Trwa ładowanie...
kawa
20-03-2016 09:46

Starbucks ma kłopoty. Klienci pozywają go za małą ilość kawy latte w kubku

Amerykański gigant kawy - Starbucks - trafi do sądu. Dwójka klientów pozwała największą sieć kawiarni za "niedolewanie kawy latte". Zdaniem pozywających firma specjalnie nalewa za mało kawy i oszczędza na tym miliony dolarów.

Starbucks ma kłopoty. Klienci pozywają go za małą ilość kawy latte w kubkuFot: m01229/CC/Flickr
d3g9hh3
d3g9hh3

Amerykański gigant - Starbucks - trafi do sądu. Dwójka klientów pozwała największą sieć kawiarni za "niedolewanie kawy latte". Zdaniem pozywających firma specjalnie nalewa za mało kawy i oszczędza na tym miliony dolarów - pisze BuzzFeed.

Siera Strumlauf i Benjamin Robles - mieszkańcy Kalifornii, którzy złożyli wspólny pozew - oskarżają Starbucks o naruszenie praw konsumenta, a także o "zaniedbanie i oszustwo". W pozwie wskazują, że kawy są zdecydowanie mniejsze niż jest to zapisane w menu Ich zdaniem w rzeczywistości kawy jest o co 25 proc. za mało.

"Starbucks zaoszczędził miliony dolarów w kosztach sprzedanych towarów i bezpodstawnie się wzbogacił" - piszą autorzy pozwu. Co ciekawe, dwójka konsumentów złożyła pozew w imieniu wszystkich klientów, którzy kupili w Starbucksie kawę latte, waniliową latte i dyniową latte.

Benjamin Robles w skardze tłumaczy, że o nieprawidłowościach przekonał się w styczniu 2015 roku. Kupił największą możliwą kawę, a dostał tylko częściowo wypełniony kubek - przekonuje. Robles stwierdził w skardze, że nigdy nie byłby zainteresowany kawą Starbucks, gdyby wiedział, że firma nie nalewa ich do pełna. Jak napisał w pozwie - na "rozczarowującą kawę" wydał 3,95 dolara (w przeliczeniu około 15 złotych).

d3g9hh3

Cały pozew i tłumaczenie nieprawidłowości liczą aż 24 strony. Jak tłumaczą poszkodowani i ich kancelaria - kubki do kawy są po prostu zbyt małe, by pomieścić obiecywaną ilość kawy latte. By wypełnić je zgodnie z menu, napój musiałby być nalany do samego brzegu. Tymczasem bariści w kawiarni mają zostawiać nawet 25 proc. kubka.

Jim Olson, rzecznik amerykańskiego giganta już odpowiedział na zarzuty. W oświadczeniu wysłanym do BuzzFeed zaznacza, że firma wie o pozwie, ale jest przekonana, że sąd nie podzieli zdania rozczarowanych klientów. Dodał, że pozew jest bezpodstawny.

"Jesteśmy dumni, że możemy służyć naszym klientom wysokiej jakości, ręcznie wykonanymi napojami. Informujemy klientów o prawdopodobieństwie odmian w gramaturze kawy" - powiedział Olson.

Zobacz także: * *Europa bez wyjścia. Jeśli nie podpisze kontrowersyjnej umowy z USA, zostanie zepchnięta na margines

d3g9hh3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3g9hh3