WP
Gospodarka
10-03-2009 (10:09)

Delikatesy Centrum najbardziej efektywne wśród sklepów sieciowych

Z porównania wartości sprzedaży przypadającej na jeden metr kwadratowy powierzchni handlowej wynika, że w 2008 r. najwyższą efektywność osiągnęła franczyzowa sieć sklepów Delikatesy Centrum, zarządzana przez Eurocash.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
WP

Badanie efektywności sprzedaży polegające na porównaniu obrotów sklepów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sprzedaży prowadzi instytut GfK Polonia. Najwyższą sprzedaż w 2008 r., wynoszącą 26 tys. zł na metr powierzchni handlowej odnotowały Delikatesy Centrum. Sklepy te awansowały w zestawieniu GfK Polonia z trzeciego miejsca w 2007 r. ma pierwsze w 2008 r.

_ Wyniki jasno pokazują, że nowoczesna franczyza, w przeciwieństwie do tradycyjnej pozwala franczyzobiorcom efektywnie zarządzać swoimi placówkami handlowymi, a tym samym osiągnąć zwycięstwo na rynku, a nie tylko przetrwać _- uważa Pedro Martinho, prezes Eurocash Franczyza.

Delikatesy Centrum wyprzedziły zarówno inne sieci franczyzowe, jak również delikatesy, supermarkety, hipermarkety i dyskonty należące do firm handlowych. Delikatesy Centrum odnotowały w 2008 r. wzrost obrotów na poziomie 17 proc. w stosunku do 2008 r. w istniejących sklepach, bez uwzględnienia nowych, dołączonych do sieci.

WP

_ Formuła franczyzowa Delikatesów Centrum pozwala mi co roku zwiększać obrót, a to pozwala mi z powodzeniem realizować swoje plany biznesowe. Z perspektywy czasu wiem, że warto było przyłączyć się do tej sieci _– mówi Jerzy Rogala, właściciel Delikatesów Centrum w Korzennej.

Franczyza lepsza niż inne koncepty

Z raportu GFK Polonia „ Dystrybucja FMCG w Polsce w roku 2008” można wyczytać, że sieci franczyzowe radziły sobie lepiej od tych, które mają jednego właściciela. Trzy pierwsze miejsca w zestawieniu efektywności sprzedaży zajęły właśnie sieci oparte w większości lub wyłącznie na franczyzie. Co ciekawe, w pierwszej trójce są sklepy o bardzo zróżnicowanej powierzchni i koncepcji sprzedaży.

Na drugim miejscu, z wynikiem niewiele gorszym od Delikatesów Centrum (średnia powierzchnia sklepu 200 mkw.) znalazły się wilkopowierzchniowe sklepy E.Leclerc. Miały one 25,8 tys. zł przychodów na każdy metr kwadratowy powierzchni handlowej. Trzecie miejsce przypadło franczyzowej Sieci 34 z grupy Bomi.

WP

Słabo w zestawieniu wypadły natomiast dyskonty i Kaufland, który z wynikiem 5,6 tys. zł obrotów znalazł się na ostatnim miejscu. Wśród dyskontów dobrymi wynikami wyróżniła się Biedronka, zajmując ósme miejsce z wynikiem 17,8 tys. zł sprzedaży na jeden metr kwadratowy powierzchni.

Najlepsza wśród delikatesów okazała się sieć Piotr i Paweł, z wynikiem 20,3 tys. zł wyprzedziła Almę (15,1 tys. zł) i Bomi (10,3 tys. zł). Blado wypadły w zestawieniu hipermarkety, Tesco miało 12,3 tys. zł przychodów na metr kwadratowy, a Carrefour 9,8 tys. zł. Część danych w raporcie GfK Polonia pochodzi z 2007 r., bo nie wszystkie firmy handlowe podsumowały już rok 2008. Mogło to nieco zniekształcić ranking, bo w 2008 r. sieci handlowe notowały jeszcze znaczne wzrosty sprzedaży.
Autor: JS

Polub WP Finanse
WP
WP