Lidl rusza z nową akcją. Przebije hit z Biedronki?

Lidl rozdaje od dzisiaj figurki-zabawki w kształcie warzyw i owoców. lAkcja o nazwie Stikeez do złudzenia przypomina akcję ze Świeżakami w Biedronce. Sieć utrzymuje jednak, że chce jedynie promować zdrowe postawy wśród dzieci.

Lidl rusza z nową akcją. Przebije hit z Biedronki?
Źródło zdjęć: © Eastnews | Wlodzimierz Wasyluk/ Eastnews

06.02.2017 | aktual.: 06.02.2017 11:49

Lidl rozdaje od dzisiaj figurki-zabawki w kształcie warzyw i owoców. Akcja do złudzenia przypomina akcję ze Świeżakami w Biedronce. Sieć utrzymuje jednak, że chce jedynie promować zdrowe postawy wśród dzieci.

"Co zrobić, aby dzieci pokochały owoce i warzywa? Przegoń nudę z kuchni i zacznij się dobrze bawić" - reklamuje się dyskont. Niemiecka sieć już po raz drugi rusza z akcją rozdawania Stikeezów.

Dotychczas te małe gumowe zabawki przedstawiały kosmiczne stworki, teraz są to figurki warzyw i owoców: ogórka, marchewki, pomidora czy banana. Każda postać ma imię oraz charakterystykę. Jabłko to Pom, który jest śmiały i pewny siebie, a kiwi to Mipo, które cechuje pilność i upór. Klienci będą mogli je otrzymać, za zakupy za minimum 40 zł. Jeśli w ich koszyku znajdzie się warzywo lub owoc, dostaną jeszcze jedną figurkę.

- Jest to unikatowa, dostępna do zdobycia tylko w Lidlu kolekcja 24 małych, gumowych figurek warzyw i owoców, które dzięki przyssawkom można przykleić do różnych powierzchni - podaje Lidl. W sklepach już do kupienia będą specjalne planszowe gry do zabawy ze Stikeezami oraz woreczki do ich przechowywania.

Akcja do złudzenia przypomina promocję Biedronki ze Świeżakami. Tam zbierało się naklejki, by otrzymać pluszaka. Punkty były przyznawane za zakupy również za minimum 40 zł, a dodatkowe można było odebrać kupując świeże warzywa. Wszystko skończyło się niezbyt szczęśliwie, bo popularność programu przerosła oczekiwania Biedronki, przez co w sklepach zabrakło maskotek.

Lidl z promocją startuje 6 lutego i od razu zabezpiecza się przed ewentualnymi podobnymi problemami. Regulamin mówi, że trwa ona "do wyczerpania zapasów, lecz nie dłużej niż do dnia 5 marca".

Sieć twierdzi też, że nie nawiązuje w swojej akcji do biedronkowych Świeżaków. Jest to bowiem część działań Lidla propagujących zdrowy styl życia. W zeszłym tygodniu dyskont poinformował, że chce do 2025 roku zredukować o 20 proc. poziom cukru i soli w produktach marek.

- Wierzymy, że ważne jest nie tylko to, co sprzedajemy, lecz także to, jaką postawę przyjmujemy jeśli chodzi o edukację żywieniową. Dlatego konsekwentnie realizujemy zaplanowane działania na rzecz zwiększania świadomości Polaków w zakresie zdrowego odżywiania - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidla.

Z kolei Biedronka podobne działania prowadzi już od blisko dwóch lat razem z Instytutem Żywności i Żywienia. W ramach współpracy powstała m.in. seria przekąsek o dokładnie wyliczonej liczbie kalorii (np. pudełka z rodzynkami) czy zmniejszono ilość soli i cukru w produktach marek własnych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (124)