Trwa ładowanie...

Klienci mBanku niezadowoleni z nowego wyglądu serwisu. "Jesteśmy przekonani, że zaakceptują zmiany"

Zmiany były, są i będą, a ludzie potrzebują po prostu czasu, by się do nich przyzwyczaić. Tak można streścić odpowiedź mBanku na pytanie o negatywną reakcję klientów na nowy wygląd serwisu transakcyjnego banku.

Klienci mBanku niezadowoleni z nowego wyglądu serwisu. "Jesteśmy przekonani, że zaakceptują zmiany"Źródło: East News
d1c0ls2
d1c0ls2

Od niedzieli serwis ten ma nowy kolor tła. Od teraz szarość została zastąpiona czystą bielą. Do tego uproszczony został wygląd przycisków, wprowadzonych też zostało kilka innych kosmetycznych zmian. To jednak wystarczyło, by na facebookowym profilu banku pojawił się szereg negatywnych komentarzy dotyczących tej zmiany.

Tak teraz wygląda serwis transakcyjny mBanku:

mBank/Print Screen
Źródło: mBank/Print Screen, fot: mBank/Print Screen

„Biały interfejs, który narzuciliście użytkownikom, jest masakryczny, o ile funkcje można łatwo odnaleźć, to nie zamierzam wieczorami dostawać oczopląsu, bo wszystko jest białe” – pisze jeden z niezadowolonych ze zmiany klientów.

d1c0ls2

„Poprzednia wersja strona była naprawdę użyteczna i nie męczyła wzroku. Teraz zaserwowaliście białą lampę z nieczytelnym, tak samo białym jak tło menu” – ocenia inny.

„Nowy interfejs webowy jest straszny. Kontrast razi oczy i nie jestem w stanie z niego korzystać dłużej jak 2 minuty, bo zaczyna mnie boleć głowa. Mam astygmatyzm” – czytamy w kolejnym komentarzu.

Jeszcze inny klient pyta: „Czy będzie kiedyś jakaś opcja (nawet płatna) szybkiego, przejrzystego, intuicyjnego interfejsu (coś a’la 2 wersje do tyłu)? Płaciłbym nawet 50 zł miesięcznie”.

Większość z tych, którym zmiana się nie podoba, przy okazji ocenia na Facebooku cały bank. I daje mu jedną gwiazdkę na pięć możliwych.

d1c0ls2

Przedstawiciele banku starają się odpisywać i zachęcają do niezrażania się. Z czasem bowiem wszystko się klientom opatrzy. W podobnym tonie wypowiadają się w odpowiedzi na pytania, które im zadaliśmy.

Zobacz też: "Polskie banki wejdą na rynki zachodnie"

„Nie jesteśmy zaskoczeni, że zmiana tła wywołała komentarze. To naturalne, bo użytkownicy przyzwyczajają się do poprzednich wersji serwisu. Dlatego też staramy się nie wprowadzać wizualnych zmian zbyt często a każdą z nich poprzedza długi okres analizy, badań i pracy. Tak było też w tym przypadku. Projektując tło konsultowaliśmy jego wygląd z klientami i otrzymaliśmy pozytywne oceny. Przeanalizowaliśmy ponad 100 tys. komentarzy wyrażonych bezpośrednio w serwisie” – pisze Kinga Wojciechowska-Rulka z wydziału prasowego banku w przysłanym redakcji komentarzu.

d1c0ls2

„Odświeżanie serwisów to naturalny proces w dzisiejszym internecie. Regularnie przechodzą przez niego klienci wielu marek. Dotyczy to także naszych klientów, bo przecież obecna zmiana nie jest pierwszą, jaką wprowadzamy. Mamy pełną świadomość, że nasz serwis tworzymy dla użytkowników. Dlatego nieustannie badamy i analizujemy ich opinie, testujemy rozwiązania i pytamy o ich przyzwyczajenia i potrzeby. Staramy się, aby przyjazne były nie tylko nasze serwisy ale też proces ich wprowadzania. Dlatego jesteśmy przekonani, że klienci zaakceptują zmianę” - dodaje.

Jak wyjaśnia, to dopiero początek zmian. Bank szykuje się bowiem również do funkcjonalnych usprawnień serwisu. O każdej z nich będzie informować z dużym wyprzedzeniem. Rozłożenie tego procesu na etapy ma być właśnie ukłonem w stronę klientów – tak, by mieli czas na przyzwyczajenie się do poszczególnych zmian.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1c0ls2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1c0ls2