Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Digital marketing - czym właściwie jest?

Coraz większa część naszej życiowej aktywności przenosi się do sieci - nic więc dziwnego, że i marketing internetowy odgrywa coraz ważniejszą rolę w strategii biznesowej. Nie bez powodu mówi się, że jeśli twojej firmy nie ma w internecie, to de facto nie istniejesz. Jaki jest zakres tak zwanego digital marketingu i czym różni się od marketingu internetowego? Co powinieneś wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Share
Digital marketing - co to jest?
Digital marketing - co to jest? Źródło: materiały partnera
d1dy0zg

1. Digital marketing - co to jest?

2. Zakres digital marketingu

3. Jakie korzyści przyniesie ci strategia digital marketingu?

Digital marketing, określany także jako marketing cyfrowy, możesz realizować samodzielnie. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, kompleksowo pomoże ci agencja digital marketingu.

d1dy0zg

Digital marketing - co to jest?

Mówiąc najprościej, pod pojęciem digital marketingu ukrywają się wszelkie działania wykorzystujące siłę nowych rozwiązań technologicznych: internet, telefon, e-mail, moc content marketingu. W odróżnieniu od marketingu internetowego, który dotyczy tylko sieci, marketing cyfrowy korzysta także z zasobów telefonii komórkowej

Z digital marketingiem wiąże się optymalizacja treści i docieranie z przekazem do konkretnych grup odbiorców. To najważniejsze zadania, które dotyczą i Google AdWords, i działań w mediach społecznościowych, i smsów. Kluczowe jest oszacowanie kosztów w taki sposób, aby cała wydatki na działania digital marketingowe były jak najtańsze w przeliczeniu na pozyskany kontakt lub zainteresowanego klienta.

Zakres digital marketingu

Digital marketing pozwala dotrzeć do szerokiej grupy klientów. Korzysta z instrumentów takich jak:


  • web analytics i SEO, czyli optymalizacja witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek i doświadczeń klientów,
  • content marketing, czyli marketing treści - planowanie, realizacja i weryfikowanie strategii komunikacyjnych w mediach cyfrowych,
  • social media marketing, czyli media społecznościowe wykorzystane do promocji marki,
  • digital display advertising - skupienie się na wyglądzie reklam w sieci i dopasowanie ich do przyjętej strategii biznesowej,
  • Pay-Per-Click/SEM oraz marketing afiliacyjny - obejmują wszelkie działania oparte o linki sponsorowane, pozycjonowanie i optymalizację stron www, aby uzyskać dobre wyniki wyszukiwania i wyższą sprzedaż,
  • e-mail marketing - szereg działań marketingowych wykorzystujących pocztę elektroniczną.
d1dy0zg


Ważną zaletą działań związanych z marketingiem cyfrowym jest możliwość precyzyjnego pomiaru osiągniętych wyników. Dostęp do statystyk strony, szereg narzędzi i aplikacji sprawia, że na bieżąco można korygować osiągane wyniki i wyprowadzać zmiany. Ułatwia to odpowiedź na oczekiwania dotychczasowych i zainteresowanie potencjalnych klientów.

Jakie korzyści przyniesie ci strategia digital marketingu?

Aby działania digital marketingowe przyniosły pożądany efekt, powinny stanowić element większej strategii biznesowej. Każda kampania realizuje określony cel: albo wizerunkowy, albo sprzedażowy, a wytyczone wskaźniki to punkt odniesienia i wskazówka, czy obrane metody działają, czy coś należy w nich zmienić.

Do najważniejszych korzyści digital marketingu zalicza się:


  • niskie koszty - reklama na Facebooku, Instagramie czy działania w zakresie content marketingu nie wymagają dużego nakładu finansowego, zwłaszcza w porównaniu do spotów radiowych czy telewizyjnych,
  • bezpośredni kontakt z klientami - osoba zainteresowana produktem lub usługą od razu może skontaktować się z firmą,
  • lepszy zasięg i targetowanie - docierasz tylko do osób, które pasują do profilu twojego klienta.


Warunkiem skutecznego digital marketingu jest holistyczne podejście do strategii biznesowej.

Artykuł sponsorowany
d1dy0zg

Podziel się opinią

Share
d1dy0zg
d1dy0zg