prace bylam strzepkiem nerwów , teraz juz doszlam do siebie po 8 m-cach ale dalej czuje niesmak i wielki żal , zaluje ze wczesniej sie nie zwolnilam . Dodam tylko ze naczelnik nie zarabia 5000 zł , tylko ok 2900 na ręke ( tyle moja przelozona otrzymywala po 15 latach pracy). Listonosze tez mieli ciezko ( przelozona jezdzila za nimi w rejon zeby zobaczyc czy woza listy ) a potrafili pracowac do 20-stej szczegolnie jak byl termin wyplat rent i emerytur, oni tez sa zmuszani zeby proponowac kredyty lokaty konta kartki pościele znicze itp . Na poczcie jest taka zasada: cokowiel złego sie stanie , jakakolwiek skarga nawet bezzasadna , wszystko jest winą pracownika !!! Trzeba placic za wszystko , stresowac sie o wszystko i martwic sie kazdego dnia ! Na odchodnym dostalam podwyzke ( 3 dni przed zwolnieniem za porozumieniem stron gdzie dyrektor i tak mi utrudnial odejscie z pracy) w wysokosci 25 zł BRUTTO. Apeluje do wszystkich !! Troche wyrozumialosci , to jest naprawde mozolna ciezka nie przynoszaca zadnych korzysci i statysfakcji praca . Pytalam sie kolezanek czy ktoras chcialaby odejsc , wszystkie odpowiadaja ze tak, tylko jest bariera a to kredyt , dzieci , dom. I tak trzymaja sie kurczowo. Pozdrawiam wszystkich pocztowców oby się wam powiodlo w zyciu. dzika007

odpowiedz

0
0
~Rudolf 2011-10-10 (11:23) 2 lata 10 miesięcy 23 dni 21 godzin i 37 minut temu

o2.pl Odszkodowanie za krzywdy moralne - poza tym jakie to zwolnienia grupowe (tak jest na świadectwie pracy) skoro JEDNA OSOBA ma zerwaną umowę o pracę.

odpowiedz

0
0
~mgr 2011-05-03 (23:27) 3 lata 3 miesiące 30 dni 9 godzin i 33 minuty temu

gdansk.poczta-polska.pl tel.: 58 326-61-31 (w tytule e-maila proszę wpisać nazwę stanowiska i numer ref) Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami. Na CV prosimy o dopisanie następującego oświadczenia: Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrze niezbędnych do realizacji rekrutacji zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (t.jedn. Dz.U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z póź. zm.).

odpowiedz

1
0
~awo 2011-02-22 (19:42) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 13 godzin i 18 minut temu

zwolnienia
no nie wiem czy ktoś z was chciałby pracować za 1200 zł netto i ponosić taką odpowiedzialność jaką ponoszą pracownicy, mało tego każdego dna myślisz czy cie zwolnią czy nie nic miłego

odpowiedz

pokaż 20 ukrytych odpowiedzi

0
0
~Klientka 2011-03-04 (09:48) 3 lata 5 miesięcy 29 dni 23 godziny i 12 minut temu

Degradacja wsi
Poczta wyjaśnia, że nadal będzie dostępność dla klientów zlikwidowanych urzędów w powstałych agencjach... Mam jednak małe zastrzeżonko- co z agencjami na wsiach, które nie świadczą niektórych usług np. wypłaty z pocztowego konta? itp. Dużym plusem było dotychczas możliwość wypłaty pieniędzy w urzędzie bez konieczności dojazdu do oddalonego nierzadko o kilkanaście km miasta. Po co mi konto pocztowe, jak i tak muszę jechać do miasta, żeby wypłacić z niego pieniądze? A, jeszcze ochrona danych osobowych- w naszej wsi jest taka agencja w sklepie spożywczo-monopolowym. "Okienko" w cudzysłowiu, bo to raczej kącik, jest oblegane przez panów z ręką pod pachą ( w celu wiadomym- browarek się grzeje- odrębna sprawa co oni robią na terenie sklepu) i mocno komentowane ilości i rodzaje wpłat dokonywanych przez klientów, obserwacja czy i ile zostaje reszty, a jak zostaje to klient jest nagabywany "prośbami" o parę groszy "do jutra". Listy awizowane do wydania klientom są na tyle widoczne, że każdy może sobie przeczytać kto i skąd dostaje takowy.

odpowiedz

0
0
~andwe 2011-02-22 (19:02) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 13 godzin i 58 minut temu

zwolnienia? przy takim udziale w rynku?
Rany boskie- kto rządzi pocztą i kto zarzyna kurę znosząca złote jaja? Czy wzorem firm,które wyrosły nam obok nie mozna reformować molocha ,który służyłby społeczeństwu tak jak to robił do tej pory? Inni mogą a poczta nie? czy wreszcie w tym kraju takie potęgi jak PKP i wreszcie poczta nie potrafią mnożyc swego majątku poprzez rozwijanie swych usług w nowych formach? jesli nie wiadomo o co chodzi to zapewne chodzi o pieniadze które pewnie wypływają niewiadomymi żródłami gdzieś w nieznane. Jak żyć w tym kraju gdzie potępia się stare czasy tworząc chaos i prawdziwe dziadostwo z uśmiechem na twarzy?

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

0
0
~opo 2011-02-22 (22:54) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 10 godzin i 6 minut temu

A niech zwalniają i zamykają
U mnie na osiedlu poczta jest czynna w godzinach kiedy jestem w pracy więc aby odebrać list muszę brac wolne. Nie dostarczają listów tylko pakują w skrzynki awiza nawet jak ktos jest w domu. Rozpędzić ta firmę i już.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~piotr 2011-02-22 (22:12) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 10 godzin i 48 minut temu

złodzieje
4 na 5 listów z zagranicy do mnie nie dochodzi. kradną na poczcie ile się da. dla mnie pocztę można zlikwidować. teraz wszystko przesyłam przez internet. moja noga w poczcie nie stanie

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

0
0
~a 2011-02-23 (12:05) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 20 godzin i 55 minut temu

a ochrona danych osobowych? Za wydanie takiego listu można iść do więzienia!

odpowiedz

0
0
~zuluus 2011-02-22 (21:55) 3 lata 6 miesięcy 11 dni 11 godzin i 5 minut temu

NARESZCIE !!! ROZPĘDZIĆ ICH W CHOLERĘ
Ta instytucja jest niereformowalna, trzeba ją zaorać jak najszybciej, tak samo jak nasze koleje. Wejdą koleje lub poczta niemieckie i będzie porządek. Mieszkam w Warszawie z żoną, w dowodach mamy różne adresy, bo mamy parę mieszkań i gdy przychodzi przesyłka polecona na nazwisko żony, to nie mogę jej odebrać na poczcie, bo żony dowodem nie mogę się posługiwać ( niedawno taka jedna "mądra" z poczyt przy ul. Abrahama wpadła na pomysł, że mi ten dowód zatrzyma !!! ), a na mój dowód nie chcą mi tej przesyłki wydać, bo mam inny adres. Gdy przychodzi więc list polecony, muszę ciągnąć ciężko chorą żonę na pocztę, odstać z nią w kolejce (nie ma tam ani jednego krzesła) i w końcu mamy ten list, co za sukces.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
0
~gość 2011-02-23 (11:53) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 21 godzin i 7 minut temu

praca na poczcie
To co się dzieje na Poczcie Polskiej to jest bardzo chore. "Panienka z okienka" jak to nazywają petencji w wielu przypadkach pracuje za trzy osoby. Oprócz obsługi klienta przy okienku musi jeszcze wykonać wiele prac na zapleczu urzędu o których klient nie ma pojęcia. Nicht się nie interesuje kiedy to zrobi. Rozlicza się pracownika dopiera jeśli popełni jakiś błąd. Ponadto ciągły stres związany ze zwolnieniami lub zmianą umowy na gorsze warunki pracy też ma swój wpływ. Ludzie, warte się jednak czasem zastanowić zanim zaczniem pokazywać przy okienku pocztowym jaki to ja jestem ważny.

odpowiedz

1
0
~irek 2011-02-23 (11:28) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 21 godzin i 32 minuty temu

oszczędności
moj kumpel pracował na Poczcie.za 1500 mies.Znalazł lepszą pracę i poszedł do kadr,zeby się zwolnić z pracy.To kadrowiec(jego kumpel) do niego:to ja cię zwolnię w ramach zwolnień grupowych,to jeszcze odprawę dostaniesz...Tak wygladają te ich oszczędnosci:)Jak w tej firmie ma być dobrze?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~glos 2011-02-23 (11:49) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 21 godzin i 11 minut temu

A zbior zwalniaja, no nie to jest wlasnie Polska
Ta bade zwiolnic z bior to tam siedza klany rodzinne i lupia kase do poczty polskiej dostac sie to tak jak do tzw strazy pozarnej jak nie ma sie kogos tam z rodziny itp to nie ma szans np,w str.pozarnej sa fikcyjne rekrutacje a i tak tylko wchodza wybrancy po znajomosciach....

odpowiedz

0
0
~glos 2011-02-23 (11:49) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 21 godzin i 11 minut temu

A zbior zwalniaja, no nie to jest wlasnie Polska
Ta bade zwiolnic z bior to tam siedza klany rodzinne i lupia kase do poczty polskiej dostac sie to tak jak do tzw strazy pozarnej jak nie ma sie kogos tam z rodziny itp to nie ma szans np,w str.pozarnej sa fikcyjne rekrutacje a i tak tylko wchodze wybrancy po znajomosciach

odpowiedz

0
0
~Świrko 2011-02-23 (11:32) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 21 godzin i 28 minut temu

Na nas z Piły nie ma siły. Agencje już dzięki poprzednikom dawno już mamy więc to przetrwamy.

odpowiedz

0
0
~pietro 2011-02-23 (10:45) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 22 godziny i 15 minut temu

głosowanie
Proponuję szybkie internetowe referendum:) Kto za rozwaleniem Poczty Polskiej,a kto przeciw? Ja za rozwaleniem.Dosyć już tego skansenu PRL. 1 głos za likwidacją.na razie 1-0.Dawajcie dalej.

odpowiedz

0
0
~piotrek 745 2011-02-23 (11:10) 3 lata 6 miesięcy 10 dni 21 godzin i 50 minut temu

ech...
o tak najlepiej wszystko rozwalać...........

odpowiedz

Praca - oferty dnia

pracuj.pl

Przybornik

Bądź z nami na bieżąco

Kategorie:

Przydatne linki:

Partnerzy serwisu:

Tagi: