British Airways - oto ukochana marka Brytyjczyków
W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.
23.02.2016 15:52
Już po raz trzeci z rzędu linie lotnicze British Airways zajęły pierwsze miejsce w dorocznym plebiscycie najlepszych marek według Brytyjczyków - informuje "The Independent".
W plebiscycie przeprowadzanym przez rodzimy ośrodek badań nad markami Centre for Brand Analysis wzięło udział 2,5 tys. dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii. O ich uznanie ubiegało się 1,6 tys. krajowych i zagranicznych marek.
Na pierwszym miejscu, już po raz trzeci z rzędu, znalazły się linie lotnicze British Airways. Uzasadniając swój wybór, respondenci podkreślali przede wszystkim jakość usług oferowanych przez największego brytyjskiego przewoźnika, a także jego rzetelność i wizerunek wyróżniający go spośród innych linii.
Na drugiej pozycji - także po raz trzeci z rzędu - uplasował się producent luksusowych zegarków Rolex. Trzecią lokatę, po imponującym awansie o osiem "oczek", zajęła marka Lego. Pierwszą piątkę zestawienia zamykają producent odkurzaczy Dyson i marka akcesoriów do golenia Gillette (odpowiednio 4. i 5. miejsce).
Największy spadek w tegorocznej edycji plebiscytu odnotował Microsoft. Informatyczny gigant przesunął się o 16 miejsc w dół w stosunku do ubiegłego roku, by ostatecznie zająć 20. pozycję.
Po raz pierwszy od 1995 r. w pierwszej dwudziestce ulubionych marek Brytyjczyków nie znalazła się BBC. Zdaniem ekspertów, za pogorszenie wizerunku publicznego nadawcy w oczach odbiorców mogą odpowiadać m.in. kontrowersje dotyczące nowelizacji tzw. Karty BBC, która stanowi podstawę funkcjonowania stacji.
W "dwudziestce" zabrakło również miejsca dla producenta czekolady Cadbury (po raz drugi z rzędu). Powód jest prosty - większości konsumentów nie przypadła do gustu nowa wersja nadziewanych czekoladowych jajek o nazwie Creme Eggs. Czekoladę typu Dairy Milk - flagowy produkt Cadbury - zastąpiono w nich tańszą czekoladą. W efekcie wartość sprzedaży Creme Eggs w 2015 r. zmalała o ok. 6 mln funtów.