Rosną internetowe wydatki na walentynki
Rosną walentynkowe wydatki klientów sklepów internetowych. Jak wynika z ankiety przygotowanej przez internetową porównywarkę Ceneo. pl, 40 proc. klientów zamierza wydać na prezent dla swojej "walentynki" od 100 do 300 zł. W ubiegłym roku wydatki były niższe, gdyż 66 proc. klientów nie zamierzało wydać więcej niż 100 zł.
11.02.2016 16:19
W tym roku wydatki przekraczające 500 zł zadeklarowało 28 proc. osób, a 5 proc. nawet powyżej 500 zł.
Walentynki obchodzi 54 proc. e-klientów. Lubią to święto, bo to miła tradycja (50 proc.), która mobilizuje, by w codziennym pośpiechu znaleźć czas dla bliskiej osoby (18 proc.), spędzić romantyczny dzień z partnerem (30 proc.) i sprawić bliskiej osobie niespodziankę (34 proc.).
Jak będziemy obchodzić tegoroczne Walentynki? Większość (58 proc.) kupi prezent, połowa dodatkowo wyjdzie do restauracji, kina lub teatru. To znacząca różnica w stosunku do poprzedniego roku - wtedy spora grupa stawiała na własnoręcznie wykonane prezenty lub domowe romantyczne kolacje. W tym roku staliśmy się bardziej leniwi i stawiamy na gotowe rozwiązania podpowiadane przez sklepy, restauratorów i instytucje kulturalne.
Nie jest tajemnicą, że przeszczepiony na polski grunt Dzień Zakochanych przynosi wzrost przychodów w handlu i usługach. Ruch w e-sklepach wzrasta w przedwalentynkowym okresie nawet o jedną piątą, a wszyscy sprzedawcy walczą, by uszczknąć dla siebie jak największy kawałek walentynkowego tortu.
Według Ceneo.pl w tym roku najczęściej kupowanymi prezentami będą perfumy i kosmetyki, bielizna, a także erotyczne gadżety i akcesoria. O wiele mniej osób niż przed rokiem (spadek z 23 do 15 proc.) stawia na walentynkowy gadżet.