Walmart zmienia strategię. Mniej ketchupu i niższe półki
Sieć już obcięła o 2,5 tysiąca ofertę produktów dostępnych w swoich sklepach, ale nadal można w Walmart nabyć 120 tysięcy różnych towarów.
27.10.2015 | aktual.: 27.10.2015 13:39
Mniej ketchupu i niższe półki - znana sieć marketów wprowadza zmiany. Walmart chce ułatwić zakupy swoim klientom - pisze " The Wall Street Journal".
Detalista postanowił zmniejszyć liczbę produktów, które oferuje w swoich gigantycznych supercentrach. Na przykład zamiast sprzedawać ketchup tej samej marki w sześciu różnej wielkości opakowaniach, teraz Walmart będzie oferować ten sam ketchup tylko w jednym lub dwóch "wydaniach".
Sieć już obcięła o 2,5 tysiąca ofertę produktów dostępnych w swoich sklepach, ale nadal można w Walmart nabyć 120 tysięcy różnych towarów.
Walmart zdecydował też o zmianie estetyki w swoich placówkach. Firma obniżyła wysokość półek o około 30 centymetrów, aby kupujący widzieli cały sklep, kiedy wędrują wzdłuż regałów z towarami.
Może się wydawać, że są to małe zmiany, ale, jak oceniają eksperci, sieć może stracić na tym setki milionów dolarów rocznej sprzedaży.
Walmart już obniżył swoje roczne prognozy zysku w tym roku i ocenia, że zysk może spaść o 12 proc., a sprzedaż pozostanie bez zmian wobec 2014 roku. Jeszcze w lutym sieć prognozowała na 2015 r. wzrost sprzedaży o 1-2 procent.