Kupujemy coraz więcej biletów przez internet

Z danych serwisu eBilet.pl wynika, że wartość internetowego rynku sprzedaży biletów na imprezy, wydarzenia kulturalne i sportowe w ubiegłym roku sięgała 500 mln zł. Ten rok ma być jeszcze lepszy, bo według ekspertów serwisu sprzedającego bilety online rynek zanotuje 20 proc. wzrost.

Kupujemy coraz więcej biletów przez internet
Źródło zdjęć: © WP.PL | Giuseppe Leto Barone / Flickr (CC BY-ND 2.0)

11.02.2016 16:54

Do tej pory największym zainteresowaniem w Polsce cieszyły się widowiska rodzinne, festiwale muzyczne, koncerty i imprezy sportowe.

- Internetowy rynek sprzedaży biletów w Polsce rozwija się szybko i drzemie w nim potencjał. Z naszych analiz wynika, że sezon 2016 powinien przynieść obroty większe o około 20 proc. niż w 2015. Dane szacunkowe opieramy m.in. na tempie wzrostu sprzedaży własnej i odnosimy do zapowiedzi płynących z branży - komentuje Jacek Zabielski z eBilet.pl.
Jak wynika z danych serwisu bilety w internecie najczęściej kupują osoby w wieku 25-34. Stanowią one prawie 40 proc. klientów serwisu. Jedna czwarta to internauci od 18 do 24 roku życia. Co piąty użytkownik jest w wieku 35-44. Resztę (15 proc.) stanowią osoby powyżej 45 roku życia.
Wejściówki w sieci częściej kupują panowie (58 proc.) niż panie (42 ) z dużych miast Polski. Osoby z Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia stanowią blisko 60 proc. wszystkich klientów serwisu.

eBilet.pl współpracuje z ponad tysiącem organizatorów imprez w Polsce i jest liderem rynku sprzedaży biletów online w naszym kraju.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)