Facebook chce promować małe firmy
Swoje konta na tym portalu społecznościowym ma obecnie około 40 mln małych przedsiębiorstw.
29.04.2015 | aktual.: 29.04.2015 20:30
Facebook ogłosił w środę, że będzie pomagać małym firmom w promowaniu swej działalności na portalu społecznościowym. Jednocześnie poinformowano, że swoje konta na Facebooku ma obecnie ok. 40 mln małych przedsiębiorstw; w czerwcu 2014 r, było ich 30 mln.
Przedstawiciele koncernu podkreślają, że z tej liczby zaledwie 2 mln firm zainwestowało w reklamę na portalu. Mimo tego dyrektor Facebooka ds. małego biznesu w Ameryce Północnej Johnatan Czaja zwrócił uwagę, że tworzenie profili to nie tylko sposób na łatwe dotarcie z ofertą do klientów.
- Zaistnienie na Facebooku jest samo w sobie poważnym kapitałem - ocenił Czaja.
Koncern zapowiedział, że będzie w najbliższym czasie organizować spotkania dla przedstawicieli małego biznesu w różnych miastach Stanów Zjednoczonych. Jednocześnie zapewnia, że przedsiębiorcy obecni na portalu dostaną możliwość bezpośredniego kontaktu z działem obsługi klienta za pomocą specjalnego czata. Ma to być odpowiedź Facebooka na apele przedsiębiorców z całego świata.
Wsparcie będzie dostępne w najbliższych miesiącach dla użytkowników z USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W kolejnych miesiącach planowane jest rozszerzenie usługi na inne państwa. Do tej pory wszelkie sprawy techniczne czy reklamacje na działanie usług reklamowych trzeba było zgłaszać za pomocą poczty elektronicznej.
Facebook nie tylko chce wspierać biznes, ale jak wynika z badań daje nieźle zarobić. W USA najlepiej pracować dla Facebooka, no ewentualnie dla Google'a - wynika z badań PayScale.
Średnia płaca pracownika Facebooka, po 5 latach pracy, wynosi bowiem 135 tys. dolarów rocznie. Pod tym względem Facebook zajmuje pierwsze miejsce wśród amerykańskich firm, które płacą swoim pracownikom najwięcej.
Trochę mniej można zarobić u Google'a, na drugim miejscu, bo średnio 133 tys. dolarów, oczywiście po przepracowaniu 5 lat. Spółka Chevron płaci zaś średnio swoim pracownikom po 118 tys. dolarów, podobnie jak Apple i eBay.
Cisco Systems może zaoferować 123 tys. dolarów, podobnie jak Microsoft, a Johnson&Johnson i ConocoPhilips po 104 tys. dolarów rocznie, zaś Intel 109 tys.
U Pfizera można średnio dostać 102 tys., a u DuPont 92,8 tys. dolarów. Boeing daje średnio 91,5 tys. dolarów, a Motorola Solution równe 100 tys.