UOKiK ukarał dwie firmy sprzedaży bezpośredniej z Wielkopolski
Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji ukarał firmy za ukrywanie handlowego celu prezentacji i utrudnianie odstąpienia do umowy - poinformował UOKiK w piątkowym komunikacie.
29.05.2015 | aktual.: 29.05.2015 15:11
Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji ukarał firmy Medic Splendor i Gold Life z Wielkopolski za ukrywanie handlowego celu prezentacji i utrudnianie odstąpienia do umowy - poinformował UOKiK w piątkowym komunikacie.
"W toku postępowania wobec Medic Splendor urząd ustalił, że przedsiębiorca zaprasza na pokazu oferowanych przez siebie produktów, nie ujawniając przy tym ich handlowego celu. Konsumenci byli tylko informowani, że spotkanie będzie dotyczyło tematyki zdrowia - sposobów radzenia sobie z bólem. Z uzyskanych przez Urząd informacji wynika również, że żadnego z pokazów nie prowadził lekarz" - poinformowała Agnieszka Ciucias z delegatury UOKiK w Poznaniu.
Przedstawiciele tej firmy nie podawali informacji, że w trakcie spotkania odbędzie się także prezentacja garnków. UOKiK zakwestionował ukrywanie handlowego celu prezentacji i nałożył na Medic Splendor ponad 11 tys. zł kary.
Drugim przedsiębiorcą ukaranym przez UOKiK karą w wysokości blisko 3,5 tys. zł jest firma Gold Life. "Przedsiębiorca ten utrudniał konsumentom odstąpienie od umowy oraz sugerował, że jedynie robiąc u niego zakupy konsument ma prawo do zwrotu towaru. Tymczasem przy zakupie towaru na pokazie, poza lokalem przedsiębiorcy, zawsze przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy. Mamy na to 14 dni" - poinformowała Ciucias.
Decyzje UOKiK są prawomocne.