Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Dlaczego strona konkurencji zajmuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, czyli dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Prowadzisz biznes i masz stronę internetową. Może od niedawna działasz także aktywnie w mediach społecznościowych. Pojawia się jednak problem, z którym nie możesz poradzić sobie samodzielnie: po wpisaniu frazy związanej z ofertą czy produktami Twojej firmy, wśród pierwszych wyników wyszukiwania, pojawia się link do witryny Twojej konkurencji! Tymczasem Twoja domena znajduje się dużo niżej lub dopiero na następnych stronach. Z doświadczenia wiesz, że tak naprawdę liczą się wyniki tylko na tej pierwszej, która według analiz zdobywa ponad 90% wszystkich kliknięć. Co możesz zrobić? Czy usługa pozycjonowania stanowi odpowiedź na Twoje problemy?

Share
 Źródło: materiały partnera
d4kfzzz

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie?

Skuteczne pozycjonowanie strony to szereg działań składających się na proces, którego celem jest uzyskanie możliwie najwyższej pozycji Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W nomenklaturze stosuje się niekiedy także określenie SEO (z angielskiego search engine optimization – optymalizacja dla silnika wyszukiwarek internetowych). Przyjęło się stosowanie tych nazw zamiennie i na potrzeby tego tekstu również przyjmiemy tę regułę.

Należy zauważyć, że proces pozycjonowania jest jednym z istotniejszych elementów szeroko pojmowanego marketingu internetowego i służy reklamie oraz budowaniu rozpoznawalnego wizerunku marki. Pozwala skuteczniej docierać do nowych klientów i w perspektywie czasu zdobyć wyraźną przewagę nad konkurencją. W dzisiejszych czasach to właśnie Internet stał się najważniejszym medium i jako przedsiębiorca nie powinieneś tego faktu lekceważyć.

Audyt SEO

Podstawowym narzędziem wykorzystywanym przed podjęciem konkretnych działań związanych z pozycjonowaniem jest audyt SEO. Jako bardzo szczegółowa analiza, taki audyt ma na celu wskazanie wszelkich nieprawidłowości, które wpływają na reakcje robotów indeksujących. Określenie czynników, które obniżają pozycję strony w wynikach wyszukiwania pozwala w dalszej perspektywie wprowadzić takie działania optymalizacyjne, które z czasem poprawią widoczność witryny.

d4kfzzz

Jak długo musisz czekać na wyniki pozycjonowania?

Należy jasno podkreślić, że pozycjonowanie jest procesem rozłożonym w czasie. Nie da się uzyskać satysfakcjonujących wyników w ciągu paru dni czy nawet tygodni. Każdy specjalista SEO przyzna, że efekty mogą być widoczne nawet po kilku miesiącach. Zdarzają się oczywiście sytuacje, gdy rezultaty można odnotować nieco szybciej, jednak zawsze musisz mieć świadomość, że konieczne jest uzbrojenie się w cierpliwość.

Działania podejmowane w ramach pozycjonowania

Pozycjonowanie polega m.in. na optymalizowaniu kodu witryny tak, by roboty indeksujące wyszukiwarki mogły poprawnie analizować jej strukturę: kod, zawartość pod kątem treści i grafik, aktualizacje. Równie ważnym jest tzw. link building, czyli zamieszczanie odnośników w internecie do pozycjonowanej witryny – z dobrych, wiarygodnych, autorytatywnych źródeł.

Po pierwsze: content

Optymalizacja może objąć kilka różnych kwestii i najczęściej związana jest z modyfikacją treści znajdujących się na stronie internetowej. Wkraczamy tu w niezwykle rozległy temat fraz kluczowych, który nadaje się na całkowicie odrębne opracowanie. Przypomnimy zatem w skrócie, że słowa kluczowe odpowiadają zapytaniom wpisywanym przez użytkowników w okno wyszukiwarki. Nasycenie tekstów na stronie dobrze dobranymi frazami jest podstawowym elementem pozycjonowania. Pierwszą fazą będzie zatem utworzenie wartościowego contentu tak, by dostosować treści do potrzeb docelowej grupy odbiorców, uwarunkowań lokalnych oraz branży, w której działasz.

Po drugie: optymalizacja parametrów technicznych witryny

Cały proces pozycjonowania obejmuje również czynności związane z ingerowaniem w kod źródłowy strony i jego odpowiednim zoptymalizowaniem. Musi być czytelny dla botów, ale też Twoich klientów. Optymalizacja dotyczy struktury nagłówków, szybkości ładowania strony czy certyfikowania SSL. Niezwykle istotne jest, by Twoja witryna była także responsywna, to jest automatycznie i prawidłowo wyświetlała się na wszystkich urządzeniach.

d4kfzzz

Po trzecie: budowanie linkowania

Równie ważną kwestią związaną z pozycjonowaniem jest linkbuilding, czyli budowanie linkowania zewnętrznego. Roboty przeglądające zawartość Internetu bardzo dokładnie analizują, czy do Twojej strony internetowej prowadzą linki z innych witryn. Im bardziej wartościowe będzie źródło takiego linkowania, tym lepiej algorytmy zakwalifikują i ocenią domenę. W jaki sposób buduje się linkowanie? Liczy się regularność oraz publikowanie wartościowych treści w takich miejscach, jak fora internetowe, blogi branżowe czy podobne strony. Możesz zdecydować się również na wykupienie artykułów sponsorowanych będących połączeniem klasycznych tekstów redakcyjnych z formą promowania Twojej oferty.

Nie bez znaczenia jest także stosowanie linkowania wewnętrznego, czyli w obrębie Twojej strony internetowej. Takie działanie ma na celu przede wszystkim zatrzymanie użytkownika na dłużej – jeśli temat go zainteresuje, zapozna się także z proponowanymi odnośnikami. Im poprawniej takie linkowanie zostanie wprowadzone (chociażby pod kątem słów kluczowych), tym lepiej będzie też indeksowane przez algorytmy.

Zanim pozycjonowanie przyniesie efekty…

Pierwsze trzy linki wyświetlane w wynikach wyszukiwania nie stanowią odpowiedzi organicznej. Są to płatne reklamy, które w przypadku Google można opłacić w systemie Google Ads. W odróżnieniu od naturalnych wyników, te są skrupulatnie planowane, a koszty takiej promocji najczęściej zależne są od tak zwanego kliknięcia (płacisz wtedy, gdy użytkownik wejdzie w płatny link reklamowy).

Nie daj się nabrać – reklamy Google Ads nie są częścią strategii pozycjonowania – nie mają na nie żadnego wpływu. Można jednak zdecydować się na taką kampanię w międzyczasie, to jest zanim prowadzona strategia pozycjonowania zacznie przynosić miarodajne efekty.

d4kfzzz

Pozycjonowanie: czy to się opłaca?

Jeśli strony konkurencji wyświetlają się na pierwszej stronie wyszukiwania, to z pewnością są one prawidłowo zoptymalizowane. Znajdując się tak wysoko na liście Google mogą pochwalić się także większym ruchem, a w konsekwencji wyższym poziomem widoczności marki. Przekłada się to w ogromnym stopniu na wzrost przychodów danej firmy.

Wniosek nasuwa się sam: działania optymalizacyjne strony internetowej nie powinny być traktowane jako koszt. To inwestycja, która może z czasem przynieść duże korzyści na wielu płaszczyznach. Jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie takich działań, wybierz specjalistę SEO, który zadba o prawidłowy przebieg pozycjonowania.

Artykuł powstał we współpracy z Mateuszem Kozłowskim – specjalistą SEO z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży pozycjonowania stron (https://mateusz-kozlowski.pl).

Artykuł sponsorowany
d4kfzzz
d4kfzzz
d4kfzzz