Trwa ładowanie...
ycipk-1d6chi

Gigantyczna kara dla Banku Millennium. Zarzut? Wprowadzenie w błąd klientów

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję UOKiK wobec Banku Millennium dotyczacej ponad 20 mln zł kary za wprowadzanie w błąd frankowiczów ws. klauzul niedozwolonych - poinformował UOKiK.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sąd zgodził się z UOKiK, że Bank Millenium wprowadzał konsumentów w błąd i mógł ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw.
Sąd zgodził się z UOKiK, że Bank Millenium wprowadzał konsumentów w błąd i mógł ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw. (East News)
ycipk-1d6chi

Urząd nałożył na spółkę ponad 20 mln zł kary za wprowadzanie konsumentów w błąd.

Chodzi o skutki wpisu do rejestru klauzul niedozwolonych i zniechęcanie do dochodzenia roszczeń, a dokładnie dwóch klauzul określających, jak przeliczać kwotę i raty kredytów w oparciu o franki szwajcarskie - poinformowała Polska Agencja Prasowowa. W 2012 r. trafiły one do rejestru klauzul niedozwolonych, ale Bank Millennium odpisując na reklamacje klientów, twierdził, że wpis nie ma znaczenia w ich sytuacji i jest istotny tylko dla przyszłych umów.

Jak podał UOKiK cytowany przez PAP, sąd zgodził się z UOKiK, że odpowiedzi Banku Millenium wprowadzały konsumentów w błąd i mogły ich zniechęcać do dochodzenia swoich praw. Wyrok nie jest prawomocny.

ycipk-1d6chi

Zobacz także: SKOK-i. Niekończąca się afera

PAP przypomina, że UOKiK wydał decyzję w styczniu 2018 r. "Kredytobiorcy składali do banku reklamacje, w których dochodzili swoich praw, powołując się na dwie klauzule wpisane w 2012 r. do rejestru postanowień niedozwolonych. Dotyczyły one sposobu przeliczania kwoty i rat kredytów hipotecznych w oparciu o franki szwajcarskie. Są wpisane pod numerami 3178 i 3179. Praktyka trwała w 2015 i 2016 r." - wyjaśniono wówczas.

"Naszym zdaniem, wpis klauzuli wobec danego przedsiębiorcy do rejestru oznacza, że każdy konsument, który zawarł z nim umowę i ma w niej takie postanowienie, może dochodzić swoich praw. Taka klauzula nie wiąże konsumentów już od chwili zawarcia umowy. Odpowiedzi udzielane przez bank mogły zniechęcać klientów do dochodzenia roszczeń" - wskazywał wówczas, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał, przypomina PAP.

ycipk-1d6chi

Bank Millennium zaniechał stosowania kwestionowanej przez UOKiK praktyki - uważa Urząd. "Jednak ze względu na to, że w jej wyniku konsumenci mogli zrezygnować z walki o swoje prawa, prezes UOKiK nałożył karę ponad 20 mln zł (20 748 675 zł). Bank poinformuje konsumentów listownie o decyzji urzędu oraz zamieścił ją już na stronie internetowej i Twitterze. W tym zakresie prezes UOKiK nadał rygor natychmiastowej wykonalności. Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ spółka może odwołać się do sądu" - podano w komunikacie UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się opinią

Share

Bądź z nami na bieżąco

tick Lubię to

na Facebooku

Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-1d6chi

ycipk-1d6chi
ycipk-1d6chi