Trwa ładowanie...
Informacja prasowa

Zastosowanie narzędzi elektronicznych na rynku B2B

W oparciu o badanie rynku „Kupiec i dostawca kreatorami wartości” przeprowadzone w tym roku przez spółkę Marketplanet wyróżnić można trzy aspekty, na które Kupujący zwrócili swoją uwagę. Należą do nich: komunikacja elektroniczna z dostawcami (27,01%), dostęp do informacji analitycznych (20,44%) oraz dostęp do bazy wiedzy (16,79%).

Share
Zastosowanie narzędzi elektronicznych na rynku B2B
Źródło: Fotolia, Fot: Kurhan
d3zmpgp

W oparciu o badanie rynku „Kupiec i dostawca kreatorami wartości” przeprowadzone w tym roku przez spółkę Marketplanet wyróżnić można trzy aspekty, na które Kupujący zwrócili swoją uwagę. Należą do nich: komunikacja elektroniczna z dostawcami (27,01%), dostęp do informacji analitycznych (20,44%) oraz dostęp do bazy wiedzy (16,79%).

Skupmy się na początek na najniższym odsetku procentowym, czyli dostępem do bazy wiedzy. Hasło to ma dosyć obszerne znaczenie, ale w zasadzie chodzi głównie o eliminację papierowej formy dokumentacji, a w związku z tym przeniesieniem jej na elektroniczne nośniki. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim trwałością, bezpieczeństwem i stałym dostępem do interesujących nas treści. Szeroko pojęta „papierologia” jest uciążliwym elementem każdego przedsiębiorstwa, dlatego coraz większa ilość firm wdraża systemy elektronicznego obiegu dokumentacji.

d3zmpgp

Dostęp do informacji zajmuje drugie miejsce w rankingu. Oczywiste jest, że możliwość wglądu do danych analitycznych znacznie ułatwia współpracę i wybór potencjalnych dostawców. Pomimo możliwości weryfikacji kontrahenta na obszarze finansowym spotykamy się z wieloma ograniczeniami. Poszukując interesujących nas informacji zyskujemy sposobność wglądu do rejestru KRS oraz publikowanych raportów okresowych. Jednakże nie każde przedsiębiorstwo ma obowiązek ich ujawniania. Narzędzia analityczne Business Intelligence nie są upowszechnione. Istnieją jednak firmy produkujące oprogramowanie, które wykonują dokładną weryfikację oraz pozyskują wszelkie niezbędne dane dotyczące istnienia i działalności przedsiębiorstwa.

Przechodząc do sedna, kluczowym elementem jest komunikacja z dostawcą. Dlaczego jest tak ważna? Bo z elektronicznej formy zapytań korzysta coraz więcej firm w Polsce. Jest to najpopularniejsza, najłatwiejsza, a jednocześnie najtańsza i najszybsza forma kontaktu z potencjalnym usługobiorcą. W ten sposób możemy prowadzić negocjacje oraz uzyskiwać potrzebne informacje. Ponadto komunikacja elektroniczna w dzisiejszych czasach jest dostępna niezależnie od lokalizacji i czasu, wystarczy połączenie z internetem. Firmy bez obaw mogą korzystać z elektronicznych kanałów komunikacji, gdyż w dobie XXI w. zabezpieczenia są niemalże nie do przełamania. Elektroniczne transakcje zamykające cały proces w ramach wirtualnej rzeczywistości są szyfrowane i przede wszystkim bezpieczne. Współczesne przedsiębiorstwa idąc z duchem czasu przerzucają się na elektroniczną formę bytu, wiele z nich pozostaje już tylko w sieci. Niejednokrotnie brak wirtualnego kontaktu wyklucza możliwość podjęcia współpracy.

OnePlace skupia w sobie wszystkie powyższe założenia i wytyczne. Ideą jest stworzenie innowacyjnego rynku B2B, opartego stricte o zapotrzebowanie rynku. Poza standardowymi narzędziami możemy tu odnaleźć ponadto takie rozwiązania jak: czat w czasie trwania aukcji, repozytorium dokumentów, skuteczne źródło promocji dla swojej firmy, możliwość poszerzania relacji biznesowych i rozwojowych. System jest obecnie jedynym miejscem rozpościerającym tego typu możliwości dla wszystkich Klientów w Polsce.

d3zmpgp

Podziel się opinią

Share
d3zmpgp
d3zmpgp