Trwa ładowanie...

Dyrektywa PSD2. Problemy klientów z logowaniem do kont internetowych - banki reagują

Sobota była początkiem faktycznego wdrożenia unijnej dyrektywy dotyczącej płatności (PSD2), z powodu której banki musiały zmienić sposób logowania się klientów. Wiążą się z tym pewne problemy.

Dyrektywa PSD2. Problemy klientów z logowaniem do kont internetowych - banki reagująŹródło: Shutterstock.com, fot: Kevin George
d3g9hh3
d3g9hh3

Problemy klientów banków po wprowadzeniu PSD2

Już w poniedziałek problemy z elektronicznym logowaniem mieli klienci Alior Banku. Części z nich nie wyświetlało się okienko, w którym należało uzupełnić konieczne do zalogowania dane. Problem techniczny przeciągnął się do następnego dnia.

Z podobnym problemem zmagali się również klienci BOŚ, którzy przez kilka dni uskarżali się z powodu braku otrzymania kodu sms, bez którego nie mogli zalogować się do swoich kont. W obu przypadkach banki wiążą awarię z przeciążeniem serwerów po wprowadzeniu PSD2.

Jak informowała we wtorek Wirtualna Polska, do podobnych przypadków dochodziło także w niewielkim Wolskwagen Banku. "W związku z pracami technicznymi mogą występować chwilowe utrudnienia w zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego Volkswagen Banku" - informował bank w komunikacie. Pełna funkcjonalność systemu została przywrócona we wtorek wieczorem.

Obejrzyj: PSD2. Banki przespały zmiany. "To okazja dla oszustów"

Dyrektywa PSD2 a zasady funkcjonowania banków

Od 14 września 2019 r. obowiązują nowe zasady logowania do bankowości elektronicznej i elektronicznych transakcji płatniczych.

d3g9hh3

PSD2 sprawia, że banki i inne instytucje finansowe zmieniają sposoby potwierdzania transakcji internetowych. Do tego dochodzą również inne regulacje, z czego dwie najbardziej istotne.

Są nimi podwójne logowanie i częstsze wpisywanie PIN-u przy transakcjach zbliżeniowych. Od 14 września po prostu wszyscy klienci instytucji finansowych będą musieli potwierdzać swoją tożsamość nie tylko za pomocą loginu i hasła, jak również jedną z dodatkowych metod, w tym: kod SMS, hasło z tokena lub maskowane albo za pomocą aplikacji mobilnej.

PSD2.Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej (nie tylko ROR) w II kw. 2019 roku według statystyk prnes.pl:

  • PKO BP i Inteligo - 8 680 400
  • ING Bank Śląski - 3 975 000
  • mBank - 3 928 090
  • Santander Bank Polska - 3 904 082
  • Bank Pekao - 3 340 969
  • Alior Bank - 2 632 428
  • Bank Millennium - 2 472 378
  • BNP Paribas - 1 523 385

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3g9hh3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3g9hh3