wp
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
zakupy przez internet
21-02-2016 (13:09)

E-zakupy za granicą mało popularne wśród Polaków

Tylko 34 proc. e-konsumentów w Polsce kupuje za granicą. To ponad dwa razy mniej niż we Włoszech czy w Niemczech - wynika z raportu ,,Global Connected Commerce" firmy Nielsen.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
E-zakupy za granicą mało popularne wśród Polaków
(Fotolia, Fot: ldprod)

Tylko 34 proc. e-konsumentów w Polsce kupuje za granicą. To ponad dwa razy mniej niż we Włoszech czy w Niemczech - wynika z raportu "Global Connected Commerce" firmy Nielsen.

Raport opiera się na badaniach przeprowadzonych w sumie w 26 krajach z całego świata i obejmujących ostatnie sześć miesięcy 2015 roku.

wp

Wynika z niego, że średnio aż 57 proc. e-konsumentów z tych krajów robi zakupy za granicą. Natomiast w Polsce online za granicą kupuje najmniej internautów spośród uwzględnionych w badaniu krajów europejskich.

"Polacy szukają w zagranicznych sklepach takich produktów, których nie znajdują w polskich. Niższe ceny wcale nie są najważniejsze. Z drugiej strony, od zakupów on-line za granicą często odstraszają ich wysokie koszty dostawy - komentują autorzy raportu.

Jak piszą, każdy rynek ma jednak inną specyfikę. Na pierwszy rzut oka zaskakujące może być to, że zagraniczne zakupy robi podobnie niski, jak w Polsce, procent internautów japońskich (32 proc.). Japonia pod względem wielkości e-rynku zajmuje przecież czwarte miejsce na świecie.

- To bardzo rozwinięty rynek. Aż 80 proc. Japończyków kupuje on-line, z czego blisko połowa przy użyciu urządzeń mobilnych. Jednak Japończycy oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów, lecz ogromne znaczenie ma dla nich również zaufanie, zarówno do producenta, jak i sprzedawcy. Dlatego rzadko korzystają z e-sklepów poza Japonią - tłumaczą.

Polub WP Finanse
wp
wp
wp