Nowe menu w McDonald's od stycznia. Podreperuje finanse koncernu?
Wprowadzenie taniego menu to kolejny krok McDonald's w kierunku odzyskania utraconej wiodącej pozycji na rynku sieci fast food w USA.
17.11.2015 | aktual.: 17.11.2015 13:18
Franczyzobiorcy McDonald's w USA pozytywnie zaopiniowali plan wprowadzenia nowego taniego menu w restauracjach sieci. Klienci muszą jednak poczekać na nie do 4 stycznia 2016 r. - informuje portal Nation's Restaurant News.
Doniesienia o planach wprowadzenia nowego taniego menu do restauracji McDonald's, które miałoby zastąpić słynne "Dollar Menu", pojawiły się już w październiku br. Decyzja o realizacji tych planów była jednak uzależniona od tego, jak ocenią je franczyzobiorcy. Teraz już wiadomo, że nowa oferta zyskała ich akceptację - informuje Serwis Nation's Restaurant News, monitorujący branżę restauracyjną w USA.
Nowe menu o nazwie "McPick 2" pojawi się w lokalach McDonald's na terytorium USA 4 stycznia 2016 r. Jego idea zakłada możliwość zakupu za 2 dolary dwóch dowolnych produktów z listy czterech drobnych przekąsek, na której znalazły się kanapki McDouble i McChicken, małe frytki oraz Mozzarella Sticks (paluszki z sera mozzarella w panierce). W tym kształcie nowe menu dostępne będzie do 8 lutego. Po tej dacie koncern zdecyduje o jego ewentualnej modyfikacji w oparciu o reakcje konsumentów i wyniki sprzedaży.
Wprowadzenie taniego menu to kolejny krok McDonald's w kierunku odzyskania utraconej wiodącej pozycji na rynku sieci fast food w USA. Dotychczasowe działania na tym polu - z całodobową ofertą śniadaniową na czele - przynoszą zadowalające efekty: w III kwartale br. sprzedaż w porównywalnych restauracjach McDonald's w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 0,9 proc. w ujęciu rocznym.