Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Jakie możliwości sprzedaży w internecie masz jako przedsiębiorca?

Prowadzisz sklep stacjonarny i chcesz poszerzyć swój rynek zbytu? A może działasz jako przedsiębiorca, ale dotąd nie zajmowałeś się sprzedażą? Dowiedz się, w jaki sposób możesz sprzedawać w internecie swoje produkty i usługi. Przeczytaj poniższy tekst i poznaj sprawdzone sposoby!

 Źródło: materiały partnera
d10xif7
d10xif7

Marketplace’y – doskonały sposób sprzedaży dla początkujących

Będąc początkującym sprzedawcą internetowym, zacznij od wybranego marketplace’u, czyli platformy, na której oferowane są produkty wielu sprzedawców w jednym miejscu. Wiedz, że taka forma działalności jest opłacalna, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają sprzedaż w sieci, i pozwala na pozyskanie wielu klientów w krótkim czasie. Oferuje przy tym wiele ułatwień, z którymi będziesz sprzedawać w internecie efektywniej i więcej, nie będąc przy tym zmuszonym do zatrudniania znacznej liczby pracowników.

Sprzedając na przykład wiele niedrogich produktów, możesz wybrać takie rozwiązanie jak choćby Amazon FBA. Współpracując z tym popularnym marketplace’em o ogólnoświatowym zasięgu właśnie w modelu FBA (ang. Fulfillment by Amazon), po prostu umieszczasz oferty w panelu użytkownika i dostarczasz fizyczny produkt do wybranego magazynu Amazon. Cała obsługa logistyczna realizowana jest profesjonalnie przez pracowników platformy. Dzięki temu jesteś w stanie zrealizować wiele zamówień, nawet jeśli prowadzisz działalność sam lub z jednym czy dwoma pomocnikami. Podobnie działają inne marketplace’y o szerokim zasięgu.

Czy marketplace’y to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców?

Niektórzy przedsiębiorcy krytycznie wypowiadają się o współpracy z platformami sprzedażowymi, zwracając uwagę na konieczność podporządkowania się regulaminom i umniejszanie dochodu o prowizje pobierane przez marketplace’y. Podejmując współpracę z jakąkolwiek platformą sprzedażową, trzeba rzeczywiście spełnić określone wymagania, a także zrezygnować z części zysków na rzecz pośrednika. Mimo to, w większości przypadków możliwość poszerzenia rynku zbytu i skalowanie sprzedaży rekompensuje koszty, jakie trzeba ponieść z tytułu współpracy.

d10xif7

Jeśli sprzedajesz stacjonarnie 200 par butów w miesiącu, a średni dochód z 1 pary wynosi 20 zł, sprzedając na platformie 2000 par tych samych butów i otrzymując dochód 10 zł od pary i tak wypracowujesz aż pięciokrotnie większy zysk. Oczywiście są specyficzne branże, w których ta forma sprzedaży nie będzie opłacalna, ale jest ich tak naprawdę niewiele.

Jeśli nie marketplace, to co? Zalety i wady e-sklepu

Współpraca z platformami sprzedażowymi może być dla przedsiębiorcy jedyną formą sprzedaży produktów, ale nie jest to zwykle warunkiem koniecznym do spełnienia, nawet jeśli podpiszesz umowę z marketplace’em. Prowadząc swój biznes na platformie, możesz jednocześnie rozwijać własny sklep internetowy. Do zalet takiego rozwiązania należy zaliczyć z pewnością:

  • niezależność i sprzedaż wyłącznie na własnych zasadach;
  • pozostawienie we własnej firmie całego wypracowanego zysku;
  • zastosowanie spójnego wizerunku zarówno w sieci, jak i poza nią.

Niestety, własny sklep internetowy to opcja, która nie jest wolna od wad. Pomijając kwestie techniczne, którym trzeba sprostać, zakładając e-sklep, pozyskanie klientów tą drogą nie jest obecnie łatwe i wymaga pewnych nakładów finansowych na reklamę i promocję. Sklep online nie jest też rozwiązaniem, które pozwala na szybkie zwiększenie sprzedaży – jest to raczej proces dość długotrwały.

d10xif7

Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych

Kolejnym sposobem na skuteczną sprzedaż jest wykorzystanie mediów społecznościowych. Czy jest to metoda dobra dla przedsiębiorcy? To zależy od konkretnej oferty. Załóżmy, że w ramach swojej działalności zajmujesz się handlem dużą ilością produktów, które nie odznaczają się unikalnymi cechami, ale są potrzebne i znajdujesz dla nich zbyt. Niech będą to na przykład akcesoria i chemia do sprzątania. W tej sytuacji mediów społecznościowych użyj raczej do zareklamowania swoich produktów, niż do sprzedaży bezpośredniej.

Jeżeli jednak sprzedajesz wyrafinowane, niepowtarzalne produkty, w dodatku dużej wartości za sztukę, być może warto będzie ci poszukać nabywcy za pośrednictwem społecznościówek. Powiedzmy, że sprowadzasz ręcznie robione, unikatowe meble z Afryki. Każdy egzemplarz ma swoją historię, wykonany jest w określony sposób z wysokogatunkowego, starannie wybranego drewna. Taki produkt warto zaprezentować w sposób szczegółowy, a znalezienie nabywcy dzięki mediom społecznościowym, czy nawet wpisom blogowym jest wysoce prawdopodobne.

Artykuł sponsorowany
d10xif7
d10xif7