Amerykanie kochają japońskie auta i luksus, ale satysfakcja spada
Amerykanie kochają japońskie auta i te wybierają częściej niż rodzime marki - wynika z danych IHS Automotive.
26.08.2015 | aktual.: 27.10.2015 16:29
Częściej wybierają też luksusowe samochody, a preferowanego wcześniej przez nich Mercedesa Benza zastąpił luksusowy Lexus. Spośród rodzimych koncernów największym uznaniem cieszą się zaś na amerykańskim rynku samochody Forda, który wyprzedza General Motors i Chryslera.
Amerykanie dłużej też posiadają swoje samochody - to średnio 11,5 roku. Jednak, jak pokazują dane American Customer Satisfaction Index (ACSI) mieszkańcy USA są coraz mniej zadowoleni ze swoich samochodów. Od trzech lat systematycznie spada poziom satysfakcji amerykańskich konsumentów związany z ich autami.
Powód? To największa w historii akcja wycofywania do przeglądu samochodów ze stwierdzonymi defektami oraz rosnące w USA ceny samochodów.
- W ciągu ostatnich 10 lat niezawodność produkowanych aut poprawiła się, jednak liczba wzywanych do serwisu samochodów wzrosła do rekordowego poziomu - wskazuje prezes i założyciel ACSI Claes Fornell.
- To nie powinno się zdarzyć w czasach, gdy koncerny wykorzystują bardzo nowoczesne technologie produkcyjne. Ma to swoje negatywne konsekwencje dla bezpieczeństwa kierujących, podwyższa koszty i zmniejsza satysfakcję klientów - dodaje. W II kwartale 2015 r. w USA o 40 proc. wzrosła liczba wzywanych do przeglądu aut ze stwierdzonymi usterkami produkcyjnymi, m.in. z wadliwymi komponentami poduszek powietrznych firmy Takata.
Do serwisów wzywani byli właściciele samochodów 11 marek, m.in. BMW, Chrysler, Daihatsu, Dodge, Ford, Honda, Lexus, Mitsubishi, Nissan i Toyota.
Tak duża akcja serwisowa to wydarzenie w branży motoryzacyjnej bez precedensu. W sumie do serwisów, na usunięcie wadliwych komponentów poduszek powietrznych, zostało wezwanych 33,8 mln samochodów, w tym w USA 17 mln.
Zobacz także: * *Najlepiej sprzedające się gry w USA. Polskie produkcje w czołówce!