Trwa ładowanie...

Rolnicy na tropie przekrętów sklepów. Publikują zdjęcia w sieci

Ziemniaki z Polski czy Francji? Czy cebula aby na pewno jest z krajowych upraw? Sieci handlowe każde niemal warzywo przedstawiają jako polskie i dopiero uważne przeczytanie etykiety wyprowadza z błędu. Dlaczego sklepy to robią? Bo im się opłaca.

Rolnicy na tropie przekrętów sklepów. Publikują zdjęcia w sieciŹródło: facebook Agro plotek, fot: Facebook Agro plotek
d2k2g3w
d2k2g3w

O tym, że sieci handlowe sprzedają hiszpańskie truskawki jako polskie, pisaliśmy już rok temu. Michał Kołodziejczyk, lider Agrounii, wyjaśniał w rozmowie z dziennikarzem money.pl, że sprzedawcy regularnie podmieniają etykiety i sprzedają zagraniczne owoce i warzywa jako polskie, bo kary za fałszowanie takich informacji są bardzo niskie. Klienci dużo bardziej lubią kupować produkty z etykietą "wyprodukowano w Polsce", więc taki manewr bardzo się opłaca. Nawet jeśli od czasu do czasu trzeba zapłacić karę.

Przykładów podawania nieprawdziwych informacji na temat kraju pochodzenia nadal nie brakuje. Rolnicy skupieni wokół Agrounii zwrócili uwagę, że w popularnej sieci handlowej cebula – której nie brakuje przecież w Polsce – jest sprowadzana aż z Egiptu. O tym, że przebyła tak długa drogę, dowie się jednak dopiero klient, który dokładnie zapozna się z etykietą. Duża naklejka informuje bowiem, że to warzywo w stu procentach polskie.

Obejrzyj: Przed eurowyborami Agro Unia zapowiada debatę. "Protesty to nie ta droga"

Z kolei z Francji pochodzą ziemniaki, które inna sieć handlowa sprzedaje jako polskie. Takich przykładów jest z pewnością więcej.

Sklep: to nie nasza wina, ale agencji reklamowej

Przed rokiem pisaliśmy o ziemniakach, które jakoby miały pochodzić z Polski – o czym informowała duża naklejka, choć w rzeczywistości przyjechały do naszych sklepów z Hiszpanii.

d2k2g3w

- Dopisek "Produkt polski" pojawił się na materiałach bez naszej wiedzy, w wyniku pomyłki pracownika agencji – wyjaśniło wtedy biuro prasowe sieci.

Sieć za swoją pomyłkę przeprosiła. "Nie chciałabym tutaj przerzucać odpowiedzialności na osoby z zewnątrz firmy, gdyż poczuwamy się do przeprosin zarówno naszych klientów, jak i producentów, których nieumyślnie wprowadziliśmy w błąd. Jest nam z tego powodu ogromnie przykro, dlatego, kiedy tylko dowiedzieliśmy się o pomyłce, usunęliśmy wspomniane wcześniej cenówki z naszych sklepów" – napisała przedstawicielka firmy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2k2g3w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2k2g3w