Trwa ładowanie...

Sieć sklepów Mothercare zniknie z Polski w ciągu kilku miesięcy

Według informacji Retailnet, likwidacja ma związek z wygaśnięciem licencji dla Alshaya Polska, która odpowiadała za zarządzanie sklepami w kraju.

Sieć sklepów Mothercare zniknie z Polski w ciągu kilku miesięcyFot: Jorge Andrés Calderón / Flickr (CC BY 2.0)
d1nj53d
d1nj53d

Brytyjski producent odzieży dziecięcej likwiduje sklepy w naszym kraju. Przegrał konkurencję z innymi markami. Mothercare musi zmierzyć się też ze spadającym zaufaniem ze strony inwestorów.

"Drodzy Klienci, Z przykrością informujemy o podjętej decyzji likwidacji sklepów Mothercare w Polsce. Obecnie funkcjonujące sklepy będą zamykane w ciągu najbliższych miesięcy. Dokładne terminy zamknięć będziemy przekazywać Wam na bieżąco" - czytamy na profilu Mothercare na Facebooku.

Marka znana głównie ze sprzedaży odzieży dla dzieci rozpoczęła proces zamykania sklepów już kilka miesięcy temu. Wycofała kilka salonów m.in. z Warszawy, Wrocławia i Poznania. Cała sieć liczy obecnie kilkanaście punktów w największych miastach.

Według informacji Retailnet, likwidacja ma związek z wygaśnięciem licencji dla Alshaya Polska, która odpowiadała za zarządzanie sklepami w kraju. O szczegóły likwidacji sieci poprosiliśmy przedstawicieli Alshaya, ale do momentu publikacji nie uzyskaliśmy żadnego komentarza.

d1nj53d

Brak oficjalnych informacji o powodach nieprzyznania licencji wywołuje spekulacje o możliwych trudnościach finansowych i zderzeniu z dużą konkurencją na krajowym rynku. Do tego osiąganiu zysków przeszkadzałyby nowe przepisy nakładające na detalistów podatek od obrotu.

Z oficjalnego komunikatu Mothercare wynika, że marka całkowicie nie zniknie z rynku. "Pracujemy nad dalszymi planami obecności marki na rynku. Wszelkie szczegóły podamy tak szybko, jak to będzie możliwe" - czytamy na profilu firmy na Facebooku.

Mothercare rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku. Obecnie posiada ponad 1200 sklepów w 54 krajach. Jej siedziba znajduje się w Wielkiej Brytanii. Tam też jest notowana na giełdzie. Notowania akcji od połowy ubiegłego roku systematycznie spadają, co sugeruje, że inwestorzy obawiają się o możliwość generowania zysków w najbliższej przyszłości. W lipcu wartość rynkowa firmy sięgała pół miliarda funtów. Teraz spadła poniżej 350 mln.

W Polsce zarządzaniem siecią Mothercare zajmowała się spółka Alshaya Poland, która jest częścią międzynarodowej grupy Alshaya z siedzibą w Kuwejcie. Oprócz Mothercare ma w portfelu m.in. takie marki jak: TOPSHOP, Dorothy Perkins i Victoria's Secret.

d1nj53d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1nj53d