Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Jak domena poczty e-mail wpływa na biznes?

Adres e-mailowy Twojej skrzynki firmowej jest istotnym elementem strategii marketingowej. Z naszego poradnika dowiesz się dlaczego. Podpowiemy Ci również, jak wybrać najlepszy adres dla Twojego biznesu.

Share
Źródło: materiały partnera
d42uqj9

Na pozytywny wizerunek wpływa szereg drobiazgów. Złożone w całość, sprawiają, że klienci i kontrahenci postrzegają Twoją firmę lub markę osobistą jako godne zaufania. A gdy komuś ufamy, to chętnie robimy z nim interesy. To prosta logika, ale w biznesie najprostsze rozwiązania zwykle okazują się najlepsze.

Domena poczty – czym jest i dlaczego jest tak istotna?

Domena poczty to Twój unikalny adres – za jego pomocą możesz kontaktować się ze swoimi klientami. Wykupienie domeny dla poczty firmowej i hostingu strony internetowej to pierwszy krok do prowadzenia biznesu w sieci. W dużym uproszczeniu możemy domenę poczty sprowadzić do internetowego podpisu, bo to właśnie jej nazwa będzie wyświetlać się, gdy ktoś otrzyma od Ciebie wiadomość e-mail. Właśnie dlatego domena poczty firmowej ma tak duże znaczenie. Chodzi o to, aby adres, z którym jesteś identyfikowany w branży, był prosty, łatwy do zapamiętania, ale przede wszystkim wiarygodny dla odbiorcy.

Domena poczty opierająca się na nazwie Twojej firmy jest najlepszym rozwiązaniem, na jakie możesz się zdecydować. Taka struktura adresów biznesowych jest dla nas bardzo naturalna, przez co szybko je zapamiętujemy. Większość firm w swojej bazie e-maili ma takie adresy, jak np. biuro@nazwafirmy.pl czy zarzad@nazwafirmy.pl. Utrwalony w powszechnej świadomości schemat bardzo ułatwia komunikację, więc tym bardziej warto z niego skorzystać. Dzięki temu Twoi kontrahenci i potencjalni klienci łatwiej trafią ze swoją sprawą do odpowiedniego działu.

d42uqj9

Poczta firmowa – tylko z własnej domeny

Pamiętaj, że dla osoby prowadzącej własną firmę adres e-mailowy jest jak podpis. Na poczcie bezpłatnej mamy konto prywatne, poczta firmowa powinna być zatem oparta o własną domenę. Dlaczego? Otóż adres biuro@nazwatwojejfirmy.pl wygląda profesjonalnie. Jednak najważniejsze jest to, że taki adres będzie wyglądał wiarygodniej niż e-mail przysłany z darmowej skrzynki. Odbiorca wiadomości nie ma wątpliwości, że ma do czynienia z istniejącym, zarejestrowanym podmiotem. A przecież budowanie zaufania do marki jest jednym z filarów jej sukcesu.

Z drugiej strony podczas zakładania skrzynki darmowej mamy do wyboru ograniczoną liczbę aliasów i często korzystamy z tych bardziej skomplikowanych. W przypadku prywatnego e-maila to w niczym nie przeszkadza. Jednak frywolny lub trudny do zapamiętania adres e-mailowy nie jest dobry do prowadzenia poważnej, zawodowej korespondencji. Skomplikowany adres to spore ryzyko, że Twój kontrahent może się pomylić. Podczas wysyłania danych osobowych czy innych informacji chronionych taka pomyłka może mieć fatalne skutki. Dlatego do kontaktów z klientami wybierz domenę poczty z nazwą Twojej firmy i taką liczbą adresów, jaka będzie niezbędna do wygodnego prowadzenia biznesu.

Jakie korzyści niesie posiadanie poczty w domenie biznesowej?

Co więcej, własna domena i oparta o nią poczta firmowa oferują większą przestrzeń na dane i płynność działania skrzynek. W przypadku poczty firmowej warto zainwestować w pełną obsługę choćby ze względu na wsparcie techniczne i bardziej zaawansowane zabezpieczenia. W dobie ataków hakerskich na firmy i katastrofalnych w skutkach wycieków danych to bardzo ważne, by chronić swoje zasoby w sieci. Warto wybrać takiego operatora poczty firmowej, który oferuje pełne wsparcie bez względu na dzień i porę. Co więcej, powinien zapewniać pomoc już na etapie zakładania skrzynek.

Korzystając z rozwiązań darmowych, musisz godzić się na pewne niedogodności. W przypadku indywidualnej domeny poczty nie będziesz musiał szukać wiadomości od klientów wśród ofert, newsletterów i spamu. Z drugiej strony Twoje wiadomości również nie zostaną uznane za spam. Po raz kolejny widzimy zatem, jak własna domena poczty jest potrzebna do prowadzenia firmy.

d42uqj9

Zaletą omawianego rozwiązania jest również możliwość korzystania z wielu różnych adresów, i każdy z nich będzie służył do innych celów. Możesz mieć adres do wysyłki faktur i rozliczeń z klientami, inny do ofertowania, a jeszcze inny np. do logistyki. Wystarczy dodać kolejne skrzynki w takiej liczbie, jaka jest Ci potrzebna. Wbrew pozorom jest to dobre rozwiązanie dla firm jednoosobowych – pozwala sortować wiadomości, dzięki czemu niczego nie pominiesz. Pojemność takich skrzynek może być ograniczona, ale miejsca na dane będziesz miał zdecydowanie więcej niż w poczcie darmowej.

Domena poczty to inwestycja w pozytywny wizerunek firmy i sposób na pozyskanie zaufania potencjalnych klientów. Twój kontrahent nie może mieć przecież wątpliwości co do tego, że ma do czynienia z profesjonalistą i uczciwym przedsiębiorcą, osobą, której można zaufać. W takiej sytuacji interesy przebiegają o wiele łatwiej. To prosta logika, ale w biznesie najprostsze rozwiązania zwykle okazują się najlepsze.

Artykuł sponsorowany
d42uqj9

Podziel się opinią

Share
d42uqj9
d42uqj9