Rolnicy na tropie przekrętów sklepów. Publikują zdjęcia w sieci
Ziemniaki z Polski czy Francji? Czy cebula aby na pewno jest z krajowych upraw? Sieci handlowe każde niemal warzywo przedstawiają jako polskie i dopiero uważne przeczytanie etykiety wyprowadza z błędu. Dlaczego sklepy to robią? Bo im się opłaca.
O tym, że sieci handlowe sprzedają hiszpańskie truskawki jako polskie, pisaliśmy już rok temu. Michał Kołodziejczyk, lider Agrounii, wyjaśniał w rozmowie z dziennikarzem money.pl, że sprzedawcy regularnie podmieniają etykiety i sprzedają zagraniczne owoce i warzywa jako polskie, bo kary za fałszowanie takich informacji są bardzo niskie. Klienci dużo bardziej lubią kupować produkty z etykietą "wyprodukowano w Polsce", więc taki manewr bardzo się opłaca. Nawet jeśli od czasu do czasu trzeba zapłacić karę.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
Przykładów podawania nieprawdziwych informacji na temat kraju pochodzenia nadal nie brakuje. Rolnicy skupieni wokół Agrounii zwrócili uwagę, że w popularnej sieci handlowej cebula – której nie brakuje przecież w Polsce – jest sprowadzana aż z Egiptu. O tym, że przebyła tak długa drogę, dowie się jednak dopiero klient, który dokładnie zapozna się z etykietą. Duża naklejka informuje bowiem, że to warzywo w stu procentach polskie.
Obejrzyj: Przed eurowyborami Agro Unia zapowiada debatę. "Protesty to nie ta droga"
Z kolei z Francji pochodzą ziemniaki, które inna sieć handlowa sprzedaje jako polskie. Takich przykładów jest z pewnością więcej.
Sklep: to nie nasza wina, ale agencji reklamowej
Przed rokiem pisaliśmy o ziemniakach, które jakoby miały pochodzić z Polski – o czym informowała duża naklejka, choć w rzeczywistości przyjechały do naszych sklepów z Hiszpanii.
- Dopisek "Produkt polski" pojawił się na materiałach bez naszej wiedzy, w wyniku pomyłki pracownika agencji – wyjaśniło wtedy biuro prasowe sieci.
Sieć za swoją pomyłkę przeprosiła. "Nie chciałabym tutaj przerzucać odpowiedzialności na osoby z zewnątrz firmy, gdyż poczuwamy się do przeprosin zarówno naszych klientów, jak i producentów, których nieumyślnie wprowadziliśmy w błąd. Jest nam z tego powodu ogromnie przykro, dlatego, kiedy tylko dowiedzieliśmy się o pomyłce, usunęliśmy wspomniane wcześniej cenówki z naszych sklepów" – napisała przedstawicielka firmy.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl