Sieć sklepów Mothercare zniknie z Polski w ciągu kilku miesięcy

Według informacji Retailnet, likwidacja ma związek z wygaśnięciem licencji dla Alshaya Polska, która odpowiadała za zarządzanie sklepami w kraju.

Obraz
Jorge Andrés Calderón / Flickr (CC BY 2.0)
Damian Słomski

Brytyjski producent odzieży dziecięcej likwiduje sklepy w naszym kraju. Przegrał konkurencję z innymi markami. Mothercare musi zmierzyć się też ze spadającym zaufaniem ze strony inwestorów.

"Drodzy Klienci, Z przykrością informujemy o podjętej decyzji likwidacji sklepów Mothercare w Polsce. Obecnie funkcjonujące sklepy będą zamykane w ciągu najbliższych miesięcy. Dokładne terminy zamknięć będziemy przekazywać Wam na bieżąco" - czytamy na profilu Mothercare na Facebooku.

Marka znana głównie ze sprzedaży odzieży dla dzieci rozpoczęła proces zamykania sklepów już kilka miesięcy temu. Wycofała kilka salonów m.in. z Warszawy, Wrocławia i Poznania. Cała sieć liczy obecnie kilkanaście punktów w największych miastach.

Według informacji Retailnet, likwidacja ma związek z wygaśnięciem licencji dla Alshaya Polska, która odpowiadała za zarządzanie sklepami w kraju. O szczegóły likwidacji sieci poprosiliśmy przedstawicieli Alshaya, ale do momentu publikacji nie uzyskaliśmy żadnego komentarza.

Brak oficjalnych informacji o powodach nieprzyznania licencji wywołuje spekulacje o możliwych trudnościach finansowych i zderzeniu z dużą konkurencją na krajowym rynku. Do tego osiąganiu zysków przeszkadzałyby nowe przepisy nakładające na detalistów podatek od obrotu.

Z oficjalnego komunikatu Mothercare wynika, że marka całkowicie nie zniknie z rynku. "Pracujemy nad dalszymi planami obecności marki na rynku. Wszelkie szczegóły podamy tak szybko, jak to będzie możliwe" - czytamy na profilu firmy na Facebooku.

Mothercare rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku. Obecnie posiada ponad 1200 sklepów w 54 krajach. Jej siedziba znajduje się w Wielkiej Brytanii. Tam też jest notowana na giełdzie. Notowania akcji od połowy ubiegłego roku systematycznie spadają, co sugeruje, że inwestorzy obawiają się o możliwość generowania zysków w najbliższej przyszłości. W lipcu wartość rynkowa firmy sięgała pół miliarda funtów. Teraz spadła poniżej 350 mln.

W Polsce zarządzaniem siecią Mothercare zajmowała się spółka Alshaya Poland, która jest częścią międzynarodowej grupy Alshaya z siedzibą w Kuwejcie. Oprócz Mothercare ma w portfelu m.in. takie marki jak: TOPSHOP, Dorothy Perkins i Victoria's Secret.

Wybrane dla Ciebie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
To hit cmentarzy. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby ich wycofanie"
To hit cmentarzy. "Najlepszym rozwiązaniem byłoby ich wycofanie"
1900 wakatów. Biedronka rekrutuje w całym kraju. Oto stawki na start
1900 wakatów. Biedronka rekrutuje w całym kraju. Oto stawki na start
Podwyżki w mieście wojewódzkim. Radni za wyższymi podatkami
Podwyżki w mieście wojewódzkim. Radni za wyższymi podatkami
Szukają ludzi do pracy. Oferują 115 tys. zł i mieszkanie za darmo
Szukają ludzi do pracy. Oferują 115 tys. zł i mieszkanie za darmo
Ktoś chciał zrobić krzywdę dzieciom. Śledztwo stanęło. Oto dlaczego
Ktoś chciał zrobić krzywdę dzieciom. Śledztwo stanęło. Oto dlaczego
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Ksiądz nielegalnie zamontował fotowoltaikę. Teraz musi ją usunąć
Ksiądz nielegalnie zamontował fotowoltaikę. Teraz musi ją usunąć