WP
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
herbata

Koniec z brytyjskim "five o'clock"? Sprzedaż herbaty na wyspach regularnie spada

Brytyjczycy mogą wkrótce przestać słynąć ze swojego zamiłowania do herbaty, ponieważ spożycie tego napoju na Wyspach spada od kilku lat - pisze The Telegraph.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Koniec z brytyjskim "five o'clock"? Sprzedaż herbaty na wyspach regularnie spada
(WP.PL, Fot: Anokarina/Flickr/CC BY-sa 2.0)
WP

Spożycie herbaty w Wielkiej Brytanii spadło o ponad 20 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat. Ilość sprzedanej herbaty spadnie do 76 mln kg w tym roku z 97 mln kg w 2010 - według badań firmy Mintel.

Sprzedaż herbaty ekspresowej spadła o 17,5 proc. do 66 mln kg w 2014 r. z 80 mln kg w 2012 r.

Pomimo tak dużego spadku sprzedaży herbaty w ciągu pięciu lat jej wartość spadła tylko o 6 proc. to 654 mln funtów. To dzięki różnym, droższym nowościom proponowanym przez producentów.

WP

Głównym powodem spadku spożycia herbaty jest wzrost popularności kawy. Ostatnio nawet brytyjskie puby i fast-foody, które dawniej nie serwowały kawy, teraz stają się prawie kawiarniami.

Według prognoz spadek spożycia herbaty będzie kontynuowany, ale wartość rynku zacznie rosnąć w 2016. Według firmy Mintel, rynek poradzi sobie tworząc innowacyjne produkty premium, które zachęcą konsumentów.

Polub WP Finanse
WP
WP