List nie doszedł? To nie problem polskiej poczty

Wyższe ceny, monopol na obsługę sądów i administracji, a do tego brak odszkodowań za niedostarczone listy - tak zmienia się operator - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

List nie doszedł? To nie problem polskiej poczty
Bartosz Wawryszuk

21.02.2017 06:53

Przesyłki nierejestrowane, czyli zwykłe listy, pocztówki, czy druki to działka pocztowa, która z roku na rok się kurczy. Mimo to przychody z tej usługi lekko rosną. A Poczta Polska chciałaby je jeszcze zwiększyć.

Stąd właśnie najnowsza podwyżka cen i plan usunięcia przepisu, który pozwalał konsumentom na reklamowanie niedostarczonych zwykłych przesyłek, czyli takich co do których konsument nie ma dowodu nadania. Pocztowcy argumentują, że przepis jest często nadużywany, m.in. przez firmy, co wygląda w niektórych przypadkach na wyłudzenia.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (161)