Aldi i Lidl szykują ekspansję na Wyspach Brytyjskich
Aldi i Lidl kontrolują obecnie 10 procent rynku detalicznego w Wielkiej Brytanii, a w tym roku ich udział w rynku wzrośnie o 1,4 proc.
04.01.2016 | aktual.: 04.01.2016 12:38
Niemieckie sieci detaliczne coraz mocniej nacierają na Wyspy Brytyjskie. Aldi zamierza w 2016 r. otworzyć w Wielkiej Brytanii 80 swoich nowych sklepów, o 23 procent więcej niż w 2015 - podał "Sunday Times".
Niemiecka sieć detaliczna będzie mieć w ten sposób ponad 700 swoich sklepów. Jonathan Neale, dyrektor zarządzający Aldi UK mówi, że 2015 był dla Aldi doskonałym rokiem.
- Obserwujemy stałe zmiany w zwyczajach zakupowych brytyjskich konsumentów. Oni wiedzą, że mogą dostać u nas wszystkie produkty, które chcą, po znacznie niższych cenach niż w innych supermarketach - wskazuje Neale.
Kilka tygodni temu główny rywal Aldi, również niemiecki - Lidl przedstawił swoje plany wzrostu sieci na brytyjskim rynku i tworzenia rocznie 50 nowych sklepów w tym kraju zamiast planowanych wcześniej 40.
Aldi i Lidl kontrolują obecnie 10 procent rynku detalicznego w Wielkiej Brytanii, a w tym roku ich udział w rynku wzrośnie o 1,4 proc.