Bankowe konto w internecie. Wystarczy kilka kliknięć
Dziś to dzieci i wnuki uczą rodziców i dziadków jak poruszać się w świecie nowych technologii. Teraz, gdy musimy ograniczyć wychodzenie z domu, seniorów warto nauczyć jak korzystać z bankowego konta w internecie.
Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim
Korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej – serwisu www oraz aplikacji – w miejsce wizyt w oddziale stało się w dobie koronawirusa w zasadzie obowiązkiem. Dzięki temu ograniczamy ryzyko zakażenia siebie i innych, a przy okazji zyskujemy komfort. Możemy dysponować naszymi pieniędzmi 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
iPKO. Jak przenieść bank do internetu?
Wystarczy aktywować swoje konto w serwisie iPKO. Zajmuje to maksymalnie kilkanaście minut, a może nam w tym pomóc ktoś z rodziny np. wnuk. Z iPKO mogą korzystać wszyscy klienci, którzy mają w PKO Banku Polskim rachunki lub inne produkty np. kartę kredytową czy rachunek firmowy.
Do aktywacji iPKO będzie potrzebny:
- indywidualny ośmiocyfrowy numer klienta, który znajdziemy w umowie o założenie konta.
- hasło pierwszego logowania, które otrzymamy automatycznie SMS-em w trakcie zakładania dostępu do iPKO lub w kopercie, którą dostaniemy razem z umową.
8-cyfrowy numer klienta identyfikuje daną osobę w systemie banku i nie można go zmienić. Natomiast należy zmienić na własne hasło pierwszego logowania.
– Osoby starsze do tej pory bardzo rzadko korzystały z bankowości elektronicznej. W czasie pandemii to się zmieniło. Seniorzy coraz chętniej, używają iPKO – po prostu teraz to najwygodniejsza opcja -przyznaje Łukasz Koj z Oddziału 4 PKO Banku Polskim w Bytomiu.
Co można zrobić w bankowości elektronicznej iPKO?
- sprawdzić swój stan konta – wystarczy zalogować się do serwisu,
- płacić za zakupy w internecie
- wysyłać przelewy – najlepiej utworzyć listę odbiorców. Wystarczy raz podać dane odbiorcy – imię, nazwisko i numer konta. Przy kolejnych przelewach dane będą uzupełniać się automatycznie przez co robienie przelewu zajmie chwilę,
- ustawić polecenie zapłaty i wysyłać przelewy cykliczne – dzięki temu można kontrolować opłaty rachunków za prąd, gaz czy telefon. Trzeba tylko ustawić takie polecenie np. co miesiąc i wpisać dane odbiorcy. Bank co miesiąc poprosi tylko o uzupełnienie kwoty i potwierdzenie
- wskazać pełnomocnika do konta, który będzie mógł m.in. na bieżąco kontrolować stan konta właściciela czy zlecać opłaty za rachunki.
UWAGA! Loginu i hasła do konta nie podajemy żadnym obcym osobom. Nawet pracownicy banku nie proszą nas nigdy o podanie tych danych.
Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim.