Piwo króluje na grillu i trafia na wesela

Spośród okazji do picia piwa w Polsce niezmiennie króluje grill, bo z piwem łączy go aż 98 proc. osób. Jednak grillowi rośnie konkurencja, bo trunek z pianką coraz śmielej wkracza na przyjęcia weselne. Jeszcze do niedawna na weselu było ono czymś niewyobrażalnym, dziś aż 71 proc. Polaków nie ma nic przeciwko - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej.

Piwo króluje na grillu i trafia na wesela
Pixabay.com/Domena publiczna

26.05.2016 16:09

- Spożycie piwa w Polsce to rocznie średnio 98 litrów na osobę. Z tego wynika, że Polacy bardzo lubią piwo i sięgają po nie dość często - mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej, w komunikacie omawiającym badanie "Piwna Polska pod lupą".

Polacy zdecydowanie najczęściej wybierają piwo krajowe, bo aż 78 proc. mężczyzn i 58 proc. kobiet sięga po trunek warzony w Polsce, przedkładając je nad czeskie i niemieckie.

Piwa czeskie i niemieckie są dopiero na kolejnych miejscach na liście upodobań polskich piwoszy. Przeciętna ilość piwa wypijanego w tygodniu to od 0,5 do 1 l - tak deklaruje 27 proc. respondentów. Najczęściej piwo otwierane jest około godziny 19.30. Aż 54 proc. badanych od czasu do czasu sięga po nie do kolacji.
Polacy najchętniej piją piwo z butelki. Tak robi aż 43 proc. mężczyzn i 31 proc. kobiet. Piwo do kufla przelewa 23 proc. badanych mężczyzn i 19 proc. płci pięknej. Piwo ze szklanki pije zdecydowanie więcej kobiet (37 proc.) niż mężczyzn (19 proc.).

Spośród przebadanych 51 proc. uważa, że piwo można wypić podczas pierwszej randki. Kto wówczas stawia piwo? Tutaj nasi rodacy, zarówno panowie (65 proc.), jak i panie (58 proc.), są tradycjonalistami: osobą, która płaci, powinien być mężczyzna. Kiedy jednak trzeba piwo postawić, np. podczas wyjścia ze znajomymi, Polacy nie są zbyt hojni. Najczęściej jesteśmy skłonni wydać na to 20 zł (22 proc. odpowiedzi).

Gdyby zaproponować naszym rodakom wypicie piwa ze swoimi ulubionymi sportowcami, to panowie wybraliby narodową drużynę piłkarską (37 proc.), zaś panie zdecydowanie wolałyby sączyć chmielowy napój w towarzystwie reprezentacji siatkarzy (44 proc.). Najmniej atrakcyjnymi kompanami do kufelka okazała się polska drużyna koszykówki, bo wskazało ją zaledwie 2 proc. respondentów obu płci.

Badanie "Piwna Polska pod lupą" zrealizowała firma badawcza ARC Rynek i Opinia. Zostało ono przeprowadzone w pierwszej połowie kwietnia 2016 roku na grupie 308 osób. Raport opracowała firma Double Brand.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)