Za wcześnie na prezenty świąteczne? Wręcz przeciwnie, sezon startuje
Choć często narzekamy na przedwczesne dekoracje w sklepach, to prezenty bożonarodzeniowe kupujemy już pod koniec lata - wynika z badań przeprowadzonych przez CreditCards.com i Rubicon Project.
18.09.2015 | aktual.: 18.09.2015 15:53
Konsumenci lubią narzekać na coraz wcześniejszą inaugurację sezonu świątecznego w sklepach, ale większość z nich zaczyna kupować bożonarodzeniowe prezenty już pod koniec lata.
Z badania przeprowadzonego przez amerykański serwis internetowy CreditCards.com, oferujący ranking i porównywarkę kart kredytowych, wynika, że ok. 1/7 mieszkańców USA (czyli 32 mln ludzi) już rozpoczęła kupowanie świątecznych prezentów. Co więcej, aż 4,6 mln konsumentów zakończyło już sprawunki.
Z kolei z danych zebranych przez firmę Rubicon Project, dostarczającą rozwiązań w zakresie reklamy cyfrowej, wynika, że sezon bożonarodzeniowych zakupów zainaugurowała aż 1/3 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.
Eksperci CreditCards.com zauważają, że o świątecznych zakupach najwcześniej zaczynają myśleć dziadkowie. Aż 7 proc. respondentów w wieku 65 lat i więcej potwierdziło, że zakończyło już kupowanie prezentów. W przypadku osób w wieku 64 lat i mniej takiej odpowiedzi udzieliło 1 proc. respondentów.
Z badania wynika również, że planowanie bożonarodzeniowych zakupów z wyprzedzeniem (kiedy w sklepach pojawiają się oferty promocyjne) ma związek z niższymi dochodami. Spośród osób zarabiających co najmniej 75 tys. dolarów rocznie tylko 19 proc. deklaruje, że chce nabyć wszystkie podarunki przed 1 grudnia. W przypadku osób o rocznych dochodach na poziomie 30 tys. dolarów odsetek ten wynosi 30 proc.