WP
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
made in poland

Tego zabraniają klientom sklepy. Made in Poland nie do sprawdzenia

Badacze wysłali tajemniczych klientów do kilkunastu sieci handlowych. Mieli skanować produkty, sprawdzając ich pochodzenie. Nie dostali na to zgody nawet w sklepach polskich sieci - pisze "Gazeta Wyborcza".
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Tego zabraniają klientom sklepy. Made in Poland nie do sprawdzenia
(WP.PL, Fot: Fotolia / Gina Sanders)
WP

Badanie zostało przeprowadzone przez agentów TakeTask na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA.

Efekty? Aż w 84 proc. badanych sklepów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety etc.) tajemniczy klienci usłyszeli, że skanować nie mogą. Skanować bez problemów pozwoliło tylko 8 proc. nadanych sklepów. Kolejne 8 proc. wydało zgodę tymczasową (czyt. jednorazową).

Żadnych reguł tu nie było, bo na skanowanie nie godziły się polskie sieci, bądź godziły się czasami.

WP

Dlaczego sklepy odmawiały? Anna Ruman z instytutu badawczego ABR SESTA twierdzi, że zadziałał zwykły strach. - W większości przypadków rozmowa odbywała się z pierwszym napotkanym pracownikiem ochrony lub ekspedientem, a nie osobą decyzyjną (...). Te osoby na wszelki wypadek odmawiają zgody, bo boja się odpowiedzialności przed przełożonymi - przypuszcza Ruman.

Czy polskość produktu jest ważna? Z badań ABR SESTA wynika, że dla 85 proc. respondentów liczy się wysoka jakość produktu. Nieco więcej zwraca uwagę na jego atrakcyjną cenę. Na pochodzenie produktu zwraca uwagę mniej niż 50 proc. respondentów.

Polub WP Finanse
WP
WP