Trwa ładowanie...

Cios dla Coca-Coli? Jest inna marka, która bardziej kojarzy się ze świętami

Z badania przeprowadzonego przez agencję MindMover wynika, że brytyjskim konsumentom ze świętami Bożego Narodzenia najbardziej kojarzą się rodzime domy handlowe John Lewis.

Cios dla Coca-Coli? Jest inna marka, która bardziej kojarzy się ze świętamiFot: Asta Adamonyte/flickr (CC BY 2.0)
d2u7ndk
d2u7ndk

Dla 27 proc. respondentów marką, która najmocniej kojarzy im się z przedświątecznym i świątecznym czasem, jest John Lewis. To jedna z najbardziej znanych sieci domów handlowych "z tradycjami" działających na Wyspach Brytyjskich - jej pierwszy sklep powstał już w 1864 r., przy słynnej londyńskiej ulicy handlowej Oxford Street.

26 proc. ankietowanych uznało, że ze świętami Bożego Narodzenia najbardziej kojarzy im się Coca-Cola. Miejsca 3-5 w rankingu zajęły kolejno Marks & Spencer, Tesco i Sainsbury's, a miejsca 6-10 przypadły kolejno firmie Argos (potentatowi w dziedzinie sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań), spożywczemu koncernowi Cadbury, hipermarketom Asda, sklepom z zabawkami Toys R Us i gigantowi e-commerce, Amazonowi.

Jeśli chodzi o emocje, jakie w konsumentach budzą bożonarodzeniowe reklamy, to pierwsza trójka rankingu jest taka sama jak w przypadku świątecznych skojarzeń. Uczestnicy badania MindMover najbardziej wyczekują świątecznych reklam Johna Lewisa (38 proc. respondentów), Coca-Coli (37 proc. respondentów) i sieci Marks & Spencer (27 proc. respondentów).

Badanie MindMover zostało przeprowadzone w sierpniu br. i miało formę internetowej ankiety. Wzięło w niej udział 1000 mieszkańców Wielkiej Brytanii w wieku 16 lat i więcej.

d2u7ndk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2u7ndk