Amerykanie już nie kochają Coca-Coli? Częściej wybierają wodę

Sprzedaż wody w Stanach Zjednoczonych wzrasta, bo coraz więcej Amerykanów zastępuje nią napoje gazowane. Czy Pepsi i Coca-Cola mają się czego bać?

Amerykanie już nie kochają Coca-Coli? Częściej wybierają wodę
Źródło zdjęć: © WP.PL | tuchodi/Flickr/CC BY 2.0

28.08.2015 11:07

Sprzedaż wody butelkowanej w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 7 proc. w zeszłym roku i jeśli tempo to zostanie utrzymane przewyższy sprzedaż gazowanych napojów - podaje firma badająca rynek napojów Beverage Marketing.

Firma Nestle, która w Stanach ma dwie marki wody, Pure Life i Poland Spring, jest trzecia na rynku pod względem sprzedaży napojów bezalkoholowych właśnie dzięki wodzie.

To nie jest zbyt dobra wiadomość dla Coca-Coli i Pepsi, bo chociaż one także sprzedają swoje wody, to wolałyby sprzedawać więcej napojów gazowanych.

Cena wody spadła w ciągu ostatnich dziesięciu lat, podczas gdy cena napojów gazowanych wzrosła. Pomimo to na rynku pojawia się coraz więcej firm chcących sprzedać produkt, który większość ludzi może mieć za darmo.

Źródło artykułu:PAP
wodanapoje gazowanecoca-cola
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)