Trwa ładowanie...
Krzysztof Janoś
13-12-2015 13:27

Płatności zbliżeniowe bardzo popularne. To już ponad połowa wszystkich transakcji kartą

Firma MasterCard podsumował rozwój nowoczesnych form płatności w ciągu ostatniego roku. Najnowsze dane dotyczące używania kart tego operatora nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Na koniec III kw. 2015 r. udział płatności zbliżeniowych wszystkimi kartami z logo MasterCard i Maestro osiągnął pierwszy raz w historii 51 proc. Co więcej łączna wartość transakcji zbliżeniowych wzrosła o całe 91 proc. Średnio w ten sposób płaciliśmy 35 złotych

Płatności zbliżeniowe bardzo popularne. To już ponad połowa wszystkich transakcji kartąŹródło: Fotolia
d4frus6
d4frus6

Najnowsze dane dotyczące używania kart tego operatora nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Firma MasterCard podsumowała rozwój nowoczesnych form płatności w ciągu ostatniego roku. Na koniec III kw. 2015 r. udział płatności zbliżeniowych kartami z logo MasterCard i Maestro osiągnął - pierwszy raz w historii - 51 proc. Łączna wartość transakcji zbliżeniowych wzrosła o całe 91 proc.

Polska jest w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój tej formy płacenia za zakupy. W Europie zbliżeniówki bardziej niż Polacy, pokochali tylko Czesi, którzy w aż 72 proc. przypadków płatności regulują właśnie w ten sposób.

- Transakcje zbliżeniowe, które pojawiły się na polskim rynku stosunkowo niedawno, bo w 2008 r., szybko stały się standardem. Tak świetne wyniki możemy zawdzięczać jedynie otwartym na technologiczne nowinki Polakom - komentuje Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Jest szansa, że ten współczynnik innowacyjności będzie rósł, bo w kończącym się roku pięć kolejnych polskich banków zdecydowało się na współpracę z MasterCard we wdrażaniu usługi, w której telefon zastępuje kartę. Banki Spółdzielcze SGB oraz Bank BPH udostępniły taką możliwość posiadającym telefon z NFC. Getin Bank oraz Bank Pekao SA zdecydowały się na HCE, technologię wykorzystującą chmurę do przechowywania danych karty.

d4frus6

Operator płatności kartą rozwijał płatności online. Wirtualny porfel MasterPass pozwala płacić za zakupy w internecie. Obecnie już ponad 50 proc. polskich sklepów online umożliwia klientom płatność za pośrednictwem tej technologii. Na świecie rozwiązanie to jest dostępne już w 24 krajach i w ponad 250 tysięcy e-sklepów.

Oprócz popularyzacji "zbliżeniówek" MasterCard angażuje się też w rozwój usługi typu „Płać kartą i wypłacaj”. Cashback według najnowszych danych NBP z września jest już dostępny w 85 tys. punktów.

Daje to wzrost o ponad połowę rok do roku. Dane NBP pokazują też, że 48 proc. przedsiębiorców proponujących tę usługę stwierdza, że klienci korzystają z niej częściej niż rok wcześniej.

Zobacz także: "Płatność kartą tylko powyżej 10 zł". Czy to zgodne z prawem?

d4frus6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4frus6