Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
dane
Artykuł Sponsorowany
24-02-2023 09:51
Artykuł sponsorowany PAP

ERGO Hestia najlepsza w rankingu jakości danych UFG za 2022 rok

Rekordowo wysoka ocena jakości danych pozwoliła ERGO Hestii zająć pierwsze miejsce w rankingu prowadzonym przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Sopocki ubezpieczyciel dokonał tego konkurując z największymi zakładami w Polsce.

 Źródło: Ergo Hestia
d2wm8gx
d2wm8gx

- "Pierwsze miejsce w rankingu UFG cieszy nas tym bardziej, że w 2022 roku generalny wynik jakości danych na rynku jest wyższy niż w poprzednich latach. Wynik odzwierciedla nasze działania projakościowe, umożliwiające coraz bardziej precyzyjną analizę ryzyka, co jest z dużą korzyścią dla klientów" – mówi Piotr Matysiak, członek zarządu ds. ubezpieczeń detalicznych i sprzedaży w Grupie ERGO Hestia.

O miejscu w rankingu decyduje wskaźnik końcowy, składający się z 8 wskaźników cząstkowych wszechstronnie badających jakość sprawozdawanych danych. Pod uwagę brane są między innymi takie aspekty jak terminowość oraz zgodność z danymi zawartymi w rejestrach rządowych, jak na przykład Centralna Ewidencja Pojazdów. Każdy ze wskaźników bada osobno poprawność danych polisowych i szkodowych. Znaczenie ma więc odpowiedni rejestr danych zarówno w momencie sprzedaży ubezpieczenia, jak i likwidacji szkody.

- "Pierwsze miejsce w rankingu jakości danych UFG było naszą ambicją. Mamy świadomość znaczenia wysokojakościowych danych, korzystamy z nich wraz z całym rynkiem. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy takich wyników bez zaangażowania naszych pracowników, a także działań jakie wdrożyliśmy w ostatnim czasie i nad jakimi pracujemy. W 2018 roku w ERGO Hestii połączyliśmy obszar procesów obsługi klienta i agenta z obszarem likwidacji szkód. Dzięki temu udało się ujednolicić przepływ danych, co przy ponad trzech milionach klientów jest kluczowe. Dużą wagę przywiązujemy także do wykorzystania najnowszych technologii i coraz śmielej sięgamy po możliwości jakie w zarządzaniu danymi daje tzw. uczenie maszynowe" – mówi Kazimierz Majdański, członek zarządu odpowiedzialny za obszar operacji i likwidacji szkód. "Pracujemy także nad wykorzystaniem potencjału chmury, czyli z jednej strony nieograniczonego i łatwego dostępu do danych, a z drugiej najwyższego poziomu ich bezpieczeństwa. Powołaliśmy także osobne biuro odpowiadające za cyfryzację w coraz bardziej skomplikowanych procesach, które ma pracować nad nieustającą poprawą jakości danych w naszej organizacji".

d2wm8gx

ERGO Hestia w rankingu osiągnęła wskaźnik na poziomie 94,26%. To najlepszy wynik w całym sektorze ubezpieczeniowym, a także historyczny rekord sopockiego ubezpieczyciela.

Jak podkreślają przedstawiciele UFG pielęgnowanie wysokiej jakości danych, leży w interesie całego rynku ubezpieczeniowego.

"Na danych przekazanych przez każdy pojedynczy zakład ubezpieczeń, korzysta cały sektor ubezpieczeń komunikacyjnych" – podkreśla Łukasz Łodziana koordynator ds. współpracy z UFG z ramienia ERGO Hestii. – "Sam ranking jest odzwierciedleniem wiarygodności przekazywanych do Ośrodka Informacji danych. To ma realny wpływ m.in na poprawność cen ubezpieczeń. Pozwala to nam na lepsze dostosowanie oferty i efektywne działanie procesów, co przekłada się na realne korzyści dla klientów" dodaje.

Ranking jakości danych został zrealizowany po raz dwunasty. Jego celem jest promocja wysokiej jakości danych przekazywanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego przez ubezpieczycieli komunikacyjnych.

Zestawienie powstaje w oparciu o podział ubezpieczycieli na trzy grupy zakładów, zróżnicowane pod względem liczby danych przekazywanych do bazy UFG, a tym samym zróżnicowane pod względem udziału w rynku.

Źródło informacji: Ergo Hestia

Artykuł sponsorowany PAP
d2wm8gx
d2wm8gx